Ga naar inhoud


Klungel loopt meteen al vast met installatie Vti


hcfreak

Aanbevolen berichten

Dus de afspraak van morgen kan komen te vervallen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben tevreden met hoe ver ik al gekomen ben, maar (en daar ga ik morgen dan verder naar kijken) met de tuner configuratie zit iets niet goed. Graag advies

 

Bij Satfinder zie ik  geen signaal (bovenste balk blijft leeg) voor Astra 3B en Astra 2E (de beide anderen zijn wel prima)

(Ik was nog niet toegekomen aan het binnen halen van zenders omdat ik het stappen plan netjes afwerk van de tutorial)

 

Ik ga vervolgens naar Menu-> zender configuratie -> kies tuner en zie:

 

Tuner A: Vuplus etc etc

DiseqC A/B/C/D

satellieten Astra 1 en Astra 3b  

 

(Tuner B: doorlus naar A  (C-F automa geconfigureerd)

 

Klik ik op Tuner A dan zie ik:

 

configuratie modus : eenvoudig

Modus DisEqC   A/B/C/D

 

poort A   Astra -19,2

Poort B  Astra 3B -23,5

Poort C  Astra 2E -28,2

Poort D Eutelsat/Hotbird- 13,0

 

NB de ontvangst was voor de installatie van Vti prima. Alle LNB's zitten allemaal in 1 huis (Technisat schotel) zodat voor de uitrichting geldt : ontvangen 2 sats dan moeten ook  4 sats goed ontvangen, toch?) Dit nav de kanttekening van Jurgen bij dit gedeelte van de tutorial dat in deze richting (coax verbinding en uitrichting de oorzaak gevonden moet worden van geen signaal via de satineer) Ik denk dat ik iets anders verkeerd heb gedaan over het hoofd heb gezien hoewel ik de manual nauwgezet gevolgd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, hcfreak zei:

Bij Satfinder zie ik  geen signaal (bovenste balk blijft leeg) voor Astra 3B en Astra 2E (de beide anderen zijn wel prima)

 

Misschien staat de satfinder op een frequentie die niet bestaat?

Je hebt nog geen zenderzoekloop gedaan, dus sta je niet afgestemd op een bepaalde transponder (denk ik)

 

Probeer eens een bestaande transponder voor de beide genoemde satelliten.

 

screenshot.jpg.ef3fdb5a3208fa00de87db40e2f39498.jpg

 

Voor de Astra 2, kies je bv de transponder van BBC1 HD : 10847 vert symbolrate 23000 FEC2/3 dvbs2

en voor de Astra 3 bv de transponder van CT24 HD: 12344 horizont Symbolrate 29900  fec 2/3dvbs2

 

Je kan gewoon de gegevens die er staan overschrijven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hcfreak, voorwaarde voor een goed signaal op de Satfinder is wel een goede ingeladen zenderlijst.

Op de balk van de Satfinder app moet je niet al teveel vertrouwen.

Ik heb ook al eens erfahren dat de balk geen signaal liet zien maar toch wel degelijk signaal aanwezig was.

Ik zou in elk geval eerst de betreffende zenderlijsten invoeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar Menu gegaan zenders zoeken: fastscan gekozen en OK gedrukt: mislukt

 

zenders zoeken Tuner A Astra 1: 6 zenders gevonden

idem Astra 3 : 0 zenders gevonden

idem Astra 2: 0 zenders gevonden

 

heeft denk niet veel zin , toch ff geprobeerd: automatisch zoeken dit start met Astra 3 (23,5)

 

na ongeveer 20-30 minuten: 20% voltooid 0 zenders gevonden

 

(Op de lijst van plug ins staat fastscan met groen en een vinkje)

 

alles bij elkaar heb ik wel een suggestie nodig, weet nul. niet waar ik het zoeken moet. Het inladen de vorige keer (nog met Open Pli) ging als een tierelier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen autoscan naar zenders maar probeer een bij tunerinstellingen per lnb op automatisch te zetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij nu iets teveel tegelijkertijd wilt.

Als jij b.v. de kanalenlijst van Astra 23.5 niet via Fastscan binnen kan halen is de ‘keuken’ dus niet in orde.

Ik schreef al, stap voor stap, en ik zou eerst beginnen om ervoor te zorgen dat de LNB voor Astra 23.5 goed is uitgericht.

Contoleer dat de LNB voor 23.5 ook inderdaad op poort B van de DiSEqC is aangesloten.

Contoleer nu de Tunerinstellingen van zowel Tuner A als B of of daarin in DiSEqC poort B ook 23.5 is ingevoerd.

Als je dan nog geen signaal op 23.5 ziet is jouw LNB niet goed afgesteld of er is iets anders technisch fout.

Als je wel signaal op Astra 23.5 krijgt kun je ook de zenderlijst via Fastscan binnenhalen.

Ik zou eerst zorgen dat dit werkt voordat je alle overige satellieten gaat configureren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ga ik morgen bekijken en uitvoeren. Inmiddels is automatisch zoeken voltooid. Er zijn 1402 zenders binnen gehaald. Dat zouden er ruim 4500 moeten zijn, dus kennelijk heb ik niet alle sats aan de praat gekregen.  De uitrichting van de LNB kan het toch niet zijn? Das was pas nog goed (voordat ik Open Pli met flashen om zeep hielp) en de LNB's staan in één huis,

meld me morgen weer, in ieder geval super bedankt voor de ondersteuning zover (ben toch blij dat ik het gedurfd heb om Vti te installeren, nu nog het laatste stapje alle sats aan de praat krijgen) Ik heb overigens alles stap voor stap uitgevoerd. Maar ga jou punten morgen nog eens checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote : voor je verder gaat met scannen  : geen autoscan naar zenders maar probeer een bij tunerinstellingen per lnb op automatisch te zetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hulp troepen,

 

ben weer aan de slag gegaan (eerst even zen meditatie gedaan 😀)  Ben helemaal opnieuw begonnen (USB stick erin etc) en denk dat ik al wat verder ben:

 

ik ontvang een UHD zender !! maar 

Fastscan CD lukt niet! 

 

details van het doorlopen van de wizard: 

 

installatie softcam de melding "was installed successfully"

geen gebruik gemaakt gemaakt van de optie Vti Zero pakketten verwijderen (conform instructie tutorial Jurgen)

Tuner instellingen: bij configuratie stond al "eenvoudig" heb ik laten staan 

Tuner A: poort B toegewezen aan Astra 23,5

Tuner B ook poort B toegewezen aan Astra 23,5 (stond daar initieel niet!)

optie wilt u standaard satelliet lijsten installeren (geen idee wat ze precies bedoelen) gekozen voor : Henksat (Astra 1,2,3) ja en Astra (19,2E) ja

Bij optie apparaat beheer niets gedaan (ff gekeken en doorgeklikt dwz OK gebruikt)

Bij Bouqet alleen een OK gegeven voor een (U)HD zender en VOILA meteen kreeg ik die  UHD zender in beeld (mag ik als leek concluderen dat mijn LNB's goed uitgericht zijn?)

 

echter toen ik overmoedig werd en Fast scan probeerde de melding: zoeken mislukt. Voor de zekerheid hieronder screenshots. Wie kan het laatste duwtje geven, alvast muchos gracias

Overigens als ik zap dan krijg ik maar van een enkele zender beeld; wel staan alle zender en ontvangst gegevens onder in beeld.(?)

IMG_1557.jpeg

IMG_1554.jpeg

IMG_1553.jpeg

IMG_1561.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...