Ga naar inhoud


Schotel op Hotbird, maar hoe naar Astra3


Mart4me

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Misschien, maar ik zou eerst kijken of die boom werkelijk in de weg staat.

 

Staat de skew van de lnb wel goed?

Je kan daarmee nog iets aan signaal winnen.

 

Ik denk zelf dat de schotel door vervorming onvoldoende versterking heeft.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het mogelijk om op een afstand van 25 meter een foto te nemen waarbij dan de schotel en de boom er op staat en dan haaks op de schotel genomen. Dan kan ik je laten zien of die boom te hoog is geworden. Dan moet je me wel via een privé bericht laten weten waar je woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto maken van opzij lukt niet, dan staan en andere bomen in de weg. Wel foto in het verlengde van de LNB, lukte niet helemaal maar de boom met de rode pijl ligt in het verlengde...wellicht de top er af? 

Ik zal nu ook nog even kijken naar de LNB skew....

20200110_141131.jpg

20200110_141604.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lnb skew stond niet helemaal in het midden...moest hem er even af halen...toen er weer oppgezet...en nu is alles weer weg. Opnieuw wat wezen draaien, mm , aan die lnb...maat niets niet. Denk dat ik het maar opgeef....Kan CD niet gewoon alles op de Astra 19,2 houden, was veel makkelijker geweest ....Hoe dan ook veel dank voor alle tips en moeite! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef eerder dat je nog 1 of 2 cm omhoog kan met je schotel...

Als de boom slechts een klein stukje gegroeid zou zijn 'zou' dat misschien genoeg zijn... en zou in ieder geval de SNR van ÓČKO wat moeten verbeteren...

Aangezien de boel een maand geleden nog werkte tip ik eerder op een lichte stormschade aan de schotel (of alleen de arm)... in de winter groeit die boom niet, dus zou dat eigenlijk niet het probleem mogen zijn.

Een maatje grotere schotel is een optie... 

Let wel op als je de Kathrein schotel zou kopen, je in principe een speciale LNB nodig hebt... die zijn prima, maar je kan geen standaard LNB's gebruiken.

Bv een Macab 1 meter (Dish mått (yttre) (mm)1090x991) geeft meer versterking dan de kathrein...

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skew op ongeveer 62Noord, 11.5Oost voor 23.5oost satelliet is ongeveer 1 graad. Dus aansluiting recht naar beneden lijkt m prima.

 

Elevatie is ongeveer 19 graden daar. Je kan je line of sight, of die boom een probleem is, checken met een stuk karton waarin je die hoek gemaakt hebt.

Met de onderkant van die hoek precies horizontaal (heb je een waterpas, of hoekmeter?), kun je dan langs die hoek van 19 graden kijken, en kijken of je dan over de boom heenkijkt of niet.

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Waar komt Mart4me eigenlijk precies vandaan in Noorwegen?

Jullie weten bijna allemaal dat canal digitaal moeilijk te ontvangen is in Noorwegen en waarschijnlijk iets groter schotel betere kwaliteit geeft. Eventueel een nieuwere Lnb door ouderdom kan ook minder werken allemaal ervaring van mij zelf in Noord Noorwegen.

Intussen heb ik dus Joyne en bevalt prima ontvangst.. Wel dus een grote schotel een nieuwe lnb en ook 6 bomen omgehakt, die mogelijk in de weg stonden.

Zoals ik bij Mart4me ook kan zien staan er waarschijnlijk wat bomen in de weg.. omhalen..  Hoop hier al wat mee hebben geholpen. 

Eventueel koop een Satfinder SATlink WS-6933 dat heeft mij zo erg veel geholpen .. maar ook met een storm is de schotel in een klein minuutje weer in zijn positie gezet.

aangepast door LouisKramer
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, LouisKramer zei:

Hallo allemaal.

Waar komt Mart4me eigenlijk precies vandaan in Noorwegen?

Jullie weten bijna allemaal dat canal digitaal moeilijk te ontvangen is in Noorwegen en waarschijnlijk iets groter schotel betere kwaliteit geeft. Eventueel een nieuwere Lnb door ouderdom kan ook minder werken allemaal ervaring van mij zelf in Noord Noorwegen.

Intussen heb ik dus Joyne en bevalt prima ontvangst.. Wel dus een grote schotel een nieuwe lnb en ook 6 bomen omgehakt, die mogelijk in de weg stonden.

Zoals ik bij Mart4me ook kan zien staan er waarschijnlijk wat bomen in de weg.. omhalen..  Hoop hier al wat mee hebben geholpen. 

Eventueel koop een Satfinder SATlink WS-6933 dat heeft mij zo erg veel geholpen .. maar ook met een storm is de schotel in een klein minuutje weer in zijn positie gezet.

Hoi, heb je een PM gezonden!...en ja een groter schotel staat in de planning....echter via internet tv kijken gaat eigenlijk ook erg goed..! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2020 om 19:50, Mart4me zei:

Vanavond was mijn vrouw binnen en via de mobiel telefoon contact..

 

Hallo Mart4me,

 

Mocht je weer de ladder opklimmen, is het misschien een idee dat jij en je vrouw Facetime gebruiken als jullie Iphone hebben, of een videogesprek via Whatsapp,

waarbij je vrouw de telefoon op de TV gericht houdt zodat je de veranderingen die je aanbrengt 'vrijwel' direct terug ziet op je eigen mobiele schermpje.

 

Succes en Groet 4KUHD

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, 4KUHD zei:

 

Hallo Mart4me,

 

Mocht je weer de ladder opklimmen, is het misschien een idee dat jij en je vrouw Facetime gebruiken als jullie Iphone hebben, of een videogesprek via Whatsapp,

waarbij je vrouw de telefoon op de TV gericht houdt zodat je de veranderingen die je aanbrengt 'vrijwel' direct terug ziet op je eigen mobiele schermpje.

 

Succes en Groet 4KUHD

 

Super tip! Zelf ook nog niet aan gedacht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wifi en een tablet ? Zo doe ik het.Inloggen op het ipadres van de box en streaming box bedienen.Dan krijg ik te zien wat er op de box staat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...