Ga naar inhoud



Gast Tukker

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 3 maanden geleden een Vu 4k zero gekocht met Pli image 7-2.

De vraag is zit daar standaard een firewall in.

Ik ben een beginner en kan de firewall niet vinden.

 

alvast bedankt,

 

Tukker

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Tukker, welkom.

 

Er zit geen firewall in een satelliet ontvanger, die zit doorgaans in je internet modem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beletten dat iemand in je thuisnetwerk op de VU+ZERO4K komt, kun je wel al een paar kleine zaakjes regelen.

Zoals een root paswoord aanpassen en de etc/smb.conf aanpassen of zelfs samba-users aanmaken want standaard is de VU+ helemaal toegankelijk voor het netwerkgebruik.

 

aangepast door Tonskidutch
woordje

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met open pli werkt kan je via menu, applicaties, groene knop(downloaden plugins), security een firewall plugin downloaden. Ik wil daar wel bij zeggen dat ik niet precies weet over het "hoe en wat" hiervan, omdat ikzelf het niet het uitgeprobeerd. Maar het zal een functie hebben want waarom wordt deze functie anders aangeboden. Misschien is er iemand anders die wat meer kan zeggen over het nut van deze plugin, hij zal er niet zomaar zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dat aangeboden wordt is omdat sommigen de receiver in het WAN zetten de zogenaamde Demilitarized Zone. (iets wat jaren geleden wel vaker voorkwam bij wan shares)

En juist dat is extreem onverstandig.

Achter je router staat je box zonder firewall veilig, op je huisgenoten na.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, dank voor je goede uitleg van de firewall plugin. Ik wist van het bestaan hiervan vandaar mijn reactie, maar ik wist niet de precieze functie ervan. Mooie en duidelijke uitleg. Wel raar dat als deze echt gedateerd zou zijn dat die niet verwijderd wordt. Maar daar heeft pli vaker een broertje dood aan, gedateerde plugins die totaal geen functie meer hebben niet even verwijderen uit het plugin aanbod. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...