Ga naar inhoud


Portable Harddisk


edbe

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zowel een externe (goede)HDD als SSD zullen in de praktijk niet veel verschil in snelheid geven. De vertragende factor is de usb(3) poort  :)

..nou ok, SSD heeft een lagere latency en een hele berg meer aan voordelen, maar de snelheidswinst vwb dataoverdracht is te verwaarlozen.

 

SSD is voor een externe schijf wel de enige juiste keuze wanneer geld geen rol speelt.

Tenzij je ESATA gaat gebruiken, dan draait de SSD rondjes om de HDD.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, drz said:

Zowel een externe (goede)HDD als SSD zullen in de praktijk niet veel verschil in snelheid geven

Doorvoersnelheid is inderdaad niet veel anders. Echter de hoeveelheid I/Os per seconde ligt vele malen hoger bij een SSD. Dus heel veel kleine(re) bestanden opvragen van een SSD gaat veel sneller dan van een HDD via USB(3)...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar denk jij nu echt dat ik niet begrijp wat de Engelse termen betekenen, of dat ik niet begrijp hoe deze termen slaan op de hardware? Presenteerde je ook recent in een topic over galvanische scheiding....

 

De latency is niet de aanspreektijd. Het is de vertraging tussen het versturen van een commando naar de harddisk of ssd, en het uitvoeren van het commando.

De iops is een veel belangrijker gegeven m.b.t. de verschillen tussen een HDD en SSD. 

aangepast door Big fellow
Spelfout aangepast

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt allemaal niet uit de TS heeft zijn HDD en het ging niet om het snelheids verschil tussen SSD en HDD dat hebben anderen er van gemaakt. Het ging en gaat hier om een portable harddisk om opnames te maken en daarbij is een portable HDD snel zat. Dus de snelheids discussie doet niet terzake.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Big fellow zei:

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar denk jij nu echt dat ik niet begrijp wat de Engelse termen betekenen, of dat ik niet begrijp hoe deze termen slaan op de hardware? Presenteerde je ook recent in een topic over galvanische scheiding....

 

De latency is niet de aanspreektijd. Het is de vertraging tussen het versturen van een commando naar de harddisk of ssd, en het uitvoeren van het commando.

De iops is een veel belangrijker gegeven m.b.t. de verschillen tussen een HDD en SSD. 

Lees je eigen posting nu eens terug?

 

https://www.encyclo.nl/begrip/Latency

 

Dat met die galvanische scheiding in een ander topic was een vergissing met de juridische term.. Maar om half twee in de nacht na een k-dag ben ik niet echt helder meer.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...