Ga naar inhoud


Portable Harddisk


edbe

Aanbevolen berichten

@Penthe oké dat was zo'n beetje ook mijn strekking van de overweging inzake gebruik aan een receiver.

Omdat je bij aansluiten en opstarten natuurlijk je voeding nogal wat prestatie vraagt. En dat herhaaldelijk.

 

Ik heb een Lacie uit (effe denken) 2004 met ouderwetse 3,5" HDD met USB 2.0 en die gaat er nog steeds voor. (met eigen voeding)

 

De vraag aan @Sverige was in zoverre belangrijk omdat goede hardware via de USB-C en USB 3.0 ook stabieler en heel veel sneller is dan USB 2.0.

Maar SATA3 is nog steeds een goede optie die als Esata op receivers aangeboden wordt.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 7-4-2020 om 19:20, Penthe zei:

Ik heb diverse portable 2.5 drives waar naast de USB aansluiting ook een ingang zit voor een voeding, dit is standaard niet nodig maar bij zeer langdurig gebruik wel slimmer.

 

 

maar ik wil voor mijn GB ontvanger een HDD aanschaffen, is dan een netstroom een betere voeding dan een usb voeding

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, edbe said:

 

maar ik wil voor mijn GB ontvanger een HDD aanschaffen, is dan een netstroom een betere voeding dan een usb voeding

Ja netstroom is altijd beter maar vergeet niet dat de bijgeleverde voeding van een HDD niet van al te beste kwaliteit is dus als je die continu gebruikt elke 2 a 3 jaar kapot gaat. Altans dat doen ze hier, maar hier is het ook een aantal maanden per jaar extreem warm.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb kortelings een Samsung SSD T5  1TB USB 3 - 2,5" aangeschaft voor backups van onze laptops, heeft geen externe voeding nodig, maar de prijs is er wel naar 😟

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, edbe zei:

ik heb nu een 32gb SD card erin zitten voor programma 's op te nemen.

is het ook handig om gewoon evt. een 512gb SD card erin te zetten?

dat is toch heel veel duurder dan een hdd per Gigabyte opslag

en

die gaan echt sneller stuk dan een hdd

 

die Lacie staat nog klaar uit 2004 met een degelijk voeding / controller en een heel lang USB snoer (voor verdekte opstelling)

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat is toch heel veel duurder dan een hdd per Gigabyte opslag

en

die gaan echt sneller stuk dan een hdd

 

die Lacie staat nog klaar uit 2004 met een degelijk voeding / controller en een heel lang USB snoer (voor verdekte opstelling)

 

wat is duur, heb enkele gevonden voor 18 euro voor een 512gb 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk een SSD schijf!

Waarom? Een enorm laag stroomverbruik ten opzichte van een normale harddisk.

Daar zou ik niet eens zo lang over willen nadenken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, edbe zei:

wat is duur, heb enkele gevonden voor 18 euro voor een 512gb

 

denk dat ik te conservatief ben inzake de prijzen momenteel, maar niet elke SD kaart is qua schrijfsnelheid geschikt voor opnames van TV of van Receiver

dat moet je goed uitzoeken

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds @ruudrood en een paar anderen op dit forum , de NSLU2 als goedkope NAS propageerde werk ik eigenlijk alleen middels NAS. { anno 2004 }

Destijds was die Lacie de opslag aan de NSLU2.

Die opslag kun je vanuit elke plek van je huis aanspreken met elk toestel tegenwoordig. VANDAAR

 

Je kan hem ook zelf bouwen zoals Michel in een mooi topic uitlegt.

 

Als je vraagt naar een portable HDD of SD kaart voor opslag kun je jezelf afvragen waarom portable. Die gaat/kan mee buitenshuis met de opnames erop.

Dan is dus ieders droom uitgekomen. De keuze is aan de gebruiker.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...