Ga naar inhoud


Timeshift Vu+ zero4k


aphap

Aanbevolen berichten

Ik heb in 2020 de Vu+ zero aangeschaft en erop  OpenPli 7.2 laten installeren door de webwinkel.

Alles werkt voortreffelijk ook opnemen via een USB disk, maar de Timeshift werkt niet.

Een opgenomen programma kan ik goed afspelen en ook dezelfde knop !! gebruiken, dus de knop werkt.

Ik heb getracht Timeshift met Hotkey in de Expert instellingen aan de praat te krijgen, maar neen, en het werkte ook niet na een update via het netwerk.

Als laatste heb ik de allerlaatste Openpli 7.2 van 18mei2020 erop gezet, maar heb nog steeds geen Timeshift.

In de originele gebruiksaanwijzing staat hij wel vermeld, tja maar ik heb Openpli :(

Ik denk nu dat ik misschien terug moet naar Openpli 7.0, want in mijn Solo2 werkt de Timeshift in dat systeem wel.

Heeft iemand een idee!

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal morgen mijn Zero 4K eens flashen maar ik kan mij niet voorstellen dat dit niet werkt met PLi.

Ik zie nu dat het de oude Zero betreft. Die kan ik ook testen.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht werkt timeshift uiteraard ook gewoon op PLi. Net getest. Vermoedelijk weet je gewoon niet hoe timeshift werkt. Tijdens het gewone TV gebruik druk je op ‘pauze’ en daarmee start de timeshift. Door vervolgens opnieuw ‘pauze’ te drukken start de vertraagde weergave. In de eerste afbeelding is de TS net gestart en na een andere zender gekozen te hebben krijg je het normale afsluitingsmenu te zien. Ik koos voor het laatste en daar staat netjes de timeshiftopname. 

De opmerking ‘tsja maar ik heb OpenPLi. :(‘ geeft dan m.i. een verkeerde indruk weer.


@Tonskidutch

Voor zover ik mij kan herinneren was Pau niet nodig voor de Zero. En tenslotte kan hij wel opnemen.

A5FF86BD-4062-455D-81B2-44DA293FDA55.jpeg

60E9BFC6-AE88-4396-97D4-9FAE560305A3.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een aantal VU+Zero 4K staan. Daar draait VTi op. Zowel opnemen als Timeshift werkt daar uitstekend. In principe hoef je geen apart opnamepad voor timeshift op te geven, maar het kan wel... Ik heb een NAS voor de opnames, voor timeshift gebruik ik een mini USB stickje van 32Gb...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Zoals verwacht werkt timeshift uiteraard ook gewoon op PLi. Net getest.

ik vind het raar op de Vu+ ZERO4K bij aphap niet en op zijn SOLO2 wel

en bij ons andere op de Vu+ ZERO4K wel

nog eens opnieuw flashen en vooraf geen plugins erop en meteen testen op pauze drukken

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie moeten mij nu niet gaan uitleggen hoe ik Timeshift aanzet.

Ik heb al jaren Vu Solo2 en gebruik het daarin, echter zoals ik al eerder zei daarin staat Openpli 7.0 en iet 7.2.

Die 7.2 van 18 mei 2020 heb ik met een stick erin gezet.

Ik begrijp dat de originele werkt ( staat in de usermanual) en kennelijk ook op VTi, maar ik heb OpenPli

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch:  moet je het opname pad voor timeshift nog vastleggen misschien

 

Ik had dus opnieuw geflashed, want ik vermoedde al zoiets en deed dat met de nieuwste versie  OpenPli 7.2 18mei2012

Maar je opmerking over het opname pad snap ik niet, waar zit dat pad en hoe ik het zou moeten vastleggen, hoort toch al in OpenPli te staan!

Ik kan dus wel opnemen/afspelen, pause en doorgaan. Alles dus, maar niet Timeshift.

 

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de ins en outs van de huidige OpenPli kan ik niets zeggen. Ik gebruik het niet. Wat dat aangaat moeten de OpenPli gebruikers je helpen met hun ervaringen.

 

Persoonlijk vind ik OpenPli een 'lappendeken', zeker die 7.2. Één probleem eruit, twee nieuwe erin.. Vaak komen na vele patches de oorspronkelijke fout weer terug..

Ik pas daarvoor..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft OpenPli wellicht een 'minimum size requirement' voordat Timeshift werkt???

10 GB of zo als je dezelfde stick óók voor reguliere opnames gebruikt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...