Ga naar inhoud


Timeshift Vu+ zero4k


aphap

Aanbevolen berichten

Een update gedraaid van mijn Openpli 7.2, het hielp niet.

 

Ik wil nog even melden dat als ik op knop Timeshift druk dan zie ik tijdens het drukken erop rechtsboven in de hoek van het beeldscherm een grijs ikoontje met een diagonale streep.

Dit is het teken dat deze knop geen functie heeft !

dus ik pak mijn abo van de Solo2, alles werkt behalve timeshift. Niks mis met de abo van de zero4k.

Ik krijg van jullie allemaal meldingen dat het werkt, zelfs een uitleg op welk knopje ik moet drukken, maar niemand  zegt welke versie OpenPli hij heeft!

 

Vanavond heb ik meer tijd en ga versie 7.0 erop zetten. Ik zal melden wat het resultaat is

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is ook het nadeel van Openpli 7.2. Allemaal 'wazige' fouten, is het niet het één dan is het wel een ander. Lees het OpenPli forum maar eens na. De meesten gaan terug naar de stabielere 7.1 of zelfs 6.2.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, aphap zei:

maar niemand  zegt welke versie OpenPli hij heeft!

dan doe je John dreumel onrecht aan want die heeft zelfs de versie getest voor jou zoals hij schrijft

maar nogmaals je kunt ook een mount op je pC aanmaken en daarop opnemen zodat je kunt testen of het met jouw usb stickies te maken heeft

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel veel poeha om effe TimeShift te testen. Wellicht heeft hij de pauze knop geherdefinieerd? Ik zou zeggen frisse flash erover zónder backup. Instellen en opnieuw proberen. Die VU+Zero4K is razendsnel.. Zo gepiept..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet over een Zero 4K maar over een Zero. En die heb ik getest.

NFS mount naar de Synology NAS gemaakt en onder menu - instellingen - systeem - expert instellingen - opnamelocaties de NAS als timeshift opnamelocatie ingesteld. 
Bij TS speelt er duidelijk iets anders aangezien hij zelf melding maakt van het rechthoekje wat verschijnt rechtsboven. 
 

Conclusie: Bij hem is er dus een issue met zijn afstandsbediening. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat rechthoekje als verbodsbord weergegeven na het drukken van de pauze staat voor het feit dat er geen medium is waar de timeshift kan worden opgenomen

ergo de usb disk of usb stick is helemaal niet gemount

ik vroeg er specifiek naar of er een filesystem gebruikt wordt dat de Openpli niet kent

 

allemaal patatten schillen en een portie friet maken, ik hou het voor gezien met die ontbrekende duidelijkheid die men hier als informatie geeft als vraagsteller

was ook in andere topics van hem

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, aphap zei:

Ik heb in 2020 de Vu+ zero aangeschaft en erop  OpenPli 7.2 laten installeren door de webwinkel.


Lekker duidelijk die berichtgeving van TS. :( Hier staat duidelijk dat het een Zero betreft en het onderwerp meldt dat het een Zero 4K is.

Niet dat ik eraan twijfel of het daar niet zou werken maar ik zal het ook daar eens testen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de TS nu even duidelijk maakt wat hij daadwerkelijk heeft....

De VU+Zero

Óf de VU+Zero4K

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even de Zero 4K geflasht met de laatste release 7.2.

Als er niets aangesloten is, geen USB stick of er is geen mount, dan krijg je inderdaad dat grijze vlakje te zien.

Zodra ik de NFS mount naar de Synology NAS heb gemaakt dan werkt Timeshift wel. 

aangepast door John van Dreumel
Ik begin ook al te twijfelen door de heldere info van de starter. Ik heb dus de Zero 4K versie nu ook gefllasht.
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je de tijd neem john

👍

maar de zero of de zero4K ?

40 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Het gaat niet over een Zero 4K maar over een Zero. En die heb ik getest.

dan is er tijd genoeg om je bericht nog even te wijzigen anders worden we gek met het onvolledige model naampje

 

thank you

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef eerder dat ik de Zero had geflasht a.g.v. zijn eerste bericht, en nu net de Zero 4K a.g.v. de titel van het topic.

De man moet eerst zelf maar meer helderheid verschaffen wat het nu is en eventueel een log opmaken of zijn medium (USB stick of USB harddisk of een externe mount) wel ‘gezien’ worden. Hier werkt het in ieder geval.

Zonder iets aangepast te hebben onder ‘opnamelocaties’ werd de Timeshiftopname bij mij overigens op de USB stick opgeslagen terwijl de mount naar de Synology de harddisk vervanger is.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha

goed dat je het nog vermeld over de opname naar usb

in telnet intikken

mount

dan krijgt aphap te zien wie en wat is gemount

aphap had vanavond pas tijd volgens eigen zeggen, dus we zien het dan wel weer

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uiteraard heb ik getest met de 7.2 release. Dat zou hem toch wel duidelijk moeten zijn als iemand test dat hij dezelfde versie test en niet 7.0 of ouder. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Zero (zonder 4K) heeft maar heel weinig geheugen. Buiten de DM500HD, DM800 en DM800se V1 zelfs boxen met het kleinste geheugen. Daar zal OpenPli 7.2 wel in passen, maar veel speelruimte zal er niet meer zijn. Bij oudere firmware moest daar ook éénmalig de plugin PAU geïnstalleerd worden. Dit om in de settings de recording_possible=true te zetten. Dit omdat deze ontvanger als 'zapper' verkocht werd. Voor opnames kun je een flinke USB stick of een USB HDD gebruiken. Deze moet dan wél eerst gemount worden voordat het systeem het zal herkennen. Vervolgens zorgen dat op die USB een map /movie wordt gemaakt.

Boxje herstarten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses ervoor dat ik door slordigheid over zero had maar zero4k bedoelde.

Inmiddels heb ik gekeken welke OpenPli versies voor de zero4k in de download staan, helaas geen 7.1 of 7.0 maar alleen 7.2 en 6.2

Ik heb besloten alles te laten voor wat het is, die Timeshift is slechts een kleinigheid.

Ik had de zero4k voor een vriend gekocht en inmiddels gegeven. Ik heb hem een workaround gegeven: druk op de opname knop en na je telefoongesprek PVR

 

Ik wil jullie alles hartelijk bedanken voor het meedenken en aandragen van oplossingen. Van John van Dreumel die er werk heeft ingestopt heb ik begrepen dat het met 7.2 gewoon hoort te werken. Wat er dan met die zero4k loos is blijft de vraag immers ik heb ook geflashed met een USB stick.

Misschien over een jaar eens een update draaien en anders maakt het ook niet uit.

 

Wel fijn dat dit forum er is! Nogmaals ieder bedankt en dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden.

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...