Ga naar inhoud


Internet via schotel


Skydome

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een instap schotel setje (philips dsr incl schotel etc) van mm vader gekregen met een canal kaart waar t abbonement van is opgezegd)  nu ga ik komende zomer naar luxemburg duitsland op vakantie en wilde graag internet via de schotel  zodat ik kan surfen/mailen en de kids savonds streamen  tv is dam niet nodig omdat ik dan bia ziggo go zou kunnen kijken, echter de grote vraag is  wat heb ik hier nog extra voor nodig en wat zijn de kosten. En kan dit via canal digitaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet aan beginnen... Voor de consument behoorlijk aan de prijs, hoge latency en gelimiteerd qua downloads/streaming.... Beter een camping/hotel met stabiele WiFi..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo Skydome, goedemiddag.

 

Internet via satelliet gaat via eigen dienstverleners en andere satellieten als waarmee je tv kijkt.

Het is bedoeld voor hoofdzakelijk stationaire toepassingen en niet voor mobiel of verplaatsbaar gebruik.

Afhankelijk van waar je in Europa verblijft wordt er een bepaalde transponder toegewezen specifiek voor die plek.

 

De snelheid van het internet is recht evenredig met de prijs evenals het gelimiteerde verbruik.

Tijdens vakantie kan je beter via 4G op je telefoon internetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt een unlimmited internet abbo op je gsm 9buiten NL beperkt tot maandelijks 15GB) nemen kies je voor maandelijks opzegbaar provider, echter is ook niet goedkoop voor wat je wilt...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zo'n schotel ook niet op een campingstatief zetten. Daar is hij veel te zwaar voor. Bovendien, een signaal opvangen van een satelliet die op ongeveer 38.000 km afstand staat, is nog te doen maar met zo'n klein schoteltje een signaal terug sturen naar de satelliet, dan moet die toch ook heel goed uitgericht zijn anders komt het signaal bij een andere satelliet terecht.
Kijk maar eens naar dit filmpje hoe je de schotel in elkaar moet zetten en af moet stellen:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het vakantiehuis in Frankrijk waar ik nu zit heeft ook internet via sat gecombineerd met de Franse Tntsat op Astra 1, aan de posities van de LNB (19.2E) en BUC te zien zal het internet wel via de KA-band van Astra 2 komen.
Datarate is ongeveer 30Mb/s down en 2.5Mb/s up, vooral de latency is met 0.7s een probleem, bij sommige sites krijg je hierdoor een time-out verbindingsfout, VOIP werkt niet, Signal wel maar met veel vertraging zodat het gesprek in de knoop geraakt wanneer de gesprekspartners mekaar onderbreken...
Met Starlink van Elon Musk zou dit in de toekomst opgelost moeten zijn. 

nordnet_internet_tntsat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een stationaire Tooway in gebruik, en kan alleen maar bevestigen wat hierboven is vermeld.

In de camper gebruik ik de PC en een MIFI-router met externe antenne, werkt perfect.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2020 om 21:41, alleyoop zei:

Het vakantiehuis in Frankrijk waar ik nu zit heeft ook internet via sat gecombineerd met de Franse Tntsat op Astra 1, aan de posities van de LNB (19.2E) en BUC te zien zal het internet wel via de KA-band van Astra 2 komen.
 

nordnet_internet_tntsat.jpg

 

 

Kijk, dit is een lekkere combinatie. Een TooWay-schotel met een f/D van 0,8 en daar een Inverto-lnb naast gezet met een f/D van 0,6. Tja, dichter kun je die Inverto natuurlijk niet naar de schotel zetten want dan staat hij niet meer in het brandpunt van de schotel, dus blijft over een lnb die wagenwijd over de schotel heen kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2020 om 13:44, Skydome zei:

Hallo

 

Ik heb een instap schotel setje (philips dsr incl schotel etc) van mm vader gekregen met een canal kaart waar t abbonement van is opgezegd)  nu ga ik komende zomer naar luxemburg duitsland op vakantie en wilde graag internet via de schotel  zodat ik kan surfen/mailen en de kids savonds streamen  tv is dam niet nodig omdat ik dan bia ziggo go zou kunnen kijken, echter de grote vraag is  wat heb ik hier nog extra voor nodig en wat zijn de kosten. En kan dit via canal digitaal?

 

Ga gezellig met de kids leuke dingen doen. Spelletjes, kaarten. Leer je eigen familie eens kennen en besteed aandacht aan en met de kinderen. 

Lijkt me toch echt een wat geestverruimerende tijdsbesteding als met zijn allen te communiceren via het mobieltje. 

Als alternatief kun je ook  gewoon thuis verder afstompen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tooway is heel wat beter dan Astra2Connect.

Met Tooway kan men tot 50 Mbps down en 6 Mbps up halen.

Als de nieuwe Tooway satelliet in werking gaat dit jaar zullen de download snelheden tot 100 Mbps kunnen halen.

Uiteraard hangt er wel een prijskaartje aan, maar dit valt al bij al nog mee.

 

Mobiel is het ook te gebruiken, hier in België zijn er lokale vrije radio's die het systeem gebruiken als uplink als ze mobiel werken.

Vele professionele firma's gebruiken dit systeem als uplink voor het streamen van vb. open hart operaties in ziekenhuizen.

Ook SNG wagens van grote bedrijven werken met Tooway.

Opstellen van zo'n systeem duurt amper 10 minuten, en als ze vast gemonteerd staan op een wagen zelfs maar 5 minuten.

Er zijn ook volautomatische antennen voor Tooway verkrijgbaar, maar die kosten wel een paar duizenden euro's.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2020 om 08:39, Sprietje zei:

met zo'n klein schoteltje een signaal terug sturen naar de satelliet, dan moet die toch ook heel goed uitgericht zijn

 

De openingshoek van zo´n schotel geldt voor de downlink maar net zo goed voor de uplink. Dus heb je goede ontvangst, dan is de weg terug naar de satelliet ook goed.

Vanwege de geringe antenneversterking bij dit soort kleine antennes en het geringe uplinkvermogen zullen nooit werkelijk snelle uplink verbindingen haalbaar zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Satelliet zei:

Ook SNG wagens van grote bedrijven werken met Tooway.

 

Wij zeker niet.

Bij grote manifestaties, gebruiken wij veel liever een normale satelliet verbinding. Al is het alleen al vanwege de latency.

 

Bij live ENG doen we een dial-in op 6 -8 G4 lijnen met LifU of Dejero gear en we kunnen live in de uitzending gaan met: de HD feed, SD return video, N-1 op de IFB en tally/cue

Vallen er dan 2-3 G4 lijnen uit dan is er voldoende redundancy. In het Midden Oosten en veel andere landen werkt dit prima.

Bij G5 zijn er dan nog maar 2 verbindingen nodig. Één voor de verbinding en één voor de redundancy. En we verheugen ons nu al op de extreem lage latency die haalbaar is.

Zowel bij G4 als ook G5 vervalt dan de verbinding van de camera ploeg naar de uplink wagen.

Voor EFP blijven we bij het gebruik van een OB van al dan niet met uplink, afhankelijk van de productie.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...