Ga naar inhoud


Film1 gratis te bekijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Sprietje zei:

Wat maakt het mij nu uit of de film vorige week gemaakt is, 5 jaar geleden of 25 jaar geleden. Het gaat er om of het een goede film is. De film "The Birds van Alfred Hitchcock is van 1963 en is nog steeds een schitterende film. De kans is alleen groot dat je hem al meerdere keren gezien hebt.

 

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Voor mij is dat de meest onzinnige film die Hitchcock ooit maakte.

 

Maar het maakt mij ook niet uit hou oud een film is.

Ik heb meer oude dan nieuwe op mijn computer staan.

Waaronder ook een aantal van Hitchcock.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb veel jaren 80 films in de kast staan en ook een aantal uit de jaren 90 daarna is het allemaal hard achteruit gegaan, nu maken ze een blockbuster 2 uur of langer en val ik gewoon voor de helft van de film nog in slaap zo saai als het allemaal is geworden.

 

Film 1 zend vrijwel niets uit wat de moeite waard is, er zit zowaar af en toe wel iets bij maar niets om te gaan springen van geluk. Ik houd niet van dramas al drama genoeg in het leven, comedie slaat ik ook over meeste jokes zijn al tig keer voorbij gekomen dus voorspelbaar. Thrillers zijn altijd het zelfde en weet je op voorhand al wat er gaat gebeuren. Aktie murder, dead, kill vooral met auto achtervolgingen erin en eindeloze gevechten met zoveel klappen dat een normaal mens al 10x dood is die rete saai zijn. Ik kan zo nog wel even een tijdje doorgaan maar mij boeit dit al jaren niet meer kom maar weer eens met iets nieuws.

 

Ik kijk tegenwoordig vrijwel helemaal geen films meer want bij elke keer was het weer echt waste of time, tijd die ik nooit meer terug krijg. Dan loop ik liever buiten rond met mijn honden

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je betaalt voor het weglaten van de reclame onderbrekingen.

 

Boj RTL en co betaal je ook nog eens voor de reclame onderbrekingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze herhalen continue...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Sprietje zei:

Wat maakt het mij nu uit of de film vorige week gemaakt is, 5 jaar geleden of 25 jaar geleden. Het gaat er om of het een goede film is

Nou, de beeldkwaliteit maakt mij ook wel veel uit. Bij de overgang van film naar SD video is veel op de beeldkwaliteit ingeleverd, pas toen de filmindustrie in HD ging opnemen kwam de oude resolutie uit het filmtijdperk weer terug. Daarom kijk ik bv liever naar een oude James Bond film uit de jaren '60 dan uit de jaren '80. Met moderne technieken zijn die oude films ruisvrij gemaakt, en de resolutie is veel beter dan die van latere films. Genoemde film van Hitchcock is ook in uitstekende kwaliteit beschikbaar, want oorspronkelijk opgenomen op filmrollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze willen dat het wat wordt zullen ze nieuwe films moeten kopen en geloof me er is genoeg, zelfs veel te veel want daarin moet ik het wel eens zijn met Penthe.

 

De films van de laatste 10 jaar zijn echt droevig slecht. Er komen steeds meer films uit met steeds minder aandacht voor de inhoud, verhalen worden niet meer uitgediept, er moet meer snelheid in en details zijn niet meer belangrijk. Zelfs de manier van filmen is lachwekkend, alleen de hoofdpersoon is scherp en de omgeving niet zodat ze kunnen besparen. Dan heb je zogenaamd de film in 4K kwaliteit als die al in 4K gemasterd is,  vaak is het eerder 2.5K  en dan is nog een groot deel van je beeld onscherp.  En om het nog gekker te maken, ze gebruiken film en series tegenwoordig ook om hun politieke standpunt op te dringen en je te hersenspoelen zoals met die diversiteitsstront bijvoorbeeld.  Ze schijnen niet te begrijpen dat we films/series kijken voor ons amusement en niet geïndoctrineerd willen worden.  Mja wat had je verwacht met al die onrechtmatig aan de macht zijnde vrouwtjes in Hollywood tegenwoordig dankzij de metoo verzinsels. Dat was gewoon om de macht te kunnen grijpen. 

 

Als die film industrie zo doorgaat komt er een tijd dat ik helemaal geen films meer bekijk.  Kwantiteit is geen kwaliteit prutsers! 

 

En Netlfix en andere streamingsdiensten zijn net zo beroerd veel eigen releases maar 95% van de series haalt het volgende seizoen niet eens. Enorme versnippering van de markt waardoor je eigenlijk al kunt voorspellen dat dit systeem het uiteindelijk ook niet volhoudt.  Bovendien lineair kijken bereikt uiteindelijk veel meer mensen want je komt in aanraking met content die je normaal nooit had uitgekozen in een lijstje. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Sprietje zei:

Wat maakt het mij nu uit of de film vorige week gemaakt is, 5 jaar geleden of 25 jaar geleden. Het gaat er om of het een goede film is. De film "The Birds van Alfred Hitchcock is van 1963 en is nog steeds een schitterende film. De kans is alleen groot dat je hem al meerdere keren gezien hebt.

 

Nogal veel.

Heb je daar een moderne  4K TV staan worden er films tentoon gebracht waarbij je de pixels nog bijna kunt tellen gemaakt met camera's meteen  lichtgevoeligheid die nog overtroffen worden door zo ongeveer het slechtste mobieltje wat nu te koop is.

Zo'n film kan dan wel een geweldig verhaal hebben maar dat wordt volledig afgebroken door de veruit slechte beeldkwaliteit, dan kun je toch net zo goed een boek gaan lezen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Codx zei:

Als die film industrie zo doorgaat komt er een tijd dat ik helemaal geen films meer bekijk.  Kwantiteit is geen kwaliteit prutsers! 

 

En Netlfix en andere streamingsdiensten zijn net zo beroerd veel eigen releases maar 95% van de series haalt het volgende seizoen niet eens.

Een duidelijke stellingname, die ook overduidelijk ontstaan is omdat Netflix OF de andere streamingdienst helemaal niet eens die films of series aangeboden krijgen en dus mogen verhuren wat wij willen zien.

Je zult alle Streamers moeten abonneren en dan nog blijven er hiaten. Maar dat kan niemand betalen!!!

Een blu ray of dvd bibliotheek onder familie en vrienden gedeeld heeft eigenlijk meer waarde dan die 13€ voor netflix of videoland.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij mag ziggo HBO weer gewoon uitzenden via de ether, ipv het content via hun ziggo go app te moeten bekijken.

Met zappen blijf ik vaker hangen dan dat ik die app  moet doorspitten om te kijken wat ze allemaal aanbieden.

Het content via HBO is toch nieuwer en meer Engelstalig dan film1, ipv die rare talen wat niet in de oren klinkt.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Berichtje heb ik wel ongeveer 1 week vooraf ontvangen. (misschien in je spambox kijken?)

 

Maar heb het idee dat ze hun aanbod ook afstemmen op de gratis periode en dat er dan alleen oude films te zien zijn in veelal slechte beeldkwaliteit.

Nu krijg je een aanbod dat je 6 maand voor 5 euro per maand naar de film 1 kunt kijken en dat daarna het reguliere abonnement van 13,95 gaat gelden.

Verdere info, als dat je bijv. na 6 maand ook meteen kunt stoppen, kun je niet vinden daarvoor moet je eerst bellen en dan denk ik van "laat maar, netflix is maar een paar euro duurder en dan kan ik zelf kiezen wat ik wil zien".

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond van de week in een winkel een 8k toestel te bekijken. Ik vond het beeld te mooi, beter dan in het echt.  Werd er ook draaierig van. Nee, van mij hoeft het nog niet, ik vind een goede full hd uitzending meer dan prima. 

De analoge films (en dia's) komen op mij veel prettiger over eigenlijk (net als een goede gloeilamp, een fatsoenlijke lp enz.) 

Weet niet hoe dat komt, alsof er meer leven in zit of zo....digitalisering kan dat doorschieten en het menselijk brein voorbij gaan en of neppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal als je dit soort zaken vindt dan betekend het maar 1 ding JE WORDT OUD

Natuurlijk kijk ik ook kritisch naar nieuwe ontwikkelingen en stap meestal pas wat later in als de 1e kinderziektes zijn opgelost en de prijzen een stuk zijn gezakt.

Maar ik ben ook van de generatie van "zolang mijn oude TV/ telefoon/PC/laptop enz. prima werkt zie ik de noodzaak van een nieuwe niet".

Pas als er iets stuk is of stuk dreigt te gaan vindt er een sprong voorwaarts in de techniek plaats.

 

Voor een TV kijk ik dan meestal naar een sportwedstrijd oid. met snelle beeldwisselingen en ingezoomd beeld, want die demofilmpjes met slow TV die ze meestal laten zien zijn uiteraard zo gemaakt dat die TV dat perfect weer geeft maar draait een camera snel over een grasveld om een ronde bal te volgen dan wordt het verschil vaak veel beter zichtbaar.

 

Maar om terug te komen op de canal digitaal, de oude films die ze dit weekend lieten zien waren van een dusdanige kwaliteit dat ze ook op een Full-HD tv meestal al ronduit slecht qua beeldkwaliteit waren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...