Ga naar inhoud


Wijzigingen in het Joyne NL Basispakket.


HG5812

Aanbevolen berichten


Op 15-12-2020 om 13:08, Denisdaf zei:

Btw de quote aangaande Ziggo kwam van Miauw.

 

Yep, schuldig.

 

Ik maakte even een financiële vergelijking inclusief het gebruik van een Humax ontvanger met eigen opname mogelijkheden.

 

Ik heb dit zelf (nog) niet, maar heb het wel zien werken.

 

Ik kijk naar mijn knip, ik ben niet alleen op de satelliet gefocust, FTA erbij is wel fijn voor wat niet door Ziggo tegen extra betaling Door gegeven wordt of helemaal niet door gegeven wordt.

 

Ter aanvulling, ik kijk thuis in Nederland, ben dus niet afhankelijk van satelliet, het is dat ik het nog steeds gebruik, wanneer het verschil nihil is kijk ik alleen nog FTA naar de satelliet, het is een afweging. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Miauw

Ik kijk nu ook FTA via de sat.

CDS heeft mijn kaart nog niet gedeactiveerd; zodoende kan ik ook vergelijkingen maken met KPN TV (daar zit ik nu bij).

Ik vind CDS een stelletje klungels: wil je het ganse pakket van hen ontvangen dan moet je ontvanger óók op internet aangesloten zijn.

Dat wilde ik niet, dus heb ik CDS de deur uitgeschopt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels een 'ouwe lul'. Opgegroeid met NED1 en NED2, later kabel en weer later sat. Op zich ben ik niet vies van techniek (integendeel) maar het de boel graag gescheiden qua redundantie. Apple TV wordt gebruikt voor IPTV, de box voor sat en kabel.. Ik wil geen hybride. Zender kiezen uit de kanaal lijst en klaar...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, D-box zei:

Hoi @Miauw

Ik kijk nu ook FTA via de sat.

CDS heeft mijn kaart nog niet gedeactiveerd; zodoende kan ik ook vergelijkingen maken met KPN TV (daar zit ik nu bij).

Ik vind CDS een stelletje klungels: wil je het ganse pakket van hen ontvangen dan moet je ontvanger óók op internet aangesloten zijn.

Dat wilde ik niet, dus heb ik CDS de deur uitgeschopt.

 

Ik hang NOG aan de schotel, weet niet voor hoe lang, maar zodra het duurder wordt ben ik snel vertrokken.

 

Ter vergelijking bij alleen TV is het normaal gesproken CDS als Ziggo even duur, maar voor hoe lang?

 

Ik denk dat als ik de FTA van zowel DVB-T2 als DVB-S2 heb, al voldoende kan zien op Astra 1 en 2, 3 is langzaam nutteloos aan het worden, misschien als CDS niet meer op satelliet zit dat het nog aantrekkelijk zal worden.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miauw

Even off Topic

Man, wat heb je toch een leuke nickname!

Iedere keer als ik een bericht van je lees moet ik aan een kat denken.

 

Veel groetjes en een fijn weekend!

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer toch even op de eerdere bijdragen van @Mimisiku en @Denisdaf
Ik heb ook gemaild met Joyne en kreeg als antwoord dat het technisch mogelijk is om op één module het Nederlandse en Vlaamse pakket te kunnen kijken, maar dat dit vanwege de rechten toch niet kan. 
Hoe hebben jullie dat dan gefikst? Door een adres in België op te geven?

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne blinkt wat dat aangaat in verwarring zaaien... Wat ze bedoelen is dat je via Joyne NL géén Joyne BE tegelijk kunt boeken omdat ze in NL geen uitzendrechten hebben voor de Vlaamse commerciëlen... Onderling communiceren ze gewoon met elkaar...

-Je koopt een Joyne NL module en kiest een NL abo..

-Joyne stuurt een betaalverzoek (handig om die te betalen)

-Na betaling schakelt Joyne NL je module vrij...

-Vervolgens ga je naar Joyne BE en kiest een BE abo

-Joyne BE stuurt je een betaalverzoek

-Na betaling schakelt Joyne BE je module vrij

 

Op de Belgische site hoef je alleen het VSC nummer van je module op te geven (25.xxxxxx)... Vervolgens staan beide gewoon op 1 module!!

 

Feitelijk ben je op Joyne NL én Joyne BE geabonneerd. Niets illegaals of geheimzinnigs aan. Je hieft ook geen V.I.P. of zakelijke klant te zijn...

 

Hetzelfde 'gesprek' gehad met 'hro' van U/D. Komt in hun volgende nummer ook ter sprake.. (Zij meldden geheel fout dat je 2 modules nodig hebt, wat op Enigma2 ontvangers niet eens werkt)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je zou dan bij aankoop van je BE-abonnement een geldig Belgisch adres moeten opgeven. Als je dat heft gedaan dan is er wel degelijks iets aan de hand dat tegen de geldende algemene voorwaarden ingaat. En dat is een niet toegestane handeling. En dat kan je als illegaal benoemen.

 

Hoefde je geen Belgisch adres in te vullen dan is Joyne in strijd met bepalingen in de overeenkomsten met contentaanbieders aan het handelen. Diverse leveranciers van content aan Joyne staan niet toe - en dat hebben ze ook bevestigd - dat hun content (tv-zenders) aan abonnees worden verkocht die in het buitenland wonen. Het zou dan weleens een actie kunnen zijn met grote gevolgen voor Joyne en ook de abonnees. 

 

Eigenlijk zijn er dus maar twee smaken. Of de betreffende abonnee handelt illegaal of Joyne.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin!! Voor Vlamingen geldt hetzelfde. Via een SEPA mag iedere NL en BE gewoon lid worden. Is Europees bepaald. Enige conditie is dat er gewoon voor betaald wordt. Dezelfde regel die ook M7 hanteert. En dat zou dan nu plots illegaal zijn? Joyne NL vertelt keurig dat zij geen BE kunnen activeren, je moet daarvoor naar Joyne BE...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De voorwaarden van Joyne.be, aangeklikt op de Belgische Joyne site.

 

LOL.

 

Algemene voorwaarden

 

 

Ik mis op hun Belgische site de gegevens van de verantwoordelijke organisatie.

https://www.datalink.be/blog/wettelijk-verplichte-gegevens-website/

 

Waar is Willem?:ph34r:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mimisiku zei:

Wat een onzin!! Voor Vlamingen geldt hetzelfde. Via een SEPA mag iedere NL en BE gewoon lid worden. Is Europees bepaald. Enige conditie is dat er gewoon voor betaald wordt. Dezelfde regel die ook M7 hanteert. En dat zou dan nu plots illegaal zijn? Joyne NL vertelt keurig dat zij geen BE kunnen activeren, je moet daarvoor naar Joyne BE...

Er is weinig onzin aan. Het is het een of het ander, Diverse contentleveranciers stellen voorwaarden aan distributeurs in overeenkomsten met betrekking van distributie van hun content. Dit heeft bijvoorbeeld met uitzendrechten en verkooprestricties van abonnementen te maken. Daarvoor is een adres binnen het land van herkomst van de distributeur. Handelt een distributeur in strijd met de voorwaarden dan kan de overeenkomst worden opgezegd en eventueel ook schadevergoeding geeist worden. Voor klanten betekent dit verdwijnen van zenders. Voor de distributeurs kan dit nog veel meer gevolgen hebben.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er als eindgebruiker (consument) niet veel woorden aan vuil maken.

De Belgische tak van Joyne is statutair gevestigd in Baarn (net als de NL variant). Gewoon hetzelfde bedrijf (met wellicht een Holding constructie). Het bedrijf heeft dus gewoon uitzendrechten voor beide (Holdings).. Qua uitzendrechten is er dus niets aan de hand...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een distributeur (het bedrijf) kan nooit over de uitzendrechten van een zenders en de programma’s die op deze zender beschikken. Ze kopen het distributierecht om een zender aan abonnees in pakketvorm aan te mogen bieden. De voorwaarden van het distributierecht worden in een overeenkomst bepaald waaraan beide partijen zich dienen te houden.

 

Jij als eindgebruiker zal dat inderdaad een worst wezen. De vraag is alleen of jij het Belgische abonnement met je Nederlands adres kon aanvragen of dat je iets van een Belgisch adres moest aanleveren?

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn eigen Nederlandse adres een aanvraag op mijn huidige NL-module gedaan via de Vlaamse tak voor het BE-pakket, we gaan zien hoe dat gaat aflopen. Ik hoefde in elk geval geen Belgisch adres op te geven.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...