Ga naar inhoud


Hmmmm, coooookies!


Michel

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ceesv zei:

Functionele cookies zijn bijvoorbeeld om bij te houden op het forum wat je al hebt gelezen en waar nieuwe bijdragen zijn.

En een aantal andere functionele zaken, die hier reeds genoemd zijn.

Voila.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal zwak geneuzel.

Waar Willem het over moet hebben is over zenders op welke sat ie zit, frequenties, symbolrates,  de poliseratie, de Fec, of hij moet het hebben over schotel-afstelling etc etc.

 

Maar niet over Cookies.

 

Wat een ge*lul allemaal.

 

Oeverloos geouweho*r..

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Het probleem in het kort is, dat er een cookie wetgeving is, die zijn doel voorbij schiet.

Onze forum software voorziet ten dele in de wetgeving, maar is volgens Willem naar de letter der wet niet volledig conform.

 

Dit schaadt niemand.

 

Echter vindt Willem dat hij mag vorderen dat we tot in de punten en komma's de wet naleven.

En hij geeft aan, dat wanneer wij dat niet doen, hij de autoriteit daarover zal informeren.

(Nee D-Box, hij dreigt niet met een rechtszaak.)

 

Onze huidige software leverancier geeft aan dat onze software voldoende conform de wetgeving is, en dat er geen veranderingen te verwachten zijn.

 

Oplossing, we sluiten het forum om Willems rechtsgevoel te bevredigen.

Oplossing, we kopen nieuwe software die Willems rechtsgevoel bevredigt.

(Indien die er al is, en we dat zouden kunnen betalen).

 

Is dit een uitzondering, dat er iemand klaagt?

 

Nee, zo rolt tegenwoordig onze maatschappij, kijk naar problemen rond de stikstof problematiek.

Er zijn nog een paar rechtszaken lopend, waar burgers vorderen dat de overheid zijn eigen wetten uitvoert.

Het zal je verrassen wat daarvan de consequenties gaan zijn.

 

 

Het investeren, met sommen geld in nieuwe software, verzekert echter niet de toekomst.

Kijk naar boeren die miljoenen geïnvesteerd hebben in stallen, waarvan het beton en de verf nog aan het drogen zijn.

Die dan een brief krijgen dat de wet veranderd is en ze het volgende miljoen mogen gaan uitgeven.

 

Is de staat er voor de burgers, of zijn de burgers om de staat te dienen, een vraag die de afgelopen week al eerder gesteld is.

 

 

Dan ga je dus toegeven aan iemand die aan het dreigen is en misschien wel geld wil zien: NOOIT aan toegeven.

 

Ergens voel ik hier een gevalletje poging tot oplichting. Al eerder zoiets meegemaakt met een Belgische fotograaf die ook het net afstruinde naar zijn eigen afbeeldingen en vervolgens grof geld vroeg en dreigde met advokaten ivm schending van auteursrechten aan die website´s die zijn foto´s hadden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden, kiekiek zei:

Ergens voel ik hier een gevalletje poging tot oplichting. Al eerder zoiets meegemaakt met een Belgische fotograaf die ook het net afstruinde naar zijn eigen afbeeldingen en vervolgens grof geld vroeg en dreigde met advokaten ivm schending van auteursrechten aan die website´s die zijn foto´s hadden gebruikt.

Eh, die man heeft gelijk, je mag die foto's van hem niet gebruiken zonder zijn toestemming dan wel zonder vergoeding voor het gebruik van die foto.

 

Dat is geen oplichting.

 

Ik ben daarom voorzichtig met het plaatsen van content, ik gebruik bij voorkeur eigen foto's.

Ook op tekst kan copyright zitten, citeren mag onder wettelijk omschreven regels.

Knippen en plakken in het internet is niet vrijblijvend, maar kan een dure zaak worden.

 

Terug naar het onderwerp, "Willem" heeft niet om geld gevraagd,

 

- Hij stelt dat we met de cookies ons niet aan de wet houden.

- Hij vraagt om toegang conform de wet, zoals hij die interpreteert.

- Wanneer we binnen 3 weken die toegang niet zouden verlenen, hij daarvan melding maakt bij de autoriteit.

 

Jij noemt het dreigen, hij claimt zijn wettelijke rechten volgens zijn interpretatie van de wet.

 

Er is dus een verschil van mening, mag de autoriteit hierover beslissen wie er gelijk heeft.

Je mag ervan uitgaan dat elke site in Nederland zich aan de wet zal houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de 14 dagen moet ik google resetten en de geschiedenis wissen. Anders duurt de opstart zeer lang. Was daarvoor niet nodig(1 jaar) 

Volgens mij dienen die cookies ook om misbruik tegen te gaan. Er zijn genoeg hackers(ergens op de wereld) die sabotage willen doen, dus eerst zien wie je bent(ip nr)

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heeft Willem speciaal ONS uitgekozen om zn grieven te spuien; volgens mij is hij gewoon een 2de rangs manager bij Ziggo, die ONS het licht in de ogen niet gunt omdat wij via de satelliet kijken.

Ik zit momenteel ook bij KPN, dus ik kijk vaak via hen en vaak ook via de satelliet; van hun board (KPN) heb ik nog nooits zoiets belachelijks vernomen.

 

Ik vind het allemaal wat Willem schrijft te belachelijk voor woorden.

 

Dus nogmaals: 

 @willem.XXXXXXXXX@gmail.com )

Laat ons met rust; ga andere instanties/instellingen lastig vallen met je frustraties.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ceesv zei:

Eh, die man heeft gelijk, je mag die foto's van hem niet gebruiken zonder zijn toestemming dan wel zonder vergoeding voor het gebruik van die foto.

 

 

Klopt helemaal, alleen die fotograaf vroeg een paar duizend euro per foto en struinde het hele internet af op zoek naar zijn materiaal, meerdere site´s waren toen slachtoffer. Er zijn toen meerdere aangiftes gedaan en die man is toen opgepakt. Ik zeg niet dat dat nu ook zo is, maar in het achterhoofd zou ik daar wel rekening mee houden, zeker in deze tijd met flink toegenomen phishing en internet oplichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doorgaans is het gebruiksrecht rond de 50 tot 75 Euro voor een foto.

 

Terug on topic, de cookies.

D-BOX, je laat je leiden door emoties, dat is een skechte raadgever.

Verder speculeer je een eind weg en noemt firmanamen die je uit je duim zuigt.

 

Die firma kan dat als laster opvatten.

 

Willem is slechts de zelfbenoemde boodschapper van een systeem.

Over zijn beweegredenen kan je slechts gissen.

Het heeft geen zin die boodschapper hiervoor verantwoordelijk te maken.

 

Hij maakt slechts gebruik van zijn recht.

 

Kijl in de verhandelingen van de 2e kamer wie voor en tegen gestemd hebben, en kies volgend jaar overeenkomstig.

 

Verder kan je eens bij bits of freedom lezen waarom men tegen (tracking) cookies is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-12-2020 om 13:53, Michel zei:

Ik verzoek u mij binnen 3 weken te berichten hoe u deze overtreding van de privacy gaat oplossen. Mocht deze situatie over 3 weken nog ongewijzigd blijken dan zal ik helaas genoodzaakt zijn hierover een klacht in te dienen bij eerder genoemde autoriteit persoonsgegevens.

 

Ach, we hoeven Willem denk ik niet heter te eten dan hij zichzelf opdient.

Hij beschrijft dat hij bij ongewijzigde situatie een klacht gaat indienen bij de AP.

Zo'n klacht noemt de AP een "tip", en zij gebruikt die (alleen) voor zijn eigen onderzoekskeuzes en beleidskeuzes. Zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap

 

Recentelijk heeft de AP er wel heel lang over gedaan om een grove privacyschending in een ziekenhuis te gaan onderzoeken, als ik het goed begrepen heb. Een administratieve kracht zag daar herhaaldelijk de medische gegevens in van de ex van haar nieuwe partner, en publiceerde daar niet zo aardig over in een boek (vanwege vechtscheiding tussen haar nieuwe partner en de ex). De AP zag eerst geen heil in een onderzoek, ondanks de potentieel grote ernst van die situatie.

Als dit voorbeeld de prioriteiten van de AP vertegenwoordigt, dat zelfs schijnbare schendingen met zeer vertrouwelijke medische gegevens niet direct onderzoekbaar zijn, dan zal dat voor eventuele cookies hier ook wel meevallen.

Tenzij, natuurlijk, de AP haar prioriteiten bepaalt zoals de politiek dat een paar jaar geleden deed ten aanzien van de kindertoeslagen. 😞

 

Maar Michel heeft netjes gevraagd aan Willem om welke specifieke cookies het volgens hem gaat.

Ik ben benieuwd waartoe Willem zich nu genoodzaakt ziet, als reactie op die vraag.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van de cookies is dat veel websites niet eerlijk zijn tegenover de bezoekers. Na acceptatie van de 'functionele' cookies worden vervolgens veel meer cookies geplaatst. Juist op de 'hobby' sites omdat deze iedere $-cent nodig hebben om überhaupt te kunnen overleven. Eénmaal geaccepteerd, gaat jouw data richting Google, FaceBook e.d. Dát maakt het zo irritant. Cookies kun je uiteraard na je sessie wissen, maar het kwaad is dan allang geschied. Je gegevens gaan naar 'derde' partijen en je mag je gaan verheugen op spam-berichten...

 

Ik gebruik dientengevolge maar heel weinig sites, mijn spam-filter staat aan, de e-mail alleen op 'trusted' contacten, de rest (ook anonieme zooi) gaat middels de filters direct in de prullenbak....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er in de spam prullenbak gaat bepaal ik zelf en niet een filter. 

Een belangrijke e-mail dat op die manier als spam aangezien wordt wil ik niet op die manier missen. 

 

Ik ben veel op het www onderweg en heb geen of minimaal last van spam. 

De cookies maak ik me ook niet druk om. 

Ik heb wel wat anders te doen dan om daar bij stil te moeten staan. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

Oplossing, we kopen nieuwe software die Willems rechtsgevoel bevredigt.

(Indien die er al is, en we dat zouden kunnen betalen)

Wie weet wil Willem dat wel betalen.

Just ask, who knowes. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Mimisiku ook al schreef, als je via een android smartfone met desbetreffende toestemming aan google onderweg bent Of via facebook aanmeld is wie welk cookie plaatst een heel puzzeltje en die zijn niet allemaal van sat4all.

Het lijkt eerder op een verbannen lid actie dan iemand die uit wil zoeken wat er met de links en aanmeldingen gebeurd die per cookie worden geplaasts en uitgelezen.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4all.com roept Google aan voor Google Analytics en voor het tonen van advertenties. Dit valt dan onder onder de verantwoording van Sat4all.com.

 

Als ik voor het plaaten van een installatie een onderaannemer inschakel dan blijf ik het aanspreek punt voor de opdrachtgever. Ik kan niet zeggen, zoek het maar uit met de onderaannemer als er een probleem is.

aangepast door Zatter
Een s

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het lijkt eerder op een verbannen lid actie dan iemand die uit wil zoeken wat er met de links en aanmeldingen gebeurd die per cookie worden geplaasts en uitgelezen.

Ik denk ook in deze richting. Verbannen gefrustreerd, wraak.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...