Ga naar inhoud


Geluids-limiter ontwerp van Drs. IJzerbout


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Er werd mij onlangs gevraagd om een betrouwbare geluidslimiter voor de kantine hier te ontwerpen.

Omdat het een rustige tijd is met de Kerst en ik het niemand anders kon laten doen, ben ik zelf aan de tekentafel gaan zitten en kwam met een heel clever en goed werkend ontwerp. Ik hoefde namelijk alleen maar aan mijn eigen naam te denken en ik kwam al snel op een idee.

Kijk hieronder op de foto hoe ik het opgelost heb. 2 ijzerboutjes en ik was klaar!

Zo zie je maar weer dat ik best wel wat in mijn mars heb als het er op aan komt en houd mijn naam in ere.

 

 

1608692521282.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Idee: 10

Uitvoering: 5

Documentatie en gebruiksaanwijzing: 1

 

Hoe heb je de zenderkeuze geblokkeerd?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang , lang geleden zette een collega steeds de werkplaats buizenradio op een piratenzender met k*tmuziek .

De rest van het team had daar niks mee , heb ik net zo lang aan die platen afstemcondensator zitten buigen dat de platen in dat deel elkaar raakten .

  • Haha 2

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kan echt zien dat hier een Drs. aan het werk is geweest!

 

Dubainezen kan je inderdaad met een schroefje in toom houden? Dat wist ik niet.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De simpelste oplossingen werken het best.

Trust's oplossing is eer ook zo een.

Ik had een andere ontvanger 455 kHz verstemd in de nabijheid van die buizenbak gezet.

Grid dipper zou ook prima werken.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik bij mijn dove buurman ook eens gefikst, als die naar het nieuws keek, moest ik mee luisteren.

gaan praten loste niks op, een Fm zendertje van 5 watt en via een harmonische frequentie, bye bye ontvangst van het nieuws.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Er werd mij onlangs gevraagd om een betrouwbare geluidslimiter voor de kantine hier te ontwerpen.

Omdat het een rustige tijd is met de Kerst en ik het niemand anders kon laten doen, ben ik zelf aan de tekentafel gaan zitten en kwam met een heel clever en goed werkend ontwerp. Ik hoefde namelijk alleen maar aan mijn eigen naam te denken en ik kwam al snel op een idee.

Kijk hieronder op de foto hoe ik het opgelost heb. 2 ijzerboutjes en ik was klaar!

Zo zie je maar weer dat ik best wel wat in mijn mars heb als het er op aan komt en houd mijn naam in ere.

 

tot een slimmerik doorheeft dat je de knop er af kunt trekken en er verdraaid weer op kunt zetten.

Is het de gehele dag disco en kan die ook niet zachter :D

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Quote

geluidslimiter

 

 

Beste oplossing ☺️ , voordeel is dat het geluid van de opname gelijk blijft.

 

 

Er zijn teveel mensen die mixen tijdens de opname die later op een CD, DVD, BR enz. geplaatst wordt.

Alles wat is opgenomen / gemixt en voor het schrijven een geluidslimiter gebruikt is niet om aan te horen, dat luister ik maar 1x.

 

Ongeveer een half jaar terug is er een LP uitgekomen ( heel beperkt ) van Dio, de opname van jaren terug in Utrecht ( Vredenburg ).

Die klinkt 10 keer slechter als mijn eigen opnames, maar wel goed dat nu is uit gekomen op LP voor de liefhebbers.

 

Mijn eigen opnames ( over gezet op 2 CD's na een hele nacht knippen ) heb ik Dio gelukkig nog kunnen geven na zijn optreden in Tilburg.

 

Dit concert is vroeger zelfs uitgekomen op een ( Philips ) beeld plaat ( 30 cm groot ).

Een van de vrienden heeft deze beeld plaat omgezet naar DVD en die aan Dio gegeven.

Dio was zo blij dat hij de hele avond tijdens dat concert ( de plaats Heino volgens mij ) heeft verteld aan de fans.

 

Blijft voor mij nog altijd de vraag waarom Dio met zijn Band een andere naam te geven ( H.... & H....) .

 

We kunnen het niet meer aan Dio vragen .................

 

 

Quote

Geluids-limiter ontwerp van Drs. IJzerbout

 

 

Jij krijgt 10 punten van mij voor het openen van zo'n topic 👍 🤘 ...

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Er werd mij onlangs gevraagd om een betrouwbare geluidslimiter voor de kantine hier te ontwerpen.

Nou , ik zie ook een paar mogelijkheden:

1) Secondelijm

2) Ge verbindt de knop met een bom , draai je iets te ver .... BOEM 🤭🤫

3) Je haalt er de knop van af

4) luidsprekers losmaken

5) ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, cookie monster zei:

Nou , ik zie ook een paar mogelijkheden:

1) Secondelijm

2) Ge verbindt de knop met een bom , draai je iets te ver .... BOEM 🤭🤫

3) Je haalt er de knop van af

4) luidsprekers losmaken

5) ....

Zo zijn niet alle Arabieren

image.jpeg.3cf8132e1930f42b7139febc19c5cab5.jpeg

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...