Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Wetenschappers hebben een serie menselijke genen geïdentificeerd die helpen een corona-infectie te bestrijden. Het kan helpen om te begrijpen waardoor een infectie soms heftig verloopt en mogelijk ook om te genezen.

 

https://sbpdiscovery.org/news/covid-19-scientists-identify-human-genes-fight-infection

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag  het bericht gekregen dat een oud collega van mij verleden week overleden is.

Was samen met zijn vrouw positief getest voor corona en kreeg plotseling ademhaling problemen.

Hij was nog niet ingeënt.

 

Hij was pas kort geleden met pensioen gegaan.

Ze hadden nog zoveel plannen voor de toekomst.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelezen op vrt nws, Terrasje over de grens in Nederland meepikken? Liever niet, zegt Nederland, en quarantaine is sowieso verplicht

Woensdag 28/4 gaan in Nederland de terrassen open, als Belg ben je dus beter dat je wacht tot zaterdag 8 mei, want eens je in Nederland bent voor niet essentiele dingen moet je toch 5 dagen in quarantaine en je moet een negatieve test afleggen, dan blijft ik nog liever eventjes mooi waar ik ben.

Nederland zal heus niet weglopen.

Raar dat Nederland ineens zo midden in de week de terrassen gaat openen?

En de zaterdag 8 mei, zal ik eens eentje gaan drinken op een terrasje in België, nu mag België nog effe wachten.

Ik laat jullie wel eens weten hoe mijn eerste terrasbezoek zal zijn sinds half oktober vorig  jaar, ik kijk er enorm naar uit, want dat was een dag- dagelijkse bezigheid voor mij voor de coronatijd, de horeca bezoeken.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, is gewoon na Koningsdag en om te voorkomen dat de terrassen met Koningsdag al uitpuilen gaat dit pas per 28 april in.

Maar wel opvallend dat men dit wil gaan doen met vandaag weer een topscore van bijna 10.000 besmette mensen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

India heeft een enorme toename aan covid-patiënten. Weliswaar nog lang niet zo erg als hier als je het per inwoners telt, maar de gezondheidszorg is daar veel slechter dan de afgebroken gezondheidszorg hier. Dus de ziekenhuizen daar kunnen het al niet meer aan.

Gevolg, men gaat de vaccins daar meer voor eigen gebruik houden en minder naar hier sturen.

Nu zag ik daarover iets over AstraZeneca, weet niet of ook andere vaccins meespelen, maar het betekent dat hier minder vaccins gaan komen.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat het ene onderzoek zinniger is dan het andere en er soms aardig wat op aan te merken valt toch maar nog eentje:

Voorlopig lijkt het erop dat vaccinatie met een mRNA-vaccin veilig is voor zwangere vrouwen waar het henzelf en de geboorte betreft.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2104983

 

Kan eraan toevoegen dat een zwangere dochter heftig covid kreeg maar met het kleinkind lijkt alles prima.

Maar N=1 zegt weinig in dit geval, ook al zijn er meer aanwijzingen in die richting.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog eentje in verband met covid en andere dingen:

Blijf niet dreutelen op een openbaar toilet na het doortrekken, zelfs al heb je de klep dicht, omdat mini-druppeltjes gedurende 20 seconden op anderhalve meter blijven zweven. Adem dus inhouden en wegwezen.

 

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2021-04/fau-fap041921.php

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...