Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, gerrit B zei:

Noem er naast Els Borst nog eens 100 dan ben ik het meteen volledig met je eens.

 

Maar nogmaals, het maakt niet uit dat ze die kennis niet hebben, zolang ze maar goed geïnformeerd zijn en vertellen wat klopt en dit duidelijk over weten te brengen zonder zwam verhalen ophangen waar ze later weer op terug moeten komen.

En zoals Hugo de Jonge bij Beau overkwam was/leek hij bijzonder goed geïnformeerd en wist hij heel goed waar hij het over had.

Dat gaat me echt niet lukken, Gerrit. Maar dat spreekt voor zich want politici en wetenschappers zijn vrijwel altijd 2 totaal verschillende groepen.

Je moet dus van een politicus meestal absoluut geen zinnig wetenschappelijk verhaal verwachten.

En zeker niet van Hugo gezien het niveau waar hij op zit in dit opzicht en wat kan na-blaten zonder het echt te begrijpen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wees er blij van, als een wetenschapper iets uit moet leggen dan wordt het toch een verhaal waar niemand iets van snapt omdat hij/zij grotendeels in zijn eigen wereldje leeft met eigen termen en omschrijvingen die ons als gewone burger vaak totaal niets zeggen.

 

Maar in Duitsland een mooi initiatief voor ondernemers en anderen die vanuit Nederland naar Duitsland moeten om te werken ed.

Een test met certificaat kost hier dus bijna 200 euro per persoon (kan alleen bij sommige commerciële testbedrijven en niet bij de GGD), in Duitsland is die gewoon gratis.

Nederlanders komen niet in aanmerking voor die gratis test.

Vandaar dat een groep ondernemers in Duitsland en particulieren donaties doen voor Nederlanders om zich toch te laten testen in een van de vele teststraten/punten in Duitsland.

Via een App kun je een test aanvragen en uit dat fonds wordt de test dan betaald.

Per test wordt een bedrag overgemaakt van 5 euro (de test zelf kost inkoop rond de 4 euro) zodat de test de Duitsers zelf niets kost en Nederlanders die echt in Duitsland moeten zijn toch het vereiste certificaat kunnen laten zien.

Een nadeel, na de test moet je ongeveer een half uur wachten voordat je het certificaat op je telefoon ontvangt en verder kunt.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, minplus zei:

En zeker niet van Hugo gezien het niveau waar hij op zit in dit opzicht en wat kan na-blaten zonder het echt te begrijpen.

Het ernstigste bij deze minister is echter dat hij - vanaf de mondkapjeskwestie - veel (recht)praat maar consistent weinig laat zien.

 

Hoe is het mogelijk dat het CDA ooit deze persoon op zo'n belangrijke post heeft gezet. Hadden ze echt geen kandidaat in huis van het kaliber Van Rijn?

 

Dat hij - uit nood- in deze post gerold is, heeft hem mogelijk het gevoel gegeven dat de hele wereld aan zijn voeten/schoenen zou liggen.

 

Maken we echter de balans op in Nederland qua' covidstrategie", dat lijken we onder zijn  "leiding" vast te zijn gelopen in veel jojobeleid, loze toezeggingen en verkeerde inschattingen.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens in de buurlanden naar die jojo politici, allemaal een pot nat.

De enige die echt ballen heeft is Boris die zijn land , te laat met doden als gevolg, maar grondig in lockdown heeft gezet en bijna klaar is met vaccineren.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals aangegeven praat hij de wetenschap na.

Dus als die zeggen dat mondkapjes onzin zijn dan verteld hij dat ook en als die zeggen dat eind april iedereen ingeënt is dan bazuint hij dat ook rond.

Dat hij als spreekbuis voor de wetenschap dus zaken roept die achteraf bijgesteld moeten worden lijkt me meer dan logisch en elke andere minister zou hetzelfde hebben.

Dat is alleen niet aan hem als persoon te wijten maar aan de wetenschappers/instellingen die hem informeren.

 

Zelf heb ik dagelijks te maken met dit soort zaken en is het continu aanpassen aan de omstandigheden.

Om een voorbeeld te noemen, we zijn bezig een cleanroom te maken voor een klant, datum opleving staat vast, wie wanneer wat moet doen staat ingepland dus geen vuiltje aan de lucht (zou je denken)

4 dagen mag er niet gewerkt worden in de ruimte zelf omdat dan de vloer gegoten wordt en uit moet harden, dan nog 3 dagen om de laatste puntjes op de i te zetten en vrijdag de oplevering.

Gaat er wat fout met de vloer en blijkt er lucht door de betonvloer te komen waardoor de gehele vloer 1 krater landschap is geworden.

Gevolg planning loopt totaal in de soep bij deze klant en de oplevering wordt 2 weken opgeschoven maar ook bij 5 andere klanten van mij loopt alles in de soep en dat hier alle zeilen bijgezet moeten om alles in orde te krijgen en tal van afspraken verzet moeten worden.

 

Hebben wij e.e.a dan slecht gepland en is dat ons verwijtbaar of zijn we gewoon afhankelijk van omstandigheden?

 

Dat er heel veel geld verspild is/wordt door "vreemde" beslissingen en door alleen de GGD te laten spuiten kon iedereen aan zien komen, maar het zou nog veel meer hebben gekost als elke huisarts/prikker een koelkast/vriezer zou moeten hebben die de vaccins voldoende koud kan houden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

door alleen de GGD te laten spuiten

het blijkt in Duitsland dat het vaccineren zelf een kunst is die een gemiddelde huisarts eerst moet aanleren. Met verlies van dosis tot gevolg.

 

Daar haalt men 6 a 7 dosis uit een ampul met speciale zero injectiespuit en het mag niet geschud worden zoals James Bond altijd roept.

Dus het is niet zomaar een keuze om een Vaccin straat te openen.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Maar in Duitsland een mooi initiatief voor ondernemers en anderen die vanuit Nederland naar Duitsland moeten om te werken ed.

Een test met certificaat kost hier dus bijna 200 euro per persoon (kan alleen bij sommige commerciële testbedrijven en niet bij de GGD), in Duitsland is die gewoon gratis.

Nederlanders komen niet in aanmerking voor die gratis test.

Vandaar dat een groep ondernemers in Duitsland en particulieren donaties doen voor Nederlanders om zich toch te laten testen in een van de vele teststraten/punten in Duitsland.

Via een App kun je een test aanvragen en uit dat fonds wordt de test dan betaald.

Per test wordt een bedrag overgemaakt van 5 euro (de test zelf kost inkoop rond de 4 euro) zodat de test de Duitsers zelf niets kost en Nederlanders die echt in Duitsland moeten zijn toch het vereiste certificaat kunnen laten zien.

Een nadeel, na de test moet je ongeveer een half uur wachten voordat je het certificaat op je telefoon ontvangt en verder kunt.

 

Heb je een adres/link eventueel via PM, waar ik me aan kan melden?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Kijk maar eens in de buurlanden naar die jojo politici, allemaal een pot nat.

Dit argument valt me een beetje van je tegen. 😉

"Hunnie doen het ook." werd bij mij thuis altijd gezien als een zwaktebod.

Is trouwens nog steeds geen reden om onderaan de ranglijst te bungelen.

aangepast door Eduard07
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik hou het anders best goed in de gaten wat er overal gebeurd en ik vind; het zwaktebod ligt bij Politici momenteel daar er compromissen gemaakt worden die in een pandemie niet aan de orde horen te zijn.

Morgen is weer wat anders in het nieuws, maar het belangrijkste doel is de besmettingen omlaag te krijgen en meer te vaccineren dat is de taak van het bestuur van dit land. Jansen is gearriveerd maar blijft voorlopig liggen als vaccin. Sneltests met maar 70% nauwkeurigheid om schijn veiligheid te bieden. Met 0,3 promille op mag je ook niet meer rijden maar wel mag de docent met een sneltest lesgeven? Te zot voor woorden. Jojo of jaja.

aangepast door Tonskidutch
text

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, minplus zei:

Het is eigenlijk heel simpel, Sverige en anderen, ook al is het moeilijke materie om alles te begrijpen.

 

Je bent bv. met Pfizer voor 95% beschermd. Je bent dus enorm beschermd en ook eigenlijk niet meer gevaarlijk voor anderen.

Tegen de virusvarianten die er nu zijn.

Maar die dingen zijn geniaal in het veranderen van hun genetisch materiaal en daarmee hun uiterlijk en daarmee hun aanvalsmogelijkheden.

Wat betekent dat je veilig bent tot ze zover veranderd zijn dat je afweer ze niet meer herkent.

En dan heb je een nieuwe vaccinatie nodig tegen die nieuwe variant die je naar de eeuwige jachtvelden stuurt, zeker als je anti-vaccer bent.

Moeilijk te begrijpen zou ik het niet willen noemen.

Dat verhaal van de Mutanten die optreden is volgens mij wel bekend... en dat is dus ook een reden waarom je je opnieuw zal moeten laten vaccineren als je de werking wil behouden. De vraag blijft uiteraard staan, hoe vaak dat dan zal moeten... Mijn visie die ik overigens bij de huisarts besproken heb, dat ik niet meerdere keren per jaar de (2) spuit(en) ga halen werd volledig ondersteund... zij zelf zou overigens het niet ieder jaar doen, maar de eerste keer is misschien wel aan te bevelen.

Ik hoorder er overigens dat Biontech (Pfizer) ook gevaar inhoudt voor trombose en laag aantal bloedplaatjes, net als Johnson&Johnson dus... Over Moderna en Sputnik weet ik het nog niet.

Wat mij betreft mag het langzaam gaan, dan blijft er meer tijd tot nadenken, en informatie inwinning... Beter nog een poos gewoon binnen blijven, dat reduceert het gevaar waarschijnlijk beter.

aangepast door Sverige
schrijffouten gecorrigeerd

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat ze vanaf vandaag terug terrasjes kunnen bezoeken in Engeland, er zijn daar momenteel nog 4.369.775 besmettingen zie ik op de grafiek, maar dat wil niets zeggen natuurlijk, het kan er erger zijn dan in België maar daar kan het dus gerust weer, ben benieuwd voor hoelang, en hopelijk blijft België bij half mei om de horeca terug te openen, we zullen het wel vernemen van de goede veiligheidsraad aanstaande woensdag.

Bediening enkel op terras zou toch moeten kunnen tegen volgende maand. En ik zou al heel blij zijn mocht de horeca (café's) geopend zijn tussen 10u en 22u 's avonds.

In Gent gaan ook de Gentse Feesten dit jaar weer niet door, enkel kleine evenementen misschien. Maar aangezien ik nu al jaren buiten Gent woon, ligt dit verder dan gewoonlijk voor mij, dus in die evenementen of bezoeken minder interesse, ook vanwege corona die er nog altijd is.

Dus hopelijk positief nieuws aanstaande woensdag.

Timm

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

Idd domme pech, zoals zo vaak. Kan daar tig voorbeelden op ander gebied van geven uit eigen ervaring.😢

Minstens 5 vrienden/vriendinnen zijn de laatste 40 jaar overleden kort nadat ik ze gesproken had, al dan niet via de telefoon.

Kortom, ik ben ook zeer gevaarlijk voor anderen als iemand complotdenker is..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn krant meldt vandaag getallen van het Paul Ehrlich Instituut over bijwerkingen van de Corona vaccinatie (in Duitsland).

Aantal vaccinaties (voornamelijk BionTech = Pfizer): 8.9 miljoen

Aantal ernstige bijwerkingen: 2287 waarvan o.a. 127 een anaphylactische shock.

Voordelen vaccinatie zijn natuurlijk zeer veel groter dan de eventuele risico's.

(overigens: van mijn vaccinatie had ik geen enkele last, niets gemerkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...