Ga naar inhoud


En weer een zender minder.....


Codx

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Codx zei:

Vanaf 29 april is MTV Music niet meer beschikbaar.

 

Dit is echt een grote ramp.

Een waardevolle familie zender met veel inhoud waar je voor thuis blijft.

Je kunt net zo goed de radio aangooien. Dat spaart stroom en slijtage van je beeldscherm waar zich wat kleuren bewegen en iets of wat flikkert.

  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Tonskidutch zei:

MTV is allang niet meer wat we ervan verwacht hadden in 1980 + toen muziek video's de wereld veroverden.

ViacomCBS heeft heel andere belangen dan die één zender minder bij jullie aboot'je

 

 

Misschien moet Viacom met hun tijd mee gaan. Ze hebben transponders in gebruik met DVB-S,  QPSK en MPEG2 en belachelijk lage bitrates en vaak niet eens volledige SD resolutie. (544x576)  dan heb je gewoon pure desinteresse. Als ze er DVB-S2/8PSK en 3/4 met H.264 van maken kunnen al hun kanalen ineens naar HD kwaliteit.   Er is nog steeds genoeg vraag naar dit soort zenders maar je moet je klanten serieus nemen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er nog wel een paar waarvan ik verwacht zou hebben dat deze in HD uitgezonden zouden worden. Los van het feit dat ik daar eerder ook al vrijwel nooit naar keek. Fox, SBS9 (herhaalzender 2 van SBS6) en RTL Z. Ook niet via kabel.

De ‘aanwinsten’ waren destijds BBC Entertainment, Fight Channel, Eurosport DE en nog wat ‘toppers’ meen ik.🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Wat een onzinnige titel: En weer een zender minder.....

 

5 jaar geleden had Canal Digitaal 97 gecodeerde zenders in hun pakket zitten. Nu zijn het er 102. Dat zijn er 5 meer.

@Sprietje

 

Zijn dit 102 satellietzenders? Internetzenders tellen wat mij betreft niet mee. 

 

Overigens zit ik niet te wachten op 97 of 102 gecodeerde zenders via Canal Digitaal. In 2014 had ik bewust een betaalbaar abonnement afgesloten op slechts 14 zenders. Een aantal jaar terug heb ik opgezegd omdat mijn HD-light-abonnement ophield te bestaan en je verplicht over moest op een veel duurder Basisabonnement. 

 

Ik kijk wel nog steeds vrijwel dagelijks naar de vele FTA-zenders. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

misschien moet je niet alles op sat4all schrijven, zoals je woonplaats en zo :grin:

gegarandeerd komt er eens een Audit bij Canal Digitaal en vinden ze die kaart

Hoi Tonskidutch

Voor mijn part zet CDS mijn kaart per direct uit, interesseert me geen bal; ik heb veel meer Nederlandse zenders via KPN inclusief de Discovery-zenders (en Eurosport -waar ik trouwens nooit naar kijk-), het gaat mij erom dat ik niet genaaid wil worden.

Bij CDS betaalde ik het volle pond voor het Basis-pakket terwijl mijn ontvanger niet op internet aangesloten kan worden vwb de internet-zenders.

Bij KPN zie ik alle zenders waarop ik geabonneerd ben.

 

Mijn ontvanger en schotel gebruik ik voor de FTA-zenders.

 

CDS heeft dit zelf gedaan: de satelliet-zenders en de internet-zenders in één pakket te plaatsen terwijl ik de internet-zenders niet kon bekijken op mijn TV; maar ik moest wel het volle pond betalen.

 

Schandalig!

 

Ik ben blij dat ik weg ben bij CDS.

 

Groetjes man,

D-box

 

aangepast door D-box
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus. Qua satellietzenders is er wel degelijk een achteruitgang geweest in de laatste vijf jaar.  

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @OFDM,

Dat is de zender die kennelijk gaat verdwijnen. 
 

Op de Astra 2 heb ik trouwens twee FTA-muziekzenders gevonden die hier de laatste maanden best vaak opstaan. Now 70’s en Now 80’s. Er is ook nog een Now 90’s. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee, de keren dat ik deze zender zag herinnerde mij dit wel aan de oude MTV toen er nog muziek werd uitgezonden. In de tijd van clips on demand kunnen kijken is het wel begrijpelijk maar ik denk dat deze (in mindere mate) gemist zal worden waar ze ook al niet blij waren met het verdwijnen van Discovery. Een alternatief op 28,2 graden gaat het helaas niet worden omdat deze positie niet aanwezig is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4 zenders van quest en de 2 zenders van d-max op astra 2 zijn een goed alternatief voor discovery en nasa-tv op de 13 oost heeft af en toe ook leuke programma's. en houd je van countrymuziek dan is spotlight-tv ook een leuke zender op astra 2. Voor de Nederlandse zenders en discoveries heb ik ziggo. En ook daar zijn ze vergeten een pasje uit te zetten. ik kijk al 10 jaar voor noppes op die pas met het tv royaal pakket erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...