Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, Pillo2 said:

Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI+ module

heb deze afbeelding net terug gezocht: 

Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI+ module

 

Losse M7 mediaguard CI module tbv ontvangst van het CanalDigitaal/TV Vlaanderen/Telesat pakket met behulp van uw eigen losse smartcard.

GAAT DEZE PER 2022 ECHT NIET MEER WERKEN ??!!

 

Nee, de oudere zwarte versie met wereldbol. Staat in text van ts

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, el renegade zei:

Nee, de oudere zwarte versie met wereldbol. Staat in text van ts

Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar vind die tekst niet terug over beide CI modules: (zwarte met wereld bol // witte CI+)

dus die witte CI+ module blijft wel werken (ondanks dat t ook een mediaguard is) ???

 

En hoe gaat het straks met timeshift ?  Dus b.v. 1 uur later beginnen met kijken naar een reeds gestarte film / voetbal wedstrijd ? Is dat ook niet meer mogelijk ??  

Zou erg triest zijn , als we bijna gedwongen worden naar M7 kastjes, zonder timeshift en/of opname van verschillende transponders. Of nog erger, het IPTV circuit.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat is maar de vraag? Wie garandeert dat onze Oranje/witte kaart nog jaren gebruikt gaat worden? Ze zijn van zins om de Seca3 codering af te schakelen. De kaart werkt dan in Nagra mode alleen nog in de gecertificeerde apparatuur. Deze kaarten zijn 10 jaar oud en het ligt logischerwijs in de hand dat deze kaarten zelf ook worden uitgefaseerd t.g.v. Viaccess ORCA... Zou me absoluut niet verbazen als volgend jaar iets in de strekking komt van de afschakeling van Nagra en je bent overgeleverd aan die Viaccess bakjes ALS Canal Digitaal dan nog bestaat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ook dat is maar de vraag? Wie garandeert dat onze Oranje/witte kaart nog jaren gebruikt gaat worden? Ze zijn van zins om de Seca3 codering af te schakelen. De kaart werkt dan in Nagra mode alleen nog in de gecertificeerde apparatuur. Deze kaarten zijn 10 jaar oud en het ligt logischerwijs in de hand dat deze kaarten zelf ook worden uitgefaseerd t.g.v. Viaccess ORCA... Zou me absoluut niet verbazen als volgend jaar iets in de strekking komt van de afschakeling van Nagra en je bent overgeleverd aan die Viaccess bakjes ALS Canal Digitaal dan nog bestaat...

 

Nee, ze hebben pas nog geïnvesteerd in Nagra MA.  Dat ga je niet doen als je van plan bent naar viaccess over te stappen.   Bovendien CanalSat France gebruikt ook nog steeds nagravision. 

 

En voor de mensen met de witte CI+ module, die blijft gewoon werken want die is Nagravision, hetzelfde geldt voor de meeste boxen die al lang met nagra mode werken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het bericht van Canal Digitaal staat duidelijk dat het om de CI-module met wereldbol gaat die volgend jaar niet meer gaat werken. Over de witte CI(+)-module wordt niet gesproken dus die blijft wel werken.

 

 

 

einde CI-module met wereldbol.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel klanten van Canal Digitaal hebben een tweede huis in Spanje e.d. waar ze vaak een half jaar verblijven. Het zou dan zeer wenselijk zijn dat Canal Digitaal de veranderingen uiterlijk juli bekend maakt zodat eventuele aanbiedingen om de apparatuur van de klanten te laten blijven werken in 2022 aangekocht of omgeruild kunnen worden. Canal Digitaal stuurt eventuele nieuwe apparatuur of CI-modules alleen op naar het Nederlandse adres en dan kunnen de abonnees de geleverde goederen zelf mee naar Spanje nemen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Gerard 76 zei:

Lekker belangrijk.

Wokje iets meer naar t westen en welkom Joyne.

Maar denk dat de meerderheid over gaat naar NLziet, KIJK of anders wel de illegale iptv

Hoe kan je die iptv  zenders nog ontvangen als de losse kaarten inclusief ziggo ooit ermee stoppen. Met die hardware van hun kan je de zenders volgens mij niet op het net zetten 🙂

 

aangepast door chukky2
Verkee4d
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en uh dat is geen wereldbol?

 

Screenshot_65.jpg.5cab28953300216efae0f830f848097a.jpg

 

ik zou het toch maar eens vragen bij CanalDigitaal zonder hier de mensen te willen verontrusten.

 

Is dat een module met zwarte sticker met wereldbol versie 2.0 zoals Canal Digitaal het aangeeft? Nee, dus die witte versie 3.5 blijft werken.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, chukky2 zei:

Hoe kan je die iptv  zenders nog ontvangen als de losse kaarten inclusief ziggo ooit ermee stoppen. Met die hardware van hun kan je de zenders volgens mij niet op het net zetten 🙂

 

Alles is rechtstreeks uit HDMI te halen. Sky Italië en sky UK is ook volledig beschikbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, _Bartje_ zei:

Alles is rechtstreeks uit HDMI te halen. Sky Italië en sky UK is ook volledig beschikbaar. 

 

Ik neem aan dat je hier bedoelt dat je een opname kunt maken van de HDMI uitgang van de STB van die providers. Met het juiste "spul" dan.

Ik denk niet dat dat voor de gemiddelde satellietkijker haalbaar is. Ook erg onhandig, je kunt tijdens de opname je box nergens anders voor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel een kans in dat de zwarte CI-module met wereldbol straks gratis om te wisselen is tegen de witte CI(+)-module. Dat was een aantal jaren geleden ook mogelijk toen ze met de extra beveiligde codering gingen werken voor o.a. Mezzo HD als je het Familie-pakket had waar deze zender in zat. Ik heb daar toen ook gebruik van gemaakt maar heb toen niet alle CI-modules omgewisseld omdat deze modules niet werkte met de SmartWi cardsplitter.
De SmartWi is dus vanaf volgend jaar ook niet meer te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...