Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Dat heet TV- standaard...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een ontopic vraag van een tamelijke encryptie n00b. Zou het eventueel wel mogelijk zijn via een softcam te kijken indien men de box key en rsa key weet te achterhalen? Ik heb begrepen dat de sat 801 en de (*rilt*) DSR8141 nog gebruikt kunnen blijven worden. Dat zou betekenen dat de smartcard an sich niet afgeschakeld word, maar enkel op een andere encryptie wordt overgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er inderdaad op dat de kaarten blijven werken, maar naar Nagravision-mode overgezet worden.  Bij wat we tot nog toe gezien hebben is geen sprake van een traditionele boxkey die ontvanger en kaart met elkaar huwelijkt. Iedere kaart werkt in iedere ontvanger, maar er zijn waarschijnlijk wel extra sleutels bij betrokken die achterhaald dienen te worden. De grote uitdaging is dat én de sleutels bekend moeten zijn én het algoritme in een softcam gestopt moet worden. Als het Canal Digitaal expliciteit om softcams te doen is kunnen ze ook nog een spel gaan spelen waarbij ze om de zoveel tijd wat veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij voorkeur op kerstavond.🥺

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zuppelan zei:

Bij wat we tot nog toe gezien hebben is geen sprake van een traditionele boxkey die ontvanger en kaart met elkaar huwelijkt. Iedere kaart werkt in iedere ontvanger, maar er zijn waarschijnlijk wel extra sleutels bij betrokken die achterhaald dienen te worden.

 

Ik had met een scheef oog gekeken naar de Ziggo / UPC kaarten, daar had ik al wat oude topics van doorgeakkerd op het internet en zoals ik het daar las had dat destijds ook wat voeten in de aarde.

 

Ik vraag me af hoe goed de SAT801 en de DSR8141 dichtgetimmerd zijn. Vooral die laatste lijkt me gammel, die werkte nieuw uit de doos nog niet eens fatsoenlijk, want een prul was dat zeg. Zou me niks verbazen dat daar nog wel ergens een jtag poortje open staat. Helaas gaat me dat de pet te boven.

 

@Mods als ik me te dicht op een grens bevind hoor ik dat graag.

aangepast door Thijs-Rallye
modbreak :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo bekijk dan zijn Oscam en Gbox behoorlijk actueel betreffende de Duitse HD+-kaarten en met een beetje geluk kunnen we van het werk dat gedaan is voor HD+ profiteren. De vraag is dan in hoeverre Canal Digitaal zal afwijken van wat HD+ doet. Met een beetje geluk hebben we alleen de sleutels nog maar nodig (op zich nog uitdaging genoeg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet veel van die coderingstechnieken, maar het is fijn dat er eventueel oplossingen bedacht kunnen worden om CD op de beproefde manier te kunnen blijven ontvangen. Ik heb eens rond gekeken bij KPN en Ziggo, maar het ziet er voor mij allemaal niet aanlokkelijk uit. Als je gewend bent aan die mooie VU+ boxen in je netwerk, is alles een achteruitgang.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 om 19:37, Zuppelan zei:

Met een beetje geluk hebben we alleen de sleutels nog maar nodig (op zich nog uitdaging genoeg).

Nagra is al jaren operationeel, dus ik denk eigenlijk dat er al slimmeriken zijn die deze sleutels hebben 'buitgemaakt'. Het wordt pas financieel interessant om die kennis te gebruiken als Seca2 wordt uitgeschakeld. Dan zullen er vermoedelijk tegen betaling private versies van Gbox en Oscam komen waar de sleutels 'ingebakken' zitten. Wat later trekken anderen die sleutels weer uit die private softcams, worden ze publiek en start het spel opnieuw als de provider op den duur die key's weer wijzigt. We hebben dit proces in de recente geschiedenis al zo vaak gezien. Voor de liefhebbers op dit forum nog wel bij te houden, maar de 'gewone kijker' met een niet-CD box is daar niet mee geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 om 07:42, Thijs-Rallye zei:

Even een ontopic vraag van een tamelijke encryptie n00b. Zou het eventueel wel mogelijk zijn via een softcam te kijken indien men de box key en rsa key weet te achterhalen? Ik heb begrepen dat de sat 801 en de (*rilt*) DSR8141 nog gebruikt kunnen blijven worden. Dat zou betekenen dat de smartcard an sich niet afgeschakeld word, maar enkel op een andere encryptie wordt overgezet.

 

Wanneer er een boxkey en rsakey gebruikt wordt is dat Nagra CAK6.  De BK/RSA komen uit een bepaald block uit de ontvangers/modules. In datzelfde block zit meer data en er zijn nog andere blocken waar gegevens voor CAK7 in zitten.  In nieuwere ontvangers/modules zijn deze blocken verder versleuteld.

 

In alle M7 nagra ontvangers/modules zit dus ook de BK/RSA alleen wordt die niet gebruikt.  Verder is een verschil in de manier van koppelen,  als de kaart in alle M7 ontvangers werkt is er een gezamenlijk geheim en als die alleen in 1 ontvanger/module werkt heb je specifiek geheim. Maar dit is alleen om de verbinding tussen kaart en box tot stand te brengen, er is nog een deel  2 en daarbij spuugt de kaart versleutelde antwoorden en daar heb je de CPU nodig en dat maakt het lastig. 

 

In dat laatste deel kan men het geheim per box eenvoudig op afstand veranderen, mocht het ooit zover komen dat er iets public wordt, dan wordt de informatie ge-blacklist en heb je er niks aan en dat wil je voorkomen.  

 

Alles is te hacken,  alleen wordt het op den duur steeds moeilijker en vooral prijziger.  Dat maakt dat het voor de gemiddelde hobbyist of kijker niet interessant meer is.  Die zijn veel beter af met een lijntje van een payserver en hebben dan nog steeds alle mogelijkheden met hun linux box. 

 

Providers zouden veel beter naar hun klanten moeten luisteren, als zij zorgen dat de provider box echt goed werkt en veel van de functionaliteit van een linux box kan overnemen, waarom zou je dan nog een linux box kopen die voor veel mensen ook niet als gebruikersvriendelijk wordt beschouwd.  Daar zit het probleem, je kunt prima je content beschermen maar je klanten toch veel meer mogelijkheden geven.        

aangepast door Codx
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een en ander betreffende jullie overwegingen is er van uitgaande dat ze die oude receivers blijven gebruiken en als onderdeel van Canal+ niet een heel andere codering gaan toepassen.

Want dat kan ook nog allemaal gaan wijzigen. Vandaar dat ze zoiets al eens polsen onder de leden als strategie via de lekkende dealer informatie.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Een en ander betreffende jullie overwegingen is er van uitgaande dat ze die oude receivers blijven gebruiken en als onderdeel van Canal+ niet een heel andere codering gaan toepassen.

Want dat kan ook nog allemaal gaan wijzigen. Vandaar dat ze zoiets al eens polsen onder de leden als strategie via de lekkende dealer informatie.

 

Nee Tonski, dat zou teveel geld kosten.. Bovendien en dat heb je ook al eerder kunnen lezen, de overeenkomst met kudelski is pas verlengd. En wie zegt dat viaccess zoveel beter beveiligd is.?  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TonskidutchAls je niet weet wat je zegt, zeg dan niks.  

  • Like 1
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...