Ga naar inhoud


Geen signaal op T90


ZiXon

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omdat een T90 een instelbare schotel skew heeft is het niet noodzakelojk dat de mast 100% waterpas staat, zolang je de elevatie en skew maar meet t.p.v. de horizon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik blijf het toch onverklaarbaar vinden dat er 0,0 signaal binnenkomt. 
Zelfs met de elevatie op 90 graden en dan azimuth draaien moet je toch iets van een satelliet binnen krijgen?

dus ik heb het niet over een lock / beeld maar iets van de quality balk omhoog. 
Met alle geduld en draaien van de wereld blijft die maar op 0 staan. 
Of heb ik dat helemaal mis en met zelfs 1 graad afwijkende elevatie kan ik al totaal geen signaal meer verwachten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Omdat een T90 een instelbare schotel skew heeft is het niet noodzakelojk dat de mast 100% waterpas staat, zolang je de elevatie en skew maar meet t.p.v. de horizon.

 

Zo is het maar net Cees, wel moet je met een waterpas over de 2 draagarmen kijken wat de afwijking is van de schotelskew gradenverdeling en daar dus rekening mee houden.

waterpas.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je nu de hele schotel installatie over hoop haalt is die sat meter, kabel er tussen of LNB wel goed?  Ik weet niet van waar je verhuist bent natuurlijk maar als het in de buurt is had je meteen signaal moeten hebben. 

 

Ik weet van een T90  die 20 KM verder op met amper uit te richten eigenlijk meteen in gebruik is genomen.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, putemmer said:

Misschien flauw, maar heb je het met een andere LNB geprobeerd op 13 East en met een andere kabel?
Ik kan het zo niet vinden dat je dat ook al geprobeerd hebt.

 

Ik heb geen extra lnb liggen.

Kabel nagekeken met multimeter, lijkt goed.

Krijg ook wel 80% signaal met satlink, betekend dat niet dat lnb niet dood is?

32 minutes ago, Codx said:

Voordat je nu de hele schotel installatie over hoop haalt is die sat meter, kabel er tussen of LNB wel goed?  Ik weet niet van waar je verhuist bent natuurlijk maar als het in de buurt is had je meteen signaal moeten hebben. 

 

Ik weet van een T90  die 20 KM verder op met amper uit te richten eigenlijk meteen in gebruik is genomen.   

 

Locatie is exact hetzelfde, enkel op nieuw dakkapel.

aangepast door ZiXon
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ZiXon zei:

 

Ik heb geen extra lnb liggen.

Kabel nagekeken met multimeter, lijkt goed.

Krijg ook wel 80% signaal met satlink, betekend dat niet dat lnb niet dood is?

 

Locatie is exact hetzelfde, enkel op nieuw dakkapel.

Ik meen dat de foto die in het begin gepost hebt er op de T90 toch meerdere LNB's zaten. Daar kan je er toch een vanaf halen? 🙂

 

Ik begrijp ook dat je het geprobeerd hebt met een Enigma2 ontvanger én ook met de satLink en bij beide lukt (alleen Hotbird) het niet. Daaruit zou blijken dat de signalen die naar de LNB gestuurd worden oké zijn.

 

Als de Enigma2 ontvanger en of de SatLink oké zijn en  omdat je zelfs met de LNB in het midden, en de schotel met kleine stapjes (elevatie en draaien om de paal) niets te pakken krijgt zou ik toch de LNB vervangen om te kijken of het dan wel oké is.

 

Heb jij overigens ook nog ergens een satfinder liggen?
IK bedoel zoiets: satfinder meter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is daar eerst met de verkeerde lnb bezig geweest, de lnb voor 9 oost en die kijkt anders naar de clark belt dan de Hotbird lnb, niet verwonderlijk dat er maar geen lock kwam..

Mag ik u een raad geven, start opnieuw en zet die hotbird lnb in het midden van de rail, eens dat je een goede lock en signaal hebt, kan je verder opbouwen.

Het is uw centrale lnb die belangrijks is, want daar moet de hele schotel naar afgeregeld worden, die andere lnb's is bijzaak. 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...