Ga naar inhoud


Geen signaal op T90


ZiXon

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ZiXon zei:

Ik gebruik de kabel die erbij zat, wat kan je daar verkeerd aan aansluiten?

Het is een oude satlink WS-6926SE.

 

Het is mogelijk dat de kabel defect is of een slechte aansluiting bij de f connectoren. Elke satlink kunt u handmatig een eigen satelliet toevoegen. Probeer deze transponder eens.

image.png.80ac7942cae749f4f45f08daca53fc9a.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Signaal 80% zegt niet zoveel. Als je geen quality hebt en geen lock. Zie mijn bijlage. Hotbird zonder diseqc instellingen ook 79% en andere foto met diseqc ingesteld.  Check of je de freq en alles goed hebt ingesteld. En hou anders je kompas eens achter je schotel en kijk of je op de juiste graden zit ten opzichten van je lnb voor de hotbird 

FC10F145-2B17-49BB-83D1-EB1B0F6ED4E2.jpeg

57433DCB-5F84-4917-AE56-8F270277B497.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
36 minuten geleden, ZiXon zei:

satlink direct in hotbird lnb gedaan, vierde van links van achter de schotel gezien.

 

1 uur terug, ZiXon zei:

 

Ik heb op de rail:

1: 28.2e 

2: 23.5e

3: 19.2e

4: 13e

5: 9e

6: 4.8e

7: 0.8w

8: 5w

 

Ik zit in de regio Schiphol.

 

41 minuten geleden, recol zei:

Welke freq heb je er in staan om

te zoeken naar de hotbird? En diseqc uit staan op de meter? 

 

36 minuten geleden, ZiXon zei:

Verschillende transponders geprobeerd. 
Ook blindscan gedaan maar krijg geen eens een lock. 
satlink direct in hotbird lnb gedaan, vierde van links van achter de schotel gezien. 
wat wel signaal geeft 80%, betekend dit dat lnb en kabel goed zijn of is dat te simpel gedacht?

 

4e van links achter de schotel staand is in jouw geval 9e

 

 

4 minuten geleden, foestaloeppi zei:

Hotbird is vijfde LNB vanaf links achter de schotel ,toch?

Je was me net voor met je conclusie.

 

aangepast door ceesv

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de duidelijkheid, de LNB die aan de oostkant zit is die voor 5 West, de lnb die op de rails zit aan de kant waar de zon onder gaat is die voor 28 Oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, recol said:

Welke freq heb je er in staan om

te zoeken naar de hotbird? En diseqc uit staan op de meter? 


Ik had disecq instellingen nog wel in de satlink. Maar ik ga er vanuit dat het niks uitmaakt als ik direct op de lnb inplug. 
protocol voor diseqc switch heeft dan gewoon geen effect toch. 
verder universal lnb ingesteld. 
 

Heb ik de hele tijd links en rechts omgedraaid? 😬

Ik keek vanaf de bestaande en voorheen altijd gewerkte disecq en volgens mij zat input 1 helemaal links en input 2 daarnaast dus daarom pakte ik de vierde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat zou bij jou 9e zijn

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Sprietje said:

Nee, de 5e want de twee lnb's die je nog kunt zien zijn de 5w en de 0,8w.


Dan heb ik dat wel steeds fout gedaan. 
maar zou ik met draaien op de vierde lnb niet ook iets van hotbird hebben moeten ontvangen?


ziet de elevatie er goed uit?

met mijn telefoon op de plek waar je de kabel ziet lopen op de tweede foto zie ik precies 30 graden, dat moet kloppen toch?

 

FADA918E-EB53-4964-AD5C-9AE6628FD9C1.jpeg

17EAAFC5-5B87-484A-9AE9-BFCC7B4CF26A.jpeg

29 minutes ago, ceesv said:

En dat zou bij jou 9e zijn


maar weer terug op het dak en in de echte hotbird lnb proberen ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij Satlex de 28.2 Oost  en 5 West en Schiphol ingeef als locatie, wordt de imaginaire centrale satelliet: 11.6 Oost , dat is toch om moeilijkheden vragen, aangezien je de schotel moet uitrichten op een niet bestaande satelliet. 

 

Als ik bij Satlex 32 Oost  en 6 West en Schiphol ingeef als locatie, wordt de imaginaire centrale satelliet Hotbird op 13.0 Oost en die bestaat wel.

De hotbird lnb netjes op 0 op de rail en dan afregelen, richting en elevatie hoek schotel instellen, simpeler kan je het niet maken.

Ik heb hier een identiek configuratie, destijds alles afgeregeld met de signaal meter van een DM 800 en een tv scherm.

Het signaal van de hotbird moet op zo'n schotel binnen knallen, toch je kabel maar eens goed nalopen.

 

 

 

wavefield-schiphol.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, mebo870 said:

Als ik bij Satlex de 28.2 Oost  en 5 West en Schiphol ingeef als locatie, wordt de imaginaire centrale satelliet: 11.6 Oost , dat is toch om moeilijkheden vragen, aangezien je de schotel moet uitrichten op een niet bestaande satelliet. 

 

Als ik bij Satlex 32 Oost  en 6 West en Schiphol ingeef als locatie, wordt de imaginaire centrale satelliet Hotbird op 13.0 Oost en die bestaat wel.

De hotbird lnb netjes op 0 op de rail en dan afregelen, richting en elevatie hoek schotel instellen, simpeler kan je het niet maken.

Ik heb hier een identiek configuratie, destijds alles afgeregeld met de signaal meter van een DM 800 en een tv scherm.

Het signaal van de hotbird moet op zo'n schotel binnen knallen, toch je kabel maar eens goed nalopen.

 

 

 

wavefield-schiphol.png

 

Het is me toen de tijd wel gelukt met mijn instellingen. hotbird op -1.5 op de rail.

Alles zit ondertussen muur vast, kan wel helemaal overnieuw beginnen maar liever niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus hoe de schotel afgesteld moet worden:
https://www.satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=31&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-5.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3127378&lo=4.7493169&country_code=nl

 

De schotelskew moet dan op -5,28° staan ofwel 95,28° op de tilt-schaalverdeling. Dat klopt ongeveer wat je op gaf hoewel je die 0,3° niet mag laten liggen.
De 2 lnb's die je nog op de rail ziet, zijn dus van de 5w en 0,8w.
In regio Schiphol moet de skew van de 5w ingesteld staan op +7,5°. Op de foto is te zien dat deze 2 lnb's flink schuin staan met een negative skew van ik schat zo'n 30°. De skew staat dus ongeveer 37° verkeerd. Dat moet toch wel een heel slecht signaal opleveren. Daarbij staan de lnb's wel erg ver naar achteren en ze staan ook niet schuin naar binnen gericht op de rail.
Uiteraard heeft dit allemaal niets te maken met het niet kunnen vinden van de Hotbird maar van de afstelling klopt gewoon helemaal niets.

De skew van de Hotbird-lnb moet op -3° staan, dus zeg maar de aansluiting nagenoeg recht omlaag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Sprietje said:

Dit is dus hoe de schotel afgesteld moet worden:
https://www.satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=31&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-5.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3127378&lo=4.7493169&country_code=nl

 

De schotelskew moet dan op -5,28° staan ofwel 95,28° op de tilt-schaalverdeling. Dat klopt ongeveer wat je op gaf hoewel je die 0,3° niet mag laten liggen.
De 2 lnb's die je nog op de rail ziet, zijn dus van de 5w en 0,8w.
In regio Schiphol moet de skew van de 5w ingesteld staan op +7,5°. Op de foto is te zien dat deze 2 lnb's flink schuin staan met een negative skew van ik schat zo'n 30°. De skew staat dus ongeveer 37° verkeerd. Dat moet toch wel een heel slecht signaal opleveren. Daarbij staan de lnb's wel erg ver naar achteren en ze staan ook niet schuin naar binnen gericht op de rail.
Uiteraard heeft dit allemaal niets te maken met het niet kunnen vinden van de Hotbird maar van de afstelling klopt gewoon helemaal niets.

De skew van de Hotbird-lnb moet op -3° staan, dus zeg maar de aansluiting nagenoeg recht omlaag.

 

 

Zie ook mijn latere foto hier boven waarbij je alle lnbs ziet.

Ik heb ze allemaal toch echt werkend gehad en heb het toen met de volgende settings gedaan:

elevation 29.8

skew 94.4

po     WF

28.2  -17.4

23.5  -12.6

19.2  -8.1

13.0  -1.5

9.0    2.7

4.8    7.2

-0.8   13.2

-5.0   17.6

 

Ik weet nog wel dat ik de lnb skew en naar voren en achter heb geprobeerd tot de meeste quality.

Moet ik echt helemaal opnieuw beginnen? Alles zit onder tussen ook zo muur vast dat het nog een hele klus word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...