Ga naar inhoud


Triax 78 met monoblock 13-19,2 opstellen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

zoals sommige weten, had ik een T55 wavefield

https://www.sat4all.com/forums/topic/368334-wens-wave-t55-4-lnbs-913192282-oost/

 

die is echter behoorlijk verbogen en tussen alle buien door in de kou krijg ik er geen ontvangst meer op

 

Dus ik heb een goedkopere en grotere schotel voor in de plaats. Triax 78cm en een zooi LNB's Inverto twin en een monoblock 13-19,2Oost.

gaat een FTA opstelling worden

Locatie Maastricht

 

als ik later nog een positie erbij wil pakken zet ik er een rotor op.

de vraag is of er voor een Triax met Monoblock  een geschikte rotor is qua gewicht en die de VU+ ZERO4K met usals kan bedienen

 

rotor gebruiken is dus voor het eerst

 

Screenshot_40.png

o ja, uitzicht op de hele horizon (geen enkele obstructies)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké het setje is aangekomen.De rotor overweeg ik nog...

Het is wel een rare mastbeugel als die ongemonteerd aankomt, kan me voorstellen dat men een hele poos nodig heeft die te monteren.

Goed we gaan aan de slag, als er geen bui tussenkomt.

 

thanks grondstof

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zo'n beugel al een probleem lijkt te zijn ...........

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De zenders van de Hotbird zijn zwakker dan van de Astra 19,2. Daarom is het beter de kop van de Hotbird in de klem te zetten.
Let je op dat afhankelijk van het merk er 6 graden monoblocken zijn waarbij de Astra 19,2 diseqc-positie 1 heeft of de Hotbird diseqc-positie 1 heeft.
Het monoblock moet in Maastricht 8° schuin staan, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager.

 

hoek van 8 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Het monoblock moet in Maastricht 8° schuin staan, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager.

 

Even een correctie.:

De Astra 19,2 staat lager aan de hemel dan de Hotbird. Daarom moet de kop van de Astra 19,2 natuurlijk hoger staan dan die van de Hotbird.

Sorry voor de vergissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een simpele regeltje, onthoud dat een schotel het brandpunt van satelliet signaal op dezelfde manier reflecteert als een spiegel dat doet met het licht van een zaklamp

Een satelliet die hoger staat dan de centrale lnb (waar de schotel op uitgericht staat) wordt lager gereflecteerd.

Een satelliet die lager staat dan de centrale lnb (waar de schotel op uitgericht staat) wordt hoger gereflecteerd.

Hetzelfde gaat op voor de positie van de satelliet, ook in spiegelbeeld.

 

spiegel.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...