Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en bovendien wil men in Duitsland juist van bruinkolen en kolen naar gas als eerste verbetering dus dat is geen voorbeeld voor ons.

Ik doelde in mijn post op de thuisgebruiker, in Duitsland worden nog veel huizen met diesel en/of hout verwarmd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


sinds 2016 in werking

https://de.wikipedia.org/wiki/Energieeinsparverordnung#Die_EnEV_2013

waarbij het hoogstwaarschijnlijk is dat de meerderheid allemaal op de luchtwarmtepomp zijn overgestapt

want die kost 1/3 van een Brennwertkessel

maar het gaat ook over de plicht oude gebouwen te isoleren hetgeen hier in Nederland ontbreekt.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men had jaren geleden al moeten beginnen met het bouwen van nieuwe centrales en verdeel stations.

Ik ga hier maar een eigen generator neerzetten voor de eerste behoefte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem zit overal in Nederland en zeker wanneer iedereen elektrisch wil gaan rijden binnen een paar jaar met al de nieuwe wijken die op warmte pompen  moeten werken. Probleem is dat je overdag minder nodig hebt aan energie maar pak eens een winternacht, warmte pompen op max en de auto's laden bij........ je gebruikt in die nacht meer dan 100kwh om je auto op te laden en je huis warm te houden dat wordt allemaal niet gesnapt door de mensen in het Binnenhofje. Wij hebben hier in een dorp met 1500 inwoners sinds vorig jaar augustus 7 keer zonder stroom gezeten en dan niet zomaar een uurtje maar vele uren. Wanneer we klachten neerleggen bij Netbeheer krijgen we te horen dat het netwerk aan de krappe kant is en dat er aan gewerkt wordt maar bij de vraag wanneer het is opgelost is er een stilte. Praten ze hier ook nog over het plaatsen van windmolens maar over welk netwerk ze die de opgewekte energie moeten transporteren is nog niet over nagedacht.

Het is prachtig wat ze allemaal op het Binnenhofje bedenken en dat er iets moet gebeuren is de meeste wel duidelijk maar ze vergeten of het wel uitvoerbaar is binnen het gestelde tijdsbestek.

 

 

 

 

aangepast door hugogertie
  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet zoveel DataCenters rond A’dam plempen. AMS05 en AMSEquinix 7.3 hebben we net gebouwd en er staat meer op stapel… Die vreten stroom…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

En niet zoveel DataCenters rond A’dam plempen. AMS05 en AMSEquinix 7.3 hebben we net gebouwd en er staat meer op stapel… Die vreten stroom…..

En ik ga er ook nog een stel schotelverwarmingen aan toevoegen lol. Maar datacenters lijkt overal een probleem te worden, vooral dat ze onze groene stroom opslokken. Het is jammer dat ze die graag bij ons in stabiele landen plaatsen want in de woestijn is ruim voldoende ruimte en zonnestroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Huh? Ik heb hier in mijn bad en keuken alleen al een elektrische water geiser van 21 kW bij 400 volt. Om het over de rest maar niet te hebben. 

Warm water wordt normaal opgewekt door een elektrische boiler, een gasboiler, een CV-ketel, zonneboiler of zonnepanelen. Een elektrische doorstroomverwarming van 21kW is absurd en kan alleen in de oliestaatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Ik denk dat je stookolie bedoelt. 

Nja, stookolie is de troep die onderaan de raffinaderijen overblijft waar de schepen op varen. Waar ze op stoken is een soort dieselachtige brandstof, in België noemen ze het huisbrandolie. (en een dieselmotor kan erop draaien ;) ) Eerlijk is eerlijk, ik ken de Nederlandse benaming niet.

 

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ze voor de 3e wereld veel chemisch afval in stoppen. Zijn ze dat ook weer kwijt voor weinig...

Zolang tuig op grond van eigen winst bepaalt wat er gebeurt verwacht ik weinig positiefs.

Sorry als het wat cynisch klinkt maar is het echt anders?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België hebben ze de oplossing om eventueel,stroom te kort op te vangen.

Ze zijn de mensen aan bet motiveren om een batterij te plaatsen als je zonnepanrlen hebt liggen.

Bij stroom te kort, gaan ze dan je batterij, of de batterij van je elektrische auto leegtrekken.

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

Men had jaren geleden al moeten beginnen met het bouwen van nieuwe centrales en verdeel stations.

Ik ga hier maar een eigen generator neerzetten voor de eerste behoefte.

 

Boeiend, vindt je niet? Alles moet van het gas af om het CO2 en stikstof terug te dringen

en dat noopt ons tot het gebruik van generatoren die dan weer op vloeibare brandstof

draaien met een overdosis aan CO2 en stikstof-oxiden.

 

Het paard achter de wagen spannen?

 

Ik las ergens "3 kerncentrales" erbij maar kunnen die dan wel fluctuaties van het net aan?

 

Daarnaast las ik iets dat kolencentrales niet "regelbaar" zijn. De tijd dat er een schep kolen

op het vuur moest worden gegooid hebben we al héél lang achter ons gelaten hoor...

 

En Nederland doet zijn best om het energiegebruik te beperken, zeker op nieuwbouwniveau

zijn er héle grote stappen gemaakt. Echter, zoals al eerder gemeld staat meer dan de helft

van de woningen en vooral gebouwen te stoken voor de mussen.

En dan hebben we het nog maar niet over de industrie, het autopark, de scheep- en luchtvaart.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Ik ga hier maar een eigen generator neerzetten voor de eerste behoefte.

Die staat hier al jaren een 3500W diesel generator die op 1 tank ongeveer 4 uur kan draaien op vol vermogen en tot zo'n 6 uur op een lager vermogen.

Maar of het zo'n verbetering voor de CO2 en andere uitstoot

Vorige week nog even getest en vergeten de keukendeur dicht te doen, stond meteen de keuken vol met een dikke zwarte rook 🤢

Maar even de afzuigkap op vol vermogen en toen kon je het aanrecht wel weer terug vinden  :D

 

Bij uitval alleen even de hoofdschakelaar omzetten zodat ik niet de gehele buurt van stroom hoef te voorzien en de grootverbruikers uitzetten, daarna de generator opstarten, aansluiten en alles draait gewoon door.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...