Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Al die maatregelen, los van het feit of ze wel of niet helpen, passen gewoon niet in ons systeem.

Ze passen prima in ons "systeem! Het zijn juist de anti-corona demonstranten die niet in ons "systeem" passen"! Vandaar hun hang naar omverwerping van het democratische systeem!

 

@Astro Iris, de correlatie tussen anti-corona en antisemitisme is ronduit huiveringwekkend. Google er maar eens op.

Veel van die anti-corona demonstranten schermen met termen als "dictatuur" en zelfs "mondkapjes zijn net Jodensterren". En die durven over het "afpakken van burgerlijke en grondwettelijke vrijheden" te praten door termen en woorden te gebruiken waarvan er bij ons thuis meteen werd gezegd : "Ga je mond eens spoelen!".

 

Het laat m.i. duidelijk zien dat veel mensen kennelijk lijden aan een ziekte die erger en vernietigender is dan corona.

 

  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Eduard07 zei:

Ze passen prima in ons "systeem! Het zijn juist de anti-corona demonstranten die niet in ons "systeem" passen"! Vandaar hun hang naar omverwerping van het democratische systeem!

 

Jouw ideeën zijn net zo radicaal als die van sommige virus wappies.

 

Het zijn natuurlijk ook geen anti-corona demonstranten maar mensen die demonstreren tegen ondemocratische maatregelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn mensen met een verborgen ondemocratische agenda.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten!

Ze verwijten de regering namelijk datgene waar ze zich zelf schuldig aan maken.

De regering is democratisch gekozen.

Zodra een groepje "demonstranten" gaat roepen "Wij zijn het volk.", en ook nog (grof) geweld gaat gebruiken, krijg ik deja vu-rillingen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Jouw ideeën zijn net zo radicaal als die van sommige virus wappies.

 

Het zijn natuurlijk ook geen anti-corona demonstranten maar mensen die demonstreren tegen ondemocratische maatregelen.

Ze demonstreren onder andere tegen de invoering van het corona paspoort, volgens hen een ondemocratische maatregel en roepen tezelfdertijd, "wij zijn geen antivaxers". Daarbij vraag ik mij af, als je geen antivaxer bent ,  dan ben je gevaccineerd, waarom protesteer je dan tegen het  corona paspoort? Dat paspoort krijg je automatisch, waarmee je overal naar toe kan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder kortdoordebocht, deze "analyse". 

Wat is nog beangstigender vind, is dat sommige "commentatoren relatief onbekend lijken te zijn met de werking van de rechtsstaat.

Zodra er een tijdelijk beperkende maatregel wordt ingevoerd (nota bene geaccordeerd door de meerderheid van het rechtstreeks gekozen parlement), wordt die meteen gekwalificeerd als "dictatoriaal".

Precies wat ik eerder al zei hierboven.

 

Die onbekendheid met de werking van onze rechtsstaat, en de meningen en analyses die er door velen op na worden gehouden - niet gehinderd door enige echte kennis van zaken- die is pas beangstigend.       

 

Irene van de Berg moest misschien toch maar eens even uit die comfortabele commentaarstoel komen en zich verdiepen in onze staatsinrichting.

 

(Waarmee ik absoluut niet gezegd wil hebben, dat ik het eens ben met het gezwabber van De Jonge, maar dat is iets anders. Het parlement heeft het laatste woord, en dat is vers gekozen in maart jl.. Wie heeft er nu "te veel macht", dan?  Als er eentje te veel macht in het VK heeft en zijn eigen zin doordrukt a la Trump, is het uitgerekend Boris Johnson wel!  Die vergelijking is i.i.g. een gelegenheidsargument van Irene van den Berg. Het is gewoon een populistische maatregel van hem. ) 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar inboorlingen met mondkapje in de supermarkt en verder vnl. toeristen zonder, waarvan sommigen het karretje ook zomaar ergens laten staan op de parkeerplaats ipv 20 meter lopen naar de opbergplekken.

 

 

Het aantal besmettingen loopt gelukkig langzaam terug dankzij de nieuwe beperkingen maar het aantal ziekenhuisopnamen stijgt nog zoals te verwachten. Tien procent daarvan is gevaccineerd zoals ook te verwachten was.

Twee dochters hebben hun 2e prik gehad en zijn over een paar weken dus redelijk beschermd.

 

Op borden van demonstranten zag ik weer de waanzin die ze opgezogen hebben van Faecesbook sites en links: "We zijn proefkonijnen".

De onbenullen weten niet dat mRNA-vaccins al 10 jaar gebruikt worden als bestrijding tegen kanker en daar prima werken.

Zonder bijwerkingen op lange termijn, iets wat met mRNA ook onmogelijk is zoals iedereen met kennis van zaken weet.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ver)Oordelen is altijd gemakkelijk(er) als je geen kennis van zaken hebt. In Nederland is "het hebben van een mening" tot hoogste doel verheven. Dat die vervolgens nergens op slaat, wordt dan ondergeschikt gevonden.

 

Die BJ doet gewoon wat hem politiek het beste uitkomt. Dat hij niks heeft met democratische regels (behalve als hij ze kan gebruiken), hebben we bij de Brexit al gezien. Deze persoon regeert bij de gratie van gelegenheidsargumenten.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, astro iris zei:

Iedereen zijn mening zeker? Maar toch vraag ik mij af in hoeverre deze journaliste onpartijdig is en achter  vaccinatie staat. Mijn vermoeden is dat ze dat niet is.

Steeds vaker krijg ik twijfels over het analyserend vermogen van menige journalist. Heel voorzichtig vraag ik me soms al af, of de opleidingen wel degelijk genoeg zijn. Maar het karakter van een journalist lijkt me niet onbelangrijk. De beste journalisten zijn doorgaans toch degenen die uitgaan van het feit dat  "veel dingen niet zijn wat ze lijken." (Ergo: Boris Johnson.)  

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit dat veel journalisten zo niet de meeste in dit land doodeerlijke en goedwillende mensen zijn, maar ik vrees dat weinigen van hen een Beta-opleiding (haha, ik krijg rooie stippeltjes en na rechtsklikken als beter alternatief Beha-opleiding; wist niet eens dat dat bestond) met Bio in hun pakket hebben gehad. Er zullen dus weinigen zijn met kennis van zaken op dit gebied.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het AD zo'n  oppervlakkig commentaar plaatst, stelt mij niet gerust.

Deze journaliste zou inderdaad een deelnemer kunnen zijn van een anti-demonstratie. Gewoon omdat ze ergens tegen is. Begrijpen is daarbij niet nodig.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, astro iris zei:

Daarbij vraag ik mij af, als je geen antivaxer bent ,  dan ben je gevaccineerd, waarom protesteer je dan tegen het  corona paspoort?

 

Foutje in de redenatie. Het vaccin voorkomt niet dat je besmet raakt en ziek wordt, alleen minder erg. Het vaccin voorkomt ook niet dat je een ander besmet. Van mogelijke bijwerkingen op lange termijn weten we niets. Dat ze het bij kanker bestrijding gebruiken wil niet zeggen dat je het dan zomaar mag vergelijken. Het virus kent te veel mutaties dus ook als iedereen een spuit gehad heeft zijn we het niet kwijt. Hoe lang je na een spuit "beschermd" bent zal nog steeds moeten blijken. Er zijn al wat virus varianten die niet of minder gevoelig zijn voor de vaccins.

 

Er zijn nu virologen die toch gaan twijfelen aan de massale vaccinatie. Ze zijn bang dat door het onderdrukken van het virus dat wel gevoelig is voor het vaccin we een andere variant de gelegenheid geven dominant te worden. Een tweede zorg is dat een nieuw vaccin dat er dan moet komen mogelijk minder goed zal werken als gevolg van de huidige vaccins.

 

Kortom, er zijn dus best wat argumenten om het wel/niet vaccineren te overwegen.

 

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F

 

Dat coronapaspoort brengt een tweedeling in de maatschappij teweeg. De vergelijking met een jodenster gaat wel heel ver maar ook die was bedoeld voor een tweedeling.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...