Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Dat vind ik ook onbegrijpelijk. Het AD schrijft vandaag daar een heel verhaal over wat ik overigens al eerder vernomen had. Eerst iedere sporter in hun bubbel houden en in het vliegtuig fijn weer bij elkaar zetten. En dat het luchtvaartpersoneel niet getest ‘hoeft te worden’ is één, maar om risico’s voor alle inzittenden te voorkomen lijkt mij toch bittere noodzaak. Leuk? Nee, verre van dat, maar Corona krijgen is ook niet leuk weet ik uit eigen ervaring.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is ook typisch Nederlands om halve maatregelen te nemen (uit angst voor "onrust").

Hieruit blijkt maar weer eens dat halve maatregelen neerkomen op "geen maatregelen", want een keten is net zo sterk als de zwakste schakel.

Maar helaas, (te) veel Nederlanders willen graag halve maatregelen, want dan kunnen ze sjoemelen (lees: ze negeren met een mooi, draaierig verhaaltje). 

 

Laten we maar gewoon vaststellen dat dat cabinepersoneel alleen aan zichzelf heeft gedacht en niet aan de verantwoording die ze dragen jegens anderen/passagiers.

Hoezo "eigen verantwoordelijkheid"?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, minplus zei:

Ik zie dat je weinig van mRNA weet, hoe het werkt, hoe lang het bestaat

 

Daar weet ik voldoen de van. De techniek wordt al langer toegepast, mRNA bestaat slechts kort. Het gaat erom dat het ons lichaam stoffen laat aanmaken die het anders nooit aangemaakt zou hebben. Bij kankerbestrijding gaat dat blijkbaar goed maar het zegt niets over de bestrijding van een virus.

 

3 uren geleden, astro iris zei:

wanneer ik plots het woord "waarschijnlijk" zie staan, dan duid dit op een zekere onzekerheid

 

Dat klopt, er staat ook in het artikel dat we domweg nog niet voldoende weten over de veiligheid op lange termijn en hoe lang het vaccin werkt. De tijd zal het leren. Voor veel mensen in ieder geval een reden het vaccineren ernstig te overwegen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dat klopt, er staat ook in het artikel dat we domweg nog niet voldoende weten over de veiligheid op lange termijn en hoe lang het vaccin werkt. De tijd zal het leren. Voor veel mensen in ieder geval een reden het vaccineren ernstig te overwegen.

Wat we wel weten, zijn de eventuele (lange termijn) gevolgen van de andere (traditionelere!) technieken, zoals die van AstraZeneca.

En die lijken nogal af te schrikken, hoewel ze verhoudingsgewijs amper iets voorstellen.

 

En als we graag willen weten wat EVENTUELE nadelige gevolgen van mRna ZOUDEN kunnen zijn, moeten we dan wachten tot we een ons wegen en de pandemie zijn gang laten gaan? 

Alsof we die luxe hebben! 

En al helemaal in het Nederland waar een groot deel zich sowieso niet wenst te houden aan een paar eenvoudige basisregeltjes.

 

Oftewel: per saldo is het argument "We weten domweg nog niet voldoende over de veiligheid op lange termijn" een drogreden.

En wat betreft de vraag hoe lang het vaccin werkt, zie ik al helemaal geen principieel probleem om het niet te nemen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

De wereld op zijn kop, anderen houden zich niet aan de regels, dan moet iemand die zich wel aan de regels houdt maar wegblijven.

 

Meen je dit nu werkelijk of is dit het stoken wat je zo graag doet volgens jouw eigen woorden?

 

En toch heeft @Zunigkyk wel een punt. Die regels zitten niet in ons systeem. We zijn nu eenmaal een sociale soort. Zodra het even kan, of we denken dat het kan, laten we die maatregelen onmiddellijk los. Daarnaast, bij ons in het dorp in de supermarkt is die 1,5 meter vanaf dag 1 al godsonmogelijk.

 

In zo'n pretpark denk je aan van alles maar niet aan Coronamaatregelen. En dat had onze klager @John van Dreumel best van te voren kunnen bedenken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wat we wel weten, zijn de eventuele (lange termijn) gevolgen van de andere (traditionelere!) technieken, zoals die van AstraZeneca

 

Toch wel bijzonder dat jij de mening van virologen in twijfel trek. Jij hebt echt overal verstand van?

 

56 minuten geleden, Eduard07 zei:

en de pandemie zijn gang laten gaan? 

Alsof we die luxe hebben! 

 

Ja, gek genoeg was dat één van de opties.

 

56 minuten geleden, Eduard07 zei:

Oftewel: per saldo is het argument "We weten domweg nog niet voldoende over de veiligheid op lange termijn" een drogreden.

 

Kijk, en daarmee bewijs je dat je net zo radicaal bent als de antivaxers. Alles wat niet in jouw straatje past is een drogreden en iemand met een andere mening is een hufter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klager? Ook jij begrijpt er blijkbaar geen laars van. Ik constateer iets en maak hier op dit forum enkel melding van om aan te geven dat er nogal wat types rondlopen met een korte termijn geheugen van een visstick.
Wij hebben alle dagen de mensen achter ons geattendeerd op de duidelijke 1.5 meter regel die zij na mijn opmerking meestal wel aanhielden. Klagen, bij wie? De Efteling? Die hebben er alles aan gedaan zodat zij beperkt open mochten. Natuurlijk is dat eigen belang, maar zij doen het in mijn optiek redelijk goed. Ook hielden wij ons zo veel mogelijk, zo niet altijd, aan de aangegeven looprichtingen. Ik maak sec melding van het feit dat veel bezoekers stront in hun hoofd lijken te hebben en zijn vergeten dat Corona echt nog niet voorbij is. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

En toch heeft @Zunigkyk wel een punt. Die regels zitten niet in ons systeem. We zijn nu eenmaal een sociale soort. 

 

In zo'n pretpark denk je aan van alles maar niet aan Coronamaatregelen. En dat had onze klager @John van Dreumel best van te voren kunnen bedenken.

Opvallend toch dat Nederland zulke hoge besmettingscijfers heeft en de landen om ons heen niet.

Zijn die dan niet sociaal?

 

Zullen we jou vanaf nu dan maar kwalificeren als ""önze" stoker"?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Kijk, en daarmee bewijs je dat je net zo radicaal bent als de antivaxers. Alles wat niet in jouw straatje past is een drogreden en iemand met een andere mening is een hufter.

De pot die de ketel iets verwijt?

Ik probeer inhoudelijk te argumenteren.

 

Vervallen in persoonlijke aanvallen zoals jij nu doet, is trouwens een teken van zwakte.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Daar weet ik voldoen de van. De techniek wordt al langer toegepast, mRNA bestaat slechts kort. Het gaat erom dat het ons lichaam stoffen laat aanmaken die het anders nooit aangemaakt zou hebben. Bij kankerbestrijding gaat dat blijkbaar goed maar het zegt niets over de bestrijding van een virus.

 

 

Dat klopt, er staat ook in het artikel dat we domweg nog niet voldoende weten over de veiligheid op lange termijn en hoe lang het vaccin werkt. De tijd zal het leren. Voor veel mensen in ieder geval een reden het vaccineren ernstig te overwegen.

Die stoffen worden kortstondig aangemaakt, daarna desintegreert het mRNA. Het afweersysteem wordt door de stoffen geactiveerd en ruimt die stoffen op. Daarna is alles weer als tevoren behalve dat je afweersysteem het virus voortaan snel kan aanpakken. Evt bijwerkingen treden binnen 2 weken op, nooit later want alles is dan al lang weer weg.

 

Het is blijkbaar een slecht artikel want er is geen lange termijn bij-effect.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat we de vaccins niet vertrouwen gaan we ze nog niet algemeen toepassen. Enkel en alleen op selecte groep mensen en die gaan we 10 jaar volgen.

Als er geen schadelijke gevolgen zijn dan passen we ze pas algemeen toe.

 

Wat je dan krijgt is dat alles en iedereen al lang en breed corona gehad heeft en op eigen kracht antistoffen ervoor aangemaakt heeft.

Echter Corona heeft voor klein percentage mensen echt nare en langere tijd / permanent bijwerkingen.

Dat is niet iets wat waarschijnlijk is dat zijn inmiddels gewoon bewezen feiten (en wel binnen 2 jaar!) en hoe langer we de gevolgen van een corona besmetting onderzoeken hoe meer nare feitjes er worden toegevoegd.

 

Kortom neem je geen vaccin omdat je het lange termijn effect niet vertrouwd dan accepteer je de mogelijk inmiddels bewezen bijwerkingen van een corona besmetting als minder risico vol.

Waarom hou je jezelf voor de gek, waarom wantrouwen en hopen dat de effecten voor jou persoonlijk wel mee zullen gaan vallen.

Omdat het "natuurlijk" is? zo'n mrna based vaccin is dat ook. Het traint enkel je afweersysteem in herkenning en vernietiging zonder de schadelijke payload van het echte virus. Het doet verder helemaal niets. Baat het niet schaad het niet. Het neemt hooguit 2 keer een half uur of uurtje van je tijd.

 

Daarnaast blijkt dat in hele zeldzame gevallen mensen serieus gevolgen hebben van de vaccinatie. Ik durf rustig te beweren dat die zelfde mensen ook fikse gevolgen hadden van besmetting met het echte virus.

 

Los daarvan, de vermoedelijke ernstige bijwerkingen van vaccinatie zijn dermate zeldzaam dat het niet eens bewezen kan worden dat het directe gevolg is van vaccinatie. Bedoel shit happens, toeval bestaat wel degelijk. Het is te gemakkelijk om te zeggen gisteren een spuit gekregen vandaag bloedprop en hersenbloeding. Ook zonder algehele vaccinatie komt dit voor en je weet nooit wanneer. Maar het is natuurlijk wel gemakkelijk om zoiets dan direct te verwijten aan vaccinaties, alcohol, tabak, suiker, koffie, slechte voedingsgewoonten, te weinig beweging, gravitatiegolf die vanuit heelal de aarde kruist, een röntgen foto omdat je je arm gebroken hebt, vul maar in en vul maar aan.

 

Kun je zeggen dat besmetting met echte virus toeval is en vaccinatie bewust... Als je niets doet wordt je vroeg of laat besmet door dit virus. 

Kortom uitstel van executie!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om het feitenlijstje nog maar even aan te vullen: het volgende bericht staat momenteel te lezen op nos.nl:

https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-de-meeste-covidpatienten-in-ziekenhuis-zijn-niet-gevaccineerd

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gerrit B said:

Inmiddels al 14 sporters die op vlucht KLM 861 zaten in quarantaine plus nog een aantal begeleiders.

/nu kan ik mij nog herinneren, ondanks corona besmetting, dat vliegen oh zo veilig zou zijn. Superieure luchfilters etc. Blijkbaar dus droomdenken en/of bewuste misleiding door de luchtvaartindustrie.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...