Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Zojuist, Eduard07 zei:

Sinds wanneer vindt de overdracht van een virus via je voorhoofd plaats?

Om je uit de droom te helpen: dit is een burka.

1085301308_burka1.thumb.jpg.b236724ddbccfc5a7dc61a3915dbbde4.jpg

 

Zoals je ziet loopt die door van oog tot ver onder de kin, dekt heel wat meer af dan een mondkapje (die velen ook nog eens onder de neus of onder de kin dragen).

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 uren geleden, Eduard07 zei:

Even ter ondersteuning:

image.jpeg.83093479270b182a716e36c954cc7f4d.jpeg

 

Overdracht van corona via de ogen? Daar heb ik nog niets over gelezen.

Heb je een link? 😕

 

 

Alsjeblieft!

Virus overdracht via oogvocht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besluit over gebruik van mondkapjes

Het OMT Outbreak Management Team  gaf in een advies van 12 oktober 2020 aan dat het de discussie over het gebruik van mondkapjes niet-proportioneel vond. De discussie zelf was volgens het OMT belangrijker geworden dan het mogelijk belang van de mondkapjes voor de gezondheid. Om die reden vroeg het OMT aan de beleidsmakers een besluit te nemen over het gebruik van de mondkapjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dutchandrew zei:

Was te verwachten sinds vorige week Bidon hardop uitte dat er verder onderzoek moest komen naar de oorsprong van alle besmettingen.

 

In hoeverre dit gevoed is door de handelsoorlog tussen de VS en China durf ik niet te zeggen maar als ik op mijn gevoel af ga dan denk ik dat Amerika er alles aan zal doen om China in een slecht daglicht te zetten en dat China er alles aan zal doen om te voorkomen dat er ook maar iets richting hun laboratorium in Wuhan zal wijzen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dutchandrew zei:

Besluit over gebruik van mondkapjes

Het OMT Outbreak Management Team  gaf in een advies van 12 oktober 2020 aan dat het de discussie over het gebruik van mondkapjes niet-proportioneel vond. De discussie zelf was volgens het OMT belangrijker geworden dan het mogelijk belang van de mondkapjes voor de gezondheid. Om die reden vroeg het OMT aan de beleidsmakers een besluit te nemen over het gebruik van de mondkapjes.

Dat is wel een erg gerichte samenvatting van het advies. De 1e en 3e zin kloppen, behalve dat het advies alleen over niet-medische mondkapjes gaat.

De 2e zin heb ik nergens kunnen vinden of uit kunnen afleiden. Wel geeft men aan dat de kwaliteit van die niet-medische kapjes niet geborgd is en men geen aanbevelingen kan geven over welke het beste zijn.

 

Inmiddels weten we dat er erg goede zijn. Alleen komen die niet van een corrupte gladjanus van het CDA.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

https://www.gezondheidsnet.nl/coronavirus/pas-op-voor-oogontsteking-bij-coronavirus

https://www.essilor.nl/alles-over-zicht/oogproblemen/kunt-u-via-uw-ogen-besmet-worden-met-het-coronavirus

 

Dank je.

Het bewijs tot nu toe is erg flinterdun', volgens deze artikelen. Als het er al is.

Het berust voornamelijk op "aanname" en "voorzorg". 

Over bewezen overdracht via de ogen lees ik eigenlijk niks. (Zou ook niet weten hoe je dat spontaan voor elkaar moet krijgen.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vangt een Koe 'n Haas.

j74y6dmwk7lb.jpg.ce69d7b3f1f16bc7db7be5685af5d3da.jpg

 

Dat men nader onderzoek niet heeft gepubliceerd in deze betekend niet dat het niet bestaat.

Ik heb zelf last van een chronische aandoening aan de traanklieren en ervaar daardoor vaker infecties aan de slijmvliezen in de neus. Die als voorportaal geld voor de longen. De traanbuizen helpen mee aan het transporteren van virussen naar je neus en dus longen.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Et zijn ook rapporten bekend van 30 jaar geleden waar een priester met aids besmet werd omdat hij de tranen van aids patienten met een zakdoek depte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontken helemaal niks, ook niet dat iets niet bestaat als er nog geen of onvoldoende onderzoek naar is gedaan.

Ik heb simpelweg de artikelen gelezen en de conclusie getrokken dat rechtstreekse overdracht van het virus via de ogen (traan) in ieder geval een zeer ingewikkeld - zelfs indirecte - overdracht betreft.  

En dat het daarom in ieder geval een zeldzaam voorkomende route lijkt te zijn bij corona.

 

Het probleem dat jij hebt, zal dus niet een noemenswaardige factor zijn in de verspreiding van het virus. (Met alle respect voor jouw klacht!)

 

Maar als we hiervoor een spatbril zouden moeten (of willen) opzetten, kunnen we misschien beter de deur niet meer uitgaan. 

Dan is de kans ten val te komen buiten waarschijnlijk vele malen groter.   

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Et zijn ook rapporten bekend van 30 jaar geleden waar een priester met aids besmet werd omdat hij de tranen van aids patienten met een zakdoek depte.

Ik betwijfel of we het hier nog hebben over een noemenswaardige factor in de verspreiding van corona.😵

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...