Ga naar inhoud


Advies Receiver (tuner/versterker) met Internetradio


Aanbevolen berichten

Waarom moet alles maar bediend worden via een app. Waarom geen mooi duidelijke kleurendisplay met fatsoenlijke bediening op het apparaat? Als je overal een app voor moet gebruiken is die tablet/telefoon zo leeg.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat bedoel ik dus ook, als ik klaar ben met mijn werk en thuis kom dan wordt de telefoon op de kast gelegd en hoef ik hem tot de volgende morgen even niet meer te zien en al helemaal niet om mijn gewenste muziek te kunnen horen.

 

Ik wil gewoon een goede internet ontvanger zoals ik vroeger mijn FM tuner had en zodat ik die op mijn eigen (nog lang niet versleten) versterker aan kan sluiten en via echte luidsprekers kan voelen en beluisteren. ipv, e.e.a via zo'n plop, boem, dreun alles in 1 setje te moeten beluisteren waar ze niet eens een fatsoenlijk display op kunnen maken om hem zonder telefoon en/of TV te kunnen bedienen.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logitech squeezebox is dan toch het beste. Alleen de radio is nog leverbaar. Helaas heeft de squeezebox radio geen digitale output. Verder kun je er alles mee. Internetradio, spotify, eigen muziek streamen vanaf nas. Met kleurenscherm en afstandsbediening.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit draadje gaat toch over de receiver (tuner/versterker) met internetradio (en meer)

dan vind ik die squeezebox wel weer wat off topic ondanks z'n gebruiksvriendelijkheid voor internetradio

 

de AVR levert toch wel wat meer dan enkel internetradio kunnen luisteren

je kunt meerdere zône's (luisterruimten) versterken en bedienen

je kunt met aanvoer van HDMI upscalen

je kunt airplay gebruiken (voor wireless streamen of met ipod dockingstation)

je kunt twonkymediaservers aansluiten

je kunt alle audio video apparaten aansluiten

je kunt via het webinterface de avr besturen / beheren (en zelf grabben onder linux middels diverse tools)

god joh wat je allemaal niet kunt, je staat er verstelt van en dan nog het schitterend geluid via ECHTE luidspreker boxen. :D

 

ik vergelijk de squeezebox met een transistorradiootje :grin: maar niet met een courante AVR

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lange draad, die ik echt niet helemaal gelezen heb. Nu mijn ervaring over twee tuners.

1) NAD tuner voor royale prijs, maar wel goed passend bij mijn huiskamer installatie. Internet radio was openbaring. Zo'n 15000 zenders ter beschikking en alle bekende zenders en genres zijn daarbij. Hoe manage je dat? Op de PC via een dedicated portaal. Op de PC stel je je favoriete zenders samen. Je voorkeurslijst komt "in de cloud". Bij aanzetten NAD zoekt hij naar je favorieten in de cloud, buitengewoon makkelijk. De USB aansluiting kan een grote HD aan. Ik luister nu niet meer naar mijn NAD CD speler, maar rip mijn CD's en speel ze nu af via de HD. Uitstekende kwaliteit allemaal op de installatie. Flauw is alleen dat voor wisselen naar een andere zender je de toetsen op de afstandsbediening niet gebruiken kan, maar dat moet doen aan het apparaat zelf.

2) enthousiast over internet radio een veel goedkopere tuner gekocht voor de slaapkamer (X4 Tech IR1200 bij ***geen-reclame***). Bij huiskamertest bleek de geluidskwaliteit van deze radio niet onder te doen voor mijn NAD. Verrassing was dat deze tuner zelfde portaal bleek te gebruiken als NAD dus automatische synchronisatie van mijn voorkeurszenders. Hier werken de cijfertoetsen van de afstandsbediening wel. Er is alleen een beperking van de opslagcapaciteit aan de USB.

Bij ***geen-reclame*** staat deze tuner niet meer te koop maar wel een nieuwere IR1600. Ik heb verschil met oude niet onderzocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok, mijn ervaringen met een Onkyo en wel van het type TX-NR515 en combinatie met een 5.1 setje Wharfdale speaker.

Hier in Engeland aanschaft (inclusief fatsoenlijke kabels) voor net over de 400 Engeles ponden en dat staat nu ongeveer 3 maanden aangesloten.

Tot nu toe zeker geen spijt van gehad moet ik zeggen.

Aan de Onky zijn aangesloten een Xtrend 4000, Samsung Blu-ray player, Xbox360, Wii en een Samsung LCD TV.

Met alle beschikbare ingangen zowel HDMI als ook analoog genoeg ruimte om nog meer "gadgets" aan te sluiten.

Het video signaal van alle aangesloten apparten wordt keurig netjes door de Onkyo doorgeven naar de TV zonder dat ik kan constateren dat het beeld onrecht wordt aangedaan.

Het surround geluid wat hier bij veel sat kanalen wordt meegestuurd is een genot om naar te luisteren, zelfde geldt voor Blu-ray en Xbox.

 

Dan het internet radio gedeelte: voor mij werkt dat goed. Ok, bediening via de afstandsbediening is niet dat gene wat ik zal aanraden maar de meer dan goede app voor mijn Android tablet doet wonderen.

De receiver zelf heeft 1 rij voor station, now playing etc maar die scrolled dus opzich ook geen probleem voor mij.

Naast internet radio via TuneIn ook nog de andere opties natuurlijk zoals Spotify etc.

 

Als aardige optie heeft deze instap Onkyo nog de mogelijkheid om zichzelf " op te zetten" middels de bijgeleverde "microfoon".

Op de Onkyo in het menu de setup kiezen, microfoon op de aangeven plaatsen zetten en per speaker worden de afstanden, delay e.d. berekend. Erg handig voor een initiele set up en later nog met de hand fijn te stellen indien dat nodig mocht zijn.

 

Ok, er zullen vast veel beter installaties samen te stellen zijn (ben ik zelfs van overtuigd) maar voor wat ik hier aan het uitgegeven heb ik geen moment spijt gehad.

 

Groet,

 

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...