Ga naar inhoud


Advies Receiver (tuner/versterker) met Internetradio


Aanbevolen berichten

Ik kan de Pure One Mini echt aanbevelen. Voor zijn kleine maat is het geluid zeer acceptabel. Hij kan DAB+ en de gewone FM omroepband met RDS en is op beide banden gevoelig genoeg.

De oplaadbare accu is helaas niet inbegrepen in de prijs. Het toestel kost ca.€ 55 en de accu ik meen €30. Ik heb er zelfs de zeer solide tas bij gekocht.

Dit is mijn trouwe reisbegeleider geworden en ik sluit er ook vaak mijn Blackberry op aan met MP3 muziek.

Hij is al verschillende malen gevallen maar geen spoor van beschadigingen. Als de antenne zou breken, wat altijd kan gebeuren heb je zo een nieuwe via Pure.

Graag had ik er nog middengof op gezien maar dat zie je (helaas) nauwelijks nog.

De accu is goed voor 2 dagen en nachten kontinu intensief gebruik.

Als je de 3,5mm output op je versterker installatie aansluit dan doet het ding niet onder voor een HighEnd tuner.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De prijs kan zelfs nog een stuk lager.

Op de site van een grote Nederlandse elektronica winkel staat deze Pure One Mi voor € 34,99, de accu voor € 29,99 en de tas voor € 48,99. Ik ga ervanuit dat dit jouw radio is, Wel echt klein : 15 * 10 cm.

 

De gewone Pure One is wat groter, maar ook duurder, zo'n € 125  

 

Zelf neig ik nog steeds naar de Pure Evoke Flow, met een extra luidspreker kost die € 199,99.

Je hebt dan stereo. En niet te vergeten internetradio.

Een ander belangrijk vooordeel is het aantal DAB-voorkeuze zenders.

Bij de Pure mi zijn dat er 8, Bij de Pure Evoke Flow zijn dat er 30.

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt sheik Ijzerbout en noordzee voor jullie reacties!

Waardevolle informatie hebben jullie aangedragen die me aan het twijfelen brengen. (mijn intentie was een Dual-dingetje aan ten schaffen zoals voorgesteld door Sverige)

Maar gebruikservaring uit eerste hand is natuurlijk niet te versmaden!

 

De radio van keuze zou slechts sporadisch tijdens lange fietstochten, strandbezoek  e.d. door me gebruikt worden.

Is zo'n ingebouwde accu dan niet eerder een nadeel?

Hoe lang moet je ' em aan de stroom hangen om een redelijke tijd radio te kunnen luisteren?

 

Eerlijk gezegd lijkt me het gebruik van penlites (die hebben we hier in overvloed opgeladen en wel) toch praktischer.

Of kunnen jullie me van mijn ongelijk overtuigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pure One Mi zou ik niet nemen.

Het heeft geen aux ingang wat voor mij een pluspunt zou zijn.

 

De accu is echt nodig omdat de tegenwoordige digitale decodering (nodig voor DAB+) wat meer stroom kost en normale penligth batterijen zouden te snel leeg zijn en dan te duur worden. Ook bij normale FM ontvangst is het digitale gebeuren in werking wat te merken is als je een gewone FM ontvanger tegelijkertijd aanzet op het zelfde station. Dan is de Pure One Mini duidelijk later (vertraagd) met het geluid. Het opladen duurt ca. 2 uur. En dan heb je echt voor dagen genoeg bij normaal gebruik. Meer dan zat.

 

Ik zie de Pure One Mini op een zeer bekende Duitse site voor €uro 60, de accu voor €uro 34 en de tas voor €uro 24 te koop staan.

De tas is eerder een klein koffertje is van uitzonderlijk goede kwaliteit.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor de aanvullende info!

Dit gaat ' em worden, denk ik. (ziet er bovendien een stuk sexyer uit dan de spartaanse Dual)

De Duitsers hebben hiervoor een prachtige uitdrukking "man gönnt sich ja sonst nichts" (laat mijn vrouw het maar niet horen...)

Ik ga alleen nog even op prijsjacht; op de overbekende site met de voornaam van de eerste bondskanselier is sprake van 62,99.

De tas heb ik 1-2-3 niet gevonden maar die zullen ze ook wel voeren.

 

Tjonge, eerst begin dit jaar een Sangean WFR2D, nu een Pure One Mi, dat wordt nog eens wat hier in de krochten van Noord-Holland

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is er in het wit en het zwart.

Je zult er echt plezier van hebben. Neem maar van mij aan. Ik ben niet gauw tevreden met een radio.

Ik koop waarschijnlijk nog een 2de. Dan hoef ik hem niet iedere keer mee te nemen van Dubai naar Duitsland.

Helaas hebben ze van DAB nog nooit gehoord in de Emiraten en het verdere Midden Oosten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een kleine korrektie: de Pure One mi, dus het kleinere en goedkopere model heeft wel een 3,5 mm externe aux-ingang maar geen koptelefoon uitgang. Je kunt hem dus niet op je stereo versterker aansluiten en als tuner gebruiken. 

Dat kan wel bij de Pure ONE mini.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bijzonder blij met je aanvulling...

In aanloop naar mijn definitieve bestelling ben ik er achtergekomen dat er twee types One gevoerd worden, namelijk de One Mi Series II  en de One Mini Serie II

 

Beide zouden over een uitgang voor oordopjes beschikken (=absolute must)

Bron: -cryptisch omschreven-  een "winkel" die in "radio" doet en in de Hofstad zetelt

 

Voor alle duidelijkheid: over welk ontvangertje hebben we nu eigenlijk?

Verwarrend, althans voor mij......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pure One Mini Series II is de goede volgens mij

 

Ik lees :

Zu den weiteren Merkmalen zählen ein gut lesbares LCD-Display, 16
Programmspeicherplätze (DAB/DAB+ oder UKW), ein 3,5mm-Anschluss für
Stereokopfhörer, RDS-Unterstützung für die Anzeige der Sendernamen bei
UKW-Programmen und RDS-Lauftext sowie verschiedene Menüsprachen.

 

En het is toch die 3.5 mm Anschluß die je nodig hebt?  De MI heeft dat NIET, je kan het zien als je op de zite de foto's bekijkt!

Het ziet er een heel goed apparaat uit!  Of hij nou "sexyer" is dan de Dual vraag ik me af... maar waarschijnlijk stel ik me andere dingen voor bij dat woord ;)  De witte is overigens 3.50 duurder dan de zwarte zie ik... De Zwarte heb je in huis voor 59.99 incl verzendkosten (zijn gratis bij bestellingen boven de 20 euro).

 

Alvast gefeliciteerd!

op de foto zie je de aansluitingen zitten:

post-39968-0-63068700-1370525639_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pure ONE mini series 2. Die heeft een wat "zachterere oppervlakte...voelt wat prettiger aan. Zwart of witte uitvoering. Net wat je mooier vindt. Ik heb het voorganger model. Maar ook al weer 2 jaar oud zo´n beetje. Hij lijkt me niet echt veranderd behalve dan de wat edelere behuizing.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geïnspireerd door dit topic (Internetradio op receiver) ben ik ook eens even gaan onderzoeken en luisteren.

 

Ik gebruikte altijd mijn VuDuo icm mijn receiver om radio te luisteren, heb geen kabelaansluiting. Heb afgelopen jaar een andere receiver gekocht, de Yamaha RX-V3067. Deze speelt internetradio via vtuner, maar dat had ik nog nooit gebruikt. Dat heb je met apparaten tegenwoordig: (te) veel features, hahaha.

Maar goed, dit topic zette me aan 't denken.

 

En... ik heb nu vtuner een weekje in gebruik op de Yamaha en ben zeer onder de indruk! Geen hikjes, kwaliteit is prima.

Favorieten programmeren via de website en spelen maar. Gewoon browsen op de receiver werkt natuurlijk ook.

 

De VuDuo hoeft dus niet meer aan om radio te luisteren, de Yamaha doet 't gewoon allemaal zelf.

Dank voor de inspiratie Sverige!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

Ik vind het ook een erg fijne manier om radio te luisteren. De kwaliteit is prima, geen onderbrekingen... zelfs als je naar meer afgelegen rediostations luistert gaat het prima.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet radio is inderdaad leuk. Op mijn werk luister ik af en toe naar nieuws op de DeutschlandFunk. Echter, in mijn appartement heb ik ook www maar het varieert van razend snel tot super langzaam en valt telkens weer uit. God mag weten waarom. 

Ga ik naar de huismeester (heet dat zo...misschien huisbewaarder...weet ik veel) om te klagen dan maakt ie mij wijs dat het allemaal aan mijn spullen ligt.

Dus dan ga ik maar weer totaal gefrustreerd naar mijn woning en kijk satelliet. En daar is het aanbod van radio nulkommanul.

Blijft over: de FM band...en daar is dan Abu Dhabi classic wel te pruimen. Die hebben goede jazz en easy listening vooral ´s avonds.

En dan neem ik mijn radiootje mee naar het zwembad na werk en kan dan lekker relaxen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...