Ga naar inhoud


Advies Receiver (tuner/versterker) met Internetradio


Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb zelf de Pioneer VSX921.

Prima apparaat, diverse testen en reviews op Internet waar die prima uitkomt.

Internet radio heeft 24 voorkeurzenders die met de AB zijn te bedienen.

Via de PC kun je de zenders makkelijk beheren. Kwaliteit is prima ( afhankelijk van de zenders.)

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 6 maanden later...

Een combinatie van internetradio en DAB+ lijkt mij wel wat.  

Na wat zoeken vind ik de Pure Evoke Flow, die is te koop vanaf 155 Euro. 

 

Wie heeft er andere tips ?

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pure Evoke Flow is een portable radio... dus de kwaliteit zal altijd minder zijn dat dat je luistert via een hifi set... Voordeel is dan wel dat je hem kan meenemen... te koop voor ca £ 109.- ( ca 127 euro) ...

Ik zou ivm de geluidskwaliteit toch niet voor een portable apparaat gaan.

Ik ben heel erg tevreden over mijn Logitech Squeezebox Touch... maar die heeft geen DAB... maar daar is in NL en Zweden toch niet echt veel op te beleven.

 

51mNj2HhBnL.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB begint dus een beetje tot leven te komen...

Ja, in Engeland is het wel populair. Daar heb ik wel eens met een paar DAB ontvangers staan stoeien.

Voor thuis hoeft het voor mij niet echt... ik luister vrijwel 100% internetradio, en de kwaliteit is (voor mij) prima.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zou je dan niet gewoon beter een portable "Dab +" - ontvanger kopen?

Ik zie dan Dual, Philips, Technisat, Grundig en andere portable ontvangers voor 43 - 70 euro... Ideaal voor onderweg... en een internet receiver gewoon voor thuis.

 

Een radio mee naar het strand nemen is nou niet echt goed voor de radio... en om dan zo een duur apparaat aan het zand en zout bloot te stellen zou ik niet doen. Als je dan een goede portable UKW/DAB+ koopt voor ca 50 euro denk ik dat je hebt wat je nodig hebt... en dan een goede internetradio icm de stereo set voor thuis.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt me uit het hart Sverige; ik behoor (ook?) tot de oude stempel.

Misschien even een misverstandje uit de wereld helpen: thuis heb ik deze Sangean   http://www.sangean.eu/products/wifi-radios/wfr-2d.html

Bijzonder veelzijdig ding en het geluid is best redelijk te noemen.

 

Voor het strand moet ik nog een Dab-radiootje aanschaffen.

Had de Pure One Mi of de One mini op het oog maar aan o.a. Philips, Grundig en Dual had ik niet eens gedacht.

Bedankt voor de suggestie!

Heb je misschien nog een specifieke voorkeur of is het allemaal een pot nat?

 

* herinner je nog die fantastische Grundig's van weleer?

De Satellit was van eenzame klasse... (sorry, ik dwaal weer eens af)

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, toch al weer een wat oudere stempel ;) ook hier.

De Grundig van vroeger is helaas niet meer Grundig van vandaag... de naam is gewoon gekocht, en de vlag dekt niet noodzakelijk meer de lading die "wij" er aan geven. Maar de Satellit was erg goed... ja!

Maar of dat nou voor een gewone portable radio zoveel uitmaakt vraag ik me wel af...

 

Echt voorkeur heb ik niet...  ik koop vaak bij een grote duitse verzendhandel... en zoals bij veel webshops werkt deze ook met zgn "Kundenrezension". Je moet die verhalen uiteraard wel met de nodige korrels zout lezen, maar je kan er wel e.e.a. uit opmaken.

In Duitsland is DAB+ veel bekender dan hier, ondanks dat het fenomeen ook nog steeds niet echt populair te noemen is.

Die apparatuur is in D of UK vrijwel altijd goedkoper dan hier, en vaak wordt kostenloze verzending aangeboden voor artikels boven de 20 euro of £25...

Het probleem met portable radio's was vroeger altijd de antenne... en de gevoeligheid van de tuner. Nu was ik altijd iemand die zo nodig wilde luisteren naar zenders die eigenlijk net te wer weg zaten, maar als het de bedoeling is om naar uitzendingen uit de buurt te luisteren, zal dat waarschijnlijk geen problemen opleveren. Alles valt en staat uiteraard met de dekking die DAB heeft op het strand waar jij heen wil.

 

De Sangean ziet er goed uit... (wel grappig dat ik op de Deense site terechtkom als ik op de link klik, maar Deens is altijd nog beter dan engels ;) ) Die heeft ook DAB+  naast internetradio zie ik. Dus voor thuis ben je prima verzorgd zie ik!

 

Deze heb je al voor ca 47 euro incl verzendkosten... en de recenties voor de  Dual DAB 4 Tragbarer Digitalradio  zijn overwegend positief...

51Be25NyARL.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je uitvoerige antwoord, onderbouwd als vanouds!

Fijn met iemand op de juiste golflengte te zitten, om het maar in radio-termen te houden!

 

Ik ga op onderzoek uit want het mooie weer schijnt nu eindelijk goed los te komen.

Gelukkig heeft de Dual (óók goede herinneringen aan; helaas nu slechts een handelsnaam) een normale telescoopantenne.

Van die radio's waarbij het snoertje van de oordopjes als antenne fungeert, moet ik niets hebben.

(slechte ervaringen vroeger met FM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit nu pas, maar wat heb je met de Kenwood gedaan? Zo'n versterker laat zich goed repareren/reviseren voor niet te veel geld, kun je bij wijze van weer 30 jaar verder..

Dat had ik ook gedacht proton...  Ik had hem dan ook naar een reparatieservice gebracht, en een offerte gevraagd om hem te laten repareren... de "schade" zou ca 300 euro bedragen, en dat vond ik een beetje te veel van het goede. ik had er eventueel wel weer naar een andere werkplaats mee kunnen gaan, maar toen zag ik voor heel erg weinig geld een gebruikte Kenwood op een Zweedse website staan... Ik heb nu dus een KR-A-4080. Minder dan de receiver die ik had, maar hij voldoet prima...

Ik gebruik hem nu dus voor 99% als versterker voor de Logitech Squeezebox touch en de satelliet receiver om radio te luisteren...  en heel soms gebruik ik hem als FM ontvanger voor een lokale zender, maar dat gebeurt vrijwel nooit meer.

 

Ik was oorspronkelijk naar een geintegreerde receiver met internet radio aan boord op zoek... maar de keuze was relatief beperkt...  ook de "gebruiksvriendelijkheid" van het internet deel was niet altijd wat ik wilde... zo wil ik niet de tv aan hebben om radio te luisteren of om zenders te zoeken... ook de prijs van zo een apparaat was erg hoog.

Ik heb dan de Squeezebox gekocht, en ik ben er heel erg tevreden over. Hij staat overdag vrijwel de hele dag aan, en ik ben reuze tevreden over het resultaat.  Die "nieuwe" Kenwood presteert (voor mij) eigenlijk even goed als de oude.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

300 euro?? Voor een hobbyist is dat tientjes werk. Vaak is het probleem de ouderdom van componenten die zeer goed te vervangen zijn, de elektrolytische condensators. Aan materiaalkosten is het helemaal een schijntje.

 

Hopelijk heb je 'm niet zomaar weggegooid, dat zou toch zonde zijn. Het HiFi spul uit de jaren 70/80 is top spul toen niet maximale winst maar hoge kwaliteit een rol speelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het idd ook een belachelijk hoog bedrag... maar blijkbaar wil men nergens meer aan beginnen als het niets oplevert.

Ik ken er helaas helemaal niets van... heb de kast wel eens opengeschroefd... de printplaat was behoorlijk zwart op 1 plaats...

 

Nee, heb hem niet weggegooid... maar hij staat nu bij een kennis van me in Zweden. Het is de bedoeling dat hij hem "ooit", als hij eens tijd heeft, weer aan de praat wil krijgen. Ik weet uit ervaring dat zoiets jaren kan duren bij hem... daarom heb ik hem ook gewoon "gegeven". Hij werkt niet commercieel met die dingen, dus wilde ik het niet vragen hem voor mij te repareren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...