Ga naar inhoud


De gierigheid van RTL kent geen grenzen (CD schrapt 2-3 RTL zenders)


Codx

Aanbevolen berichten


We kunnen het ook anders stellen.

RTL en consorten moet mij betalen om naar hun bagger te kijken, ze gebruiken mijn energie om die reclame blokken te moeten bekijken en mijn tv, tijd die daardoor wordt gebruikt en de levensduur om naar andere programma's te kijken opslokt.....

 

Vroeger moesten de zenders betalen om op de kabel te worden gezet, dit moet direct weer terug komen. Het is in hun belang om zoveel mogelijk mensen te bereiken met hun tv programma's waar weer reclame inkomsten uit kunnen komen mits het een goed programma is.

Gooi al die zender verplichtingen voor al die providers overhoop en maak alleen een verplichting van Ned 1. 

Dan kunnen de transporten naar uw tv goedkoper worden en slinken SBS en RTL met hun totaal herhaal zenders vanzelf.

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de heroïnedealers vertellen dat een groep junks de heroïne weer gratis moet hebben of desnoods voor iets meer dan de kostprijs...

 

Als iedereen in dit land 1 a 2 jaar alles opzegt en alleen nog maar FTA en waar ze sowieso al dik voor betalen via de belasting gaat kijken gaat dat lukken.

Doe ik al, maar gaat niet lukken met 10 miljoen verslaafden. .

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hét probleem in de 'verslaving'.... En dát weten de providers in dit geval als geen ander. Uitmelken het gepeupel..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2022 om 09:37, hugogertie zei:

We kunnen het ook anders stellen.

RTL en consorten moet mij betalen om naar hun bagger te kijken, ze gebruiken mijn energie om die reclame blokken te moeten bekijken en mijn tv, tijd die daardoor wordt gebruikt en de levensduur om naar andere programma's te kijken opslokt.....

 

Vroeger moesten de zenders betalen om op de kabel te worden gezet, dit moet direct weer terug komen. Het is in hun belang om zoveel mogelijk mensen te bereiken met hun tv programma's waar weer reclame inkomsten uit kunnen komen mits het een goed programma is.

Gooi al die zender verplichtingen voor al die providers overhoop en maak alleen een verplichting van Ned 1. 

Dan kunnen de transporten naar uw tv goedkoper worden en slinken SBS en RTL met hun totaal herhaal zenders vanzelf.

 

Dan zou er een algemene ontvanger moeten komen waar iedereen een plekje op kan bemachtigen, zeg maar een soort Hans lijst waar ook de commerciële zender een plekje mogen bemachtigen.

 

Het aantal liniare TV kijkers wordt steeds minder, maar voor Videoland zal ook niet iedereen willen betalen waar deze zenders ook te zien zijn. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheel in lijn.. Ze willen van de satelliet af (Nederlandse tak) en uitsluitend via IPTV. De meeste klanten willen dit niet dus wat doet Canal Digitaal? Juist! De zenders gewoon van de satelliet af. Straks alleen een leeg pakket met wat vroeger het STB pakket was....

  • Like 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Geheel in lijn.. Ze willen van de satelliet af (Nederlandse tak) en uitsluitend via IPTV. De meeste klanten willen dit niet dus wat doet Canal Digitaal? Juist! De zenders gewoon van de satelliet af. Straks alleen een leeg pakket met wat vroeger het STB pakket was....

Dat denk ik ook; CDS houdt echter geen rekening met de klanten die op de camping via een schotel kijken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, D-box zei:

CDS houdt echter geen rekening met de klanten die op de camping via een schotel kijken.

CDS heeft nog nooit rekening gehouden met klanten.....kaart blokkade wanneer meerdere opnames worden gemaakt, pakket ESPN en Ziggo sport nooit volledig, eerst reclame gemaakt met de meeste zenders in HD nu hebben ze de minste in HD (schotel), verhuist naar Astra 23,5 met een veel zwakker signaalsterkte totaal geen rekening gehouden met de regenreserve van het signaal........ tja wanneer ze nu niet meer moesten betalen voor doorgifte van de gierige zenders...........zou het dan wat makkelijker worden?????...........denk niet goedkoper......

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 3 is nu niet bepaald zwak te noemen. Wel is de footprint anders dan die van Astra 1 dus een beetje afhankelijk waar je vakantie houd. Ten tijde van Astra 1 was alles nog (met hoge uitzondering) DVB-S MPEG2. Nu op Astra 3 DVB-S2 MPEG 4 en dat heeft een hoger signaal nodig om correct te werken... Vroeger had je aan 60% nog goed signaal, met de Astra 3 zit je dan al op het randje (ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van je tuner)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, hugogertie zei:

de minste in HD (schotel),

 

1 uur terug, hugogertie zei:

totaal geen rekening gehouden met de regenreserve van het signaal.

 

Voor een paar Euro meer koop je een schotel die je een grotere regenreserve geeft, in het gunstigste geval heb je dan 30 seconden langer beeld.

 

Tja, op de satelliet kost bandbreedte geld.

 

Laten we blij zijn, dat we  nog een op Nederland gerichte satelliet provider hebben, de laatste die je ook nog in staat stelt met een kaart in een eigen Linux ontvanger te laten kijken.

Ze moesten concurreren met kabel en Joyne, die met geld van de leveranciers uitverkoop hield.

Eutelsat is voor € 5,5 miljoen het schip ingegaan.

 

Wil je alles in HD en met een FEC die het 30 seconden langer uithoudt bij zware regenval kost dat geld, er moeten dan meer transponders gehuurd worden.

Wanneer alle Canaldigitaal klanten 5 Euro per maand extra willen betalen zal Canaldigitaal best bereid zijn een extra transponder te huren.

 

In de concurrentiestrijd zou dat jezelf op de prijs uit de markt zetten, vandaar dit compromis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2022 om 15:46, Mimisiku zei:

Nu op Astra 3 DVB-S2 MPEG 4 en dat heeft een hoger signaal nodig om correct te werken...

 

Een correcte satelliet ontvangst vereist een CNR die hoger is dan de theoretische CNR lock constante.

Die waarde kun je o.a. vinden op de lyngsat site.

Of het videosignaal nu Mpeg2 of 4 of HEVC is doet er echt niet toe.

Een nieuwere compressie norm zorgt juist voor meer efficiëntie. Dus een lagere bitrate voor dezelfde video inhoud..

 

Wellicht ben je in de war met de overgang naar DVB-S2. Maar dat scheelde maar een paar tienden van een dB CNR Lock.

Tezamen met de iets lagere ontvangst van Astra 3 heb je maximaal 1 dB meer signaal nodig, vergeleken met ontvangst via Astra 1.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2022 om 15:27, hugogertie zei:

CDS heeft nog nooit rekening gehouden met klanten.....kaart blokkade wanneer meerdere opnames worden gemaakt, pakket ESPN en Ziggo sport nooit volledig, eerst reclame gemaakt met de meeste zenders in HD nu hebben ze de minste in HD (schotel), verhuist naar Astra 23,5 met een veel zwakker signaalsterkte totaal geen rekening gehouden met de regenreserve van het signaal........ tja wanneer ze nu niet meer moesten betalen voor doorgifte van de gierige zenders...........zou het dan wat makkelijker worden?????...........denk niet goedkoper......

 

Je vergeet de reserve uplink die er niet is bij onweer.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat er ooit veel satelliet ontvangers in de Nederlandse huiskamers en soms ook slaapkamers stonden, sinds er steeds meer kabels in de grond liggen die een prima ongestoord signaal met internet leveren, is het aftellen voor CDS inmiddels begonnen.

 

Ik vraag mij ook af zodra de Talpa en RTL zenders goedgekeurd worden om samen te gaan, hoeveel zenders van RTL overblijven. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2022 om 12:31, Mimisiku zei:

Geheel in lijn.. Ze willen van de satelliet af (Nederlandse tak) en uitsluitend via IPTV. De meeste klanten willen dit niet dus wat doet Canal Digitaal? Juist! De zenders gewoon van de satelliet af. Straks alleen een leeg pakket met wat vroeger het STB pakket was....

Dat STB-pakket van tien zenders was ooit supergoedkoop. Later had je een HD-actiepakket van 14 zenders met o.a. Eurosport en Discovery erbij voor tien euro per maand. Als dat pakket nu eens zou terugkeren? Dan wordt CanalDigitaal weer interessant.

Nu moet je verplicht een duur Basispakket van zeker 50 zenders nemen. En dat willen veel mensen niet. Leuk als optie voor de liefhebbers, maar het moet niet voor alle klanten verplicht worden om zo'n duur pakket af te nemen. Ik hoef geen RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids.  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...