Ga naar inhoud


De gierigheid van RTL kent geen grenzen (CD schrapt 2-3 RTL zenders)


Codx

Aanbevolen berichten


40 minuten geleden, 790MHz zei:

Gewoon een abo nemen op NLZIET en je kan verder zien naar deze RTL's

Maar kan je ze ook allemaal opnemen?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, D-box zei:

Je koopt in een kringloopwinkel een brander met hdmi in en hdmi uit. Die zet je aan de Arris.

Bij een action koop je DVD-RW schijfjes.

Of zie ik dat verkeerd?

 

Ja dat zie je inderdaad verkeerd.

Afgezien van het feit dat er nooit DVD branders met HDMI ingang hebben bestaan, zou het ook niet kunnen werken door de beveiliging van de HDMI poort op de Arris settopboxen. Zoek eens op HDCP.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Ja dat zie je inderdaad verkeerd.

Afgezien van het feit dat er nooit DVD branders met HDMI ingang hebben bestaan, zou het ook niet kunnen werken door de beveiliging van de HDMI poort op de Arris settopboxen. Zoek eens op HDCP.

 

Ah, weer wat geleerd; bedankt voor je antwoord.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Timm1983 zei:

Misschien terug naar de beginjaren dan RTL V (Veronique), 1 RTL zender dan met alles erop en eraan! 

Onmogelijk! Zoveel uren heeft een dag niet. RTL is een commerciële zender. Dus volproppen met reclame (dat is hun verdienmodel en onze bron van ellende). Die inkomsten uit reclame loopt de laatste jaren weer op en de aandeelhouders zien geld. Ze willen gewoon nog meer geld en proberen dat af te dwingen bij de provider. Vaak onder totaal verkeerde argumenten. Feit is dat het allemaal oude 'zooi' is die al tig keer herhaald is (en wordt). Totaal niets nieuws op die zenders. En dat wordt zogenaamd duurder.. Gewoon onzin; ze willen gewoon 'gratis' veel geld zien..

 

Mij nog steeds een raadsel hoe het zover heeft kunnen komen. Die commerciëlen mochten gaan uitzenden omdat ze zichzelf moesten bedruipen d.m.v. reclameinkomsten. Zender zou gewoon zonder abo en zonder codering moeten uitzenden. Ze lachen zich de remstrepen in hun onderbroek dat nu de consument VERPLICHT moet betalen voor de reclame.. Echt te gek voor woorden..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dit er aan komt weten we toch al tien jaar.

Betalen voor het recht om op te nemen wordt straks gevolgd door een te betalen extra vergoeding voor elke keer dat je diezelfde opname bekijkt. Daarnaast een verbod op het opnemen van live sport, etc, etc. 

 

Uitmelken, uitmelken, tot de provider en de lineaire zenders failliet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Timm1983 zei:

Sterkte voor wie RTL Crime-Lounge-Telekids zal missen, ik hoop maar dat ze ooit niet RTL4578 van de sat halen want dat zal pas balen zijn, ze waren een onderdeel van de RTL zenders natuurlijk.

 RTL 4578 zijn must-carry zenders. Die is de provider verplicht door te geven. Die zullen dus niet verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Satterdam zei:

 RTL 4578 zijn must-carry zenders. Die is de provider verplicht door te geven. Die zullen dus niet verdwijnen.

Tsja, we zullen het allemaal wel meemaken.

CDS heeft zijn eigen regeltjes; hoe zat dat ook alweer met TALPA, was dat niet vroeger het huidige RTL8?

Ik meen me te herinneren dat ze niet door CDS werden uitgezonden (of dat ze in een heel duur abonnement zaten, maar dat weet ik niet meer zeker; maar er was iets mee).

CDS maakt zn eigen regeltjes.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Satterdam zei:

 RTL 4578 zijn must-carry zenders. Die is de provider verplicht door te geven. Die zullen dus niet verdwijnen.

En daardoor kan RTL vragen wat ze willen de providers moeten wel betalen en schuiven dat zo door naar de kijkers.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D-box zei:

Tsja, we zullen het allemaal wel meemaken.

CDS heeft zijn eigen regeltjes; hoe zat dat ook alweer met TALPA, was dat niet vroeger het huidige RTL8?

Ik meen me te herinneren dat ze niet door CDS werden uitgezonden (of dat ze in een heel duur abonnement zaten, maar dat weet ik niet meer zeker; maar er was iets mee).

CDS maakt zn eigen regeltjes.

Als je iets niet weet schrijf dan geen BS hier.

 

Talpa is SBS6, Net5, Veronica, SBS9, nog wat radiozenders en wat andere shit: https://talpanetwork.com/merken

En SBS9 zat in een duurder pakket

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het logisch vinden dat een provider een doorgifte vergoeding mag vragen aan de producent.

Die heeft er zelf immers alle belang bij om zijn content gedistribueerd te zien om meer publiek te bereiken.

Hoe ze in de situatie zijn gekomen dat een provider en wij als klant dus moeten betalen aan de producent om de content te mogen doorgeven is mij een raadsel.

Bij voetbal en formule kan ik me daar nog wat bij voorstellen ivm exclusiviteit accepteer je het als provider en klant.

Maar dan prak je het in een extra pakket waardoor de basis betaalbaar blijft voor iedereen.

Ik kan me nog herinneren dat een of ander voetbal kanaal het voor paar jaar terug bij de providers voor elkaar hebben gekregen  dat ze het in het basis pakket op moesten opnemen en dat ze anders helemaal geen content van ze kregen.

Helaas hielden er veel te weinig providers hun rug recht  en de gevolgen kennen we.

Maar voor de 13 in een dozijn commerciëlen, waarvan sommigen zelfs "must-carry" geoormerkt zijn kan ik me er totaal niets bij voorstellen.

De RTL zenders die nu verdwijnen keek ik toch al nooit, wie weet is het gewoon de opmaat naar het definitief de nek omdraaien bij de producent zelf.

Als het te weinig opbrengt waarom ga je er dan mee door? Het wordt niet bepaald van gratis publiek geld betaald zoals bij de NPO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, theparasol zei:

Als het te weinig opbrengt waarom ga je er dan mee door? Het wordt niet bepaald van gratis publiek geld betaald zoals bij de NPO.

 

Dat is nou juist het hele punt, die kanalen kosten RTL praktisch niks maar ze krijgen er wel zoveel cent per kijker/klant voor omdat ze dit hebben afgesproken. En nu proberen ze dit nog verder uit te melken. 

 

RTL maakt steeds minder nieuwe content en smeert het uit over steeds meer zenders, dus meer herhalingen die ze dan nog duurder proberen te slijten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Ik zou het logisch vinden dat een provider een doorgifte vergoeding mag vragen aan de producent.

Die heeft er zelf immers alle belang bij om zijn content gedistribueerd te zien om meer publiek te bereiken.

Hoe ze in de situatie zijn gekomen dat een provider en wij als klant dus moeten betalen aan de producent om de content te mogen doorgeven is mij een raadsel.

 

Precies . vergelijk het maar met een winkelier die een pand huurt en de eigenaar van het pand moet de winkelier huur voor zijn pand betalen. Dat is de omgekeerde wereld. Zenders mogen gebruik maken van het netwerk van de provider. dan is het logisch dat ze daarvoor ook betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2022 om 17:49, Satterdam zei:

 RTL 4578 zijn must-carry zenders. Die is de provider verplicht door te geven. Die zullen dus niet verdwijnen.

Hoezo zijn deze zenders must-carry zenders? 

Naar mijn weten zijn dat alleen de drie NPO-zenders en de drie Vlaamse zenders. En indien beschikbaar de regionale zenders.

Verder moet er een basis-pakket zijn van minimaal 30 zenders. Maar daar hoeven de RTL-zenders niet in te zitten. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Noordzee said:

Naar mijn weten zijn dat alleen de drie NPO-zenders en de drie Vlaamse zenders. En indien beschikbaar de regionale zenders.

Goed dat je dit corrigeert. Heb het zojuist hier nagelezen: Toegankelijk en divers media-aanbod | Media en publieke omroep | Rijksoverheid.nl

 

Maar er staat niets over de regionale kanalen vermeldt... misschien "handige" vulling om de 30 vol te krijgen?

aangepast door theparasol
toevoeging regionalen
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...