Ga naar inhoud


De gierigheid van RTL kent geen grenzen (CD schrapt 2-3 RTL zenders)


Codx

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Codx zei:

Het is niet langer mogelijk programma’s van RTL-zenders op te nemen.

Voor zo ver daar nog wat opneem waardigs is, hebben we iig voorlopig nog geluk met onze linux boxjes.

 

Zodra de CI+ verplicht wordt dan gaat de TV bij mij eruit en hou ik het wel bij de Britten op 28,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Codx zei:

Het is niet langer mogelijk programma’s van RTL-zenders op te nemen. Je kunt deze natuurlijk wel gewoon 7 dagen blijven terugkijken.

Dit gaat over opnemen in de cloud, maar waarom zou RTL toestaan dat we wel kunnen opnemen op satelliet? Wellicht zijn ze aan het experimenteren om dit tegen te gaan en verklaart dit de gemelde problemen met het opnemen van meerdere zenders tegelijk. RTL wil gewoon geld voor de mogelijkheid om programma's op te nemen en CD weigert te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, zeeteefje zei:

RTL wil gewoon geld voor de mogelijkheid om programma's op te nemen en CD weigert te betalen.

Heb je daar een bron voor of is dat een aanname?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja ik zou als CEO van Discovery natuurlijk ook  al helemaal geen zin meer hebben in die doorgeefluiken die proberen de kosten voor doorgifte zo gestalte te geven dat er winst bij het doorgeefluik blijft hangen. Ze hebben niet voor niets een Discovery+ via een stream per IPTV gestart.

 

De streams via IPTV gaan veel beter voor Discovery dan een CanalDigitaal die ze op satelliet zet in een potpourri van nietszeggende zenders.

 

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag zonder de Discoveries al geen nut meer om bij CDS te blijven. Hun aanbod was al magerder als bij de kabel en geen verlaging in de kosten. Gewoon de hoofdprijs blijven betalen voor de pulp. Dan maar gewoon Ziggo (totdat die ook de Discoveries en.d. eruit gooien. Op ORF en HD+ heb ik voor mij genoeg interessante zenders + de UK FTA... Goed met reclame (maar korter dan op onze commerciëlen). Wil ik een film hebben om te bewaren dan gebruik ik HD4 om de reclame te verwijderen. Film dan naar de NAS zodat iedereen die kan bekijken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Miauw zei:

Als ze klanten over willen houden, dan kunnen ze beter het STB-Pakket voor een voordelige prijs weer aanbieden.

 

Ik zit sinds 1 juli bij KPN voor € 35,- per maand 1000/1000 internet met 4K TV ontvanger voor een jaar lang, kreeg nog een paar leuke casbacks waardoor ik ongeveer € 30,- per maand inclusief snel internet heb, daar kan geen CDS tegen op.

 

Het enige verschil waar CDS beter in is als je een losse smartcard hebt en met een eigen ontvanger kan opnemen, maar dat is dan ook het enige. 

 

 

Dat zijn persoonlijke overwegingen. Ik zou beslist geen IPTV willen. Zo heeft een ieder zijn of haar voorkeur.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

RTL wil voor deze zender dus nog meer geld van ons vangen.

Eindelijk houdt CD zijn rug recht, ik kan dat alleen maar toejuichen.

 

Wel doorgeven betekent dat CD de abonnementsprijs moet verhogen, in deze tijd waar steeds meer mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen een juiste keuze om die RTL zenders te schrappen.

 

 

100% eens  en The Bold , Baantjer of Bassie en Adriaan van decennia terug. Alsjeblieft zeg! In vierkant wazig beeld. Geen moer waard. Laat RTL lekker de boel opdoeken. Dat gaat trouwens vroeger of later toch wel gebeuren met die kanalen.

aangepast door Schotelspeller
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Miauw zei:

 

....

Ik zit sinds 1 juli bij KPN voor € 35,- per maand 1000/1000 internet met 4K TV ontvanger voor een jaar lang, kreeg nog een paar leuke casbacks waardoor ik ongeveer € 30,- per maand inclusief snel internet heb, daar kan geen CDS tegen op.

 

Het enige verschil waar CDS beter in is als je een losse smartcard hebt en met een eigen ontvanger kan opnemen, maar dat is dan ook het enige. 

 

@Miauw

Je kunt volgens mij bij KPN weldegelijk programma's bewaren.(dus langer dan een jaar).

Je koopt in een kringloopwinkel een brander met hdmi in en hdmi uit. Die zet je aan de Arris.

Bij een action koop je DVD-RW schijfjes.

Of zie ik dat verkeerd?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on-topic blijven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ceesv

Sorry man,

maar volgens mij werkt dit ook bij andere ontvangers die CDS willen ontvangen. (en toch willen opnemen).

ik ben geen technicus, maar het lijkt me logisch.

(Ik kan het uiteraard mis hebben)

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte voor wie RTL Crime-Lounge-Telekids zal missen, ik hoop maar dat ze ooit niet RTL4578 van de sat halen want dat zal pas balen zijn, ze waren een onderdeel van de RTL zenders natuurlijk. Misschien terug naar de beginjaren dan RTL V (Veronique), 1 RTL zender dan met alles erop en eraan! Zelf persoonlijk niet gekend, eerder vanaf RTL4 rond 1995, was al jong genoeg toen, maar daar hadden we vroeger wel genoeg aan, later kwam RTL5, maar keek eerder naar RTL4 altijd, 's ochtends cartoons, soaps talkshows, spelletjes, komedies, series, dat was voor mij voldoende, ook voor en net na 2000, keek ik niet zo veel SBS6, NET5, Veronica, toch 't meeste RTL4 vroeger. Mijn destijdse nokia 9500s stond héél véél afgestemd op RTL4..., zo een ontvanger zal ik ook nooit meer hebben...

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...