Ga naar inhoud


Ik heb een rot probleem.....


Gökhan Tasgin
Ga naar oplossing Opgelost door Gökhan Tasgin,

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, Gökhan Tasgin zei:

Sprietje denk je dat ik een in metaalbedrijf werk ofzo waar moet ik dat stuk metaal in hemelsnaam buigen of laten buigen!? Neem je mij in de maling ofzo!?? 😡

Hoezo? In een bankschroef kun je een M8-draadeind toch zo buigen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar wel verhitten anders zit je zo met (haar)scheurtjes…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet iedereen heeft een bankschroef.

 

Mooi ziet het er niet uit maar bevestiging met oppervlakte corrosie houden heel lang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2023 om 22:09, Sprietje zei:

Dat is ongeveer net zoals ik heb geen stofzuiger.

Deze schrijven we bij in het lijstje domme opmerkingen

  • Bedankt 1
  • Haha 2

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren 30~40 jaar geleden metaalwaren winkels met elk schroefje of moertje. Ook dergelijke mastklemmen met bouten kon je er vinden. Elke maat.

Je kon er 6 stuks krijgen of 100 stuks. Tegenwoordig krijg je alleen bouwmarkt verpakkingen, dus teveel qua aantal of betaald de hoofdprijs voor twee stuk bij xxx

 

ik heb er er een setje bij Triax gekocht

schotelklemmen.thumb.jpg.1ffed6c8da912948e8e9a8fe4cea42c5.jpg

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2023 om 23:52, Gökhan Tasgin zei:

Hoi allemaal!

 

Na 3 jaar gebruik van mijn Sab 120 cm schotel, kwam ik er achter dat de moeren van mijn schotel dat aan de mast is bevestigd beginnen te roesten! Dus ik wilde ze vervangen maar ik kwam er gauw genoeg erachter dat de moeren zich niet zo snel en makkelijk laten losdraaien! Dus ik was op zoek naar WD40 wondermiddel maar tot mijn ergenis kon ik het nergens meer kopen! Was overall (bouwmarkten, Action ,Lidl Aldi enzovoort) uitverkocht.... Heel vreemd en heel bijzonder! Heb nooit eerder meegemaakt dat het niet meer te koop is, op internet maken een paar goofies het helemaal leuk, komen ze met prijskaartje van 20 euro en hoger ! Ze zijn niet goed wijs! Spul dat 3 euro kost bij Lidl en 2,50 bij Action 2,50 kost wordt op internet voor 20 euro verkocht en mag je nog de verzendkosten erbij rekenen! Nou sorry maar ik ben geen gekke henkie ik ga niet 20 euro dokken voor een spul dat 3 euro kost! Dus daarom heb ik geen WD40 spul kunnen kopen maar ik ben eigenwijs en met veel moeite kreeg ik die rot moeren wel los. (heb paar keer mijn vingers verbrand omdat de moer en de ratelsleutel knetter heet werdt maar ik kreeg hem wel los  zo heb ik de moeren toch laten zien wie eigenwijzer is 😁😁

 

 Gelijk heb ik nieuwe moeren en ook gelijk rvs moeren gehaald alleen wanneer ik de nieuwe moeren op de bouten probeer te draaien gaat het vrij stroef... Aan de lange U bouten van mijn Sab schotel zie ik niet dat het begint te roesten... Wat moet ik nou doen??? WD40 vinden en op de bouten spuiten en laten intrekken?? Of de lange U bouten vervangen?? Alleen de vraag is waar vindt ik nieuwe lange U bouten voor dit schotel?? 

 

Echt waardeloos piep kwaliteit deze moeren... binnen 3 jaar zijn ze aan het roesten... Moeren van mijn oude Triax schotel hadden na 10 jaar nog steeds niks... Ik had niet verwacht dat moeren binnen 3 jaar roesten... ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze langer meegingen...  Maar goed beste leden, kunnen jullie mij uit de brand helpen...???

 

Groetjes Gökhan Tasgin. 

Je kan het ook proberen met ouderwetse kruipolie, verkrijgbaar bij Hema, Action, Gamma of Hornbach. Dat werkt vaak beter dan WD40, succes!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hoi ik heb een slag kleinere rvs draadbeugel gekocht samen met rvs ringen en moeren ,de draadbeugel door de hals gehaald de schotel weer op de mast gemonteerd schotel uitgericht naar Hotbrid alles ingesteld  en alles werkt weer geweldig!!!

 

Ik heb 70x100xM8 (B x L x D ) draadbeugel gekocht en dat paste prima door de voorste gaten. Dus ik ben weer blij 😁😁

aangepast door Gökhan Tasgin
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...