Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, ronny forgeron zei:

De onzin wordt niet door mij gepresenteerd.In Singapore worden alle pogingen contact met een numeriek ip adres te maken direct geblokkeerd. Ook je ip adres thuis dus. Behalve wanneer je in een hotel met westerlingen zit. Ik woonde bij localo's thuis, daar is de censuur op gericht. 

In China wordt elke vpn verbinding geïnspecteerd, bekende internetadressen van vpn providers zijn inmiddels allemaal geblokkeerd, de numerieke ip adressen ondergaan na een paar dagen of bij HiddenRouter via Oslo zelfs na 2 weken toch hetzelfde lot, blokkade die blijft bestaan.

Zoals het oude adagium nog steeds luidt, je moet er geweest zijn om erover te kunnen oordelen.

Maar ik ben dus heel blij met mijn CD abo, want de app werkt overal ter wereld zonder vpn, ook in China. Zonder vpn kijk ik rustig 3 en een half uur, met vpn voortdurend onderbrekingen  en buffering, en time outs van minuten en opnieuw opstarten.

En het ging over de prijsverhoging, mijn punt is dat die voor mij acceptabel is vanwege de gebruiksmogelijkheden. VPN info etc was enkel bedoeld als illustratie van hoe het hier toegaat

 

En die CD app werkt niet met numerieke IP adressen hoor, nee echt niet en ook die verbinding is absoluut niet versleuteld  :crazy:  Hahahaha.  

 

Overigens hoef ik er niet geweest te zijn om te weten wat er speelt. Dat heet kennis hebben, iets wat bij jullie duidelijk ontbreekt.     

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-5-2023 om 21:26, Noordzee zei:

Volgend de website gaat :

 

Riant van 21,95 naar 23,95

Rijk van 26,95 naar 28,95

Royaal van 36,95 naar 38,95

 

Wat een prijzen!

En dat terwijl ze ooit toch echt een vaste prijs van 10,00 (voor het goedkoopste pakket) hadden beloofd. 

Op deze manier houden ze alleen klanten over die geen alternatief hebben. 

 

 

Ja precies. Geen alternatief hier. Maar ben wel van plan de bijl te hanteren om de kosten binnen de perken te houden.

Kom ik bij de volgende vraag (kon het antwoord nergens anders vinden):
Stel ik stop met de extra grijze kaart, kan ik dan op 2 plaatsen kijken via de app en op 1 plaats kijken via satelliet?
Totaal 3 kijkers tegelijk dus.

Zie / lees veel over streams etc staan maar dit is me niet duidelijk. 

Op die manier kan ik van Rijk naar Riant (Riant icm extra kaart gaat niet) 

Voor de duidelijkheid, we nemen niks op. 

Dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Nederbelg zei:

 

Ja precies. Geen alternatief hier. Maar ben wel van plan de bijl te hanteren om de kosten binnen de perken te houden.

Kom ik bij de volgende vraag (kon het antwoord nergens anders vinden):
Stel ik stop met de extra grijze kaart, kan ik dan op 2 plaatsen kijken via de app en op 1 plaats kijken via satelliet?
Totaal 3 kijkers tegelijk dus.

Zie / lees veel over streams etc staan maar dit is me niet duidelijk. 

Op die manier kan ik van Rijk naar Riant (Riant icm extra kaart gaat niet) 

Voor de duidelijkheid, we nemen niks op. 

Dank

 

Toen ik nog CD had kort geleden kon ik met 2 apparaten tegelijk via de app kijken en ook via de satelliet, dus het antwoord op je vraag is ja dat kan. Wel moet je enkel continu dezelfde apparaten blijven gebruiken anders moet je continu 1 afmelden om er weer 1 nieuw aan te melden, tenzij je dat geen probleem vind natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aan en afmelden is niet meer nodig denk ik.

Enkel het registreren van een apparaat is voldoende.

 

Ze zien zelf op hoeveel apparaten je dan aan het streamen bent.

 

Zo is het toch bij TVV, dus bij CD zal het wel hetzelfde zijn.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat begrijp je niet.. de CD app en de Nederlandse tv zijn NIET geblokkeerd in China, daar gaat het me om. Wel wanneer je met de app BBC wilt kijken. In Singapore zijn niet zoals in China sommige numerieke ip adressen geblokkeerd, maar allemaal wanneer je niet in een hotel verblijft.

Dat is kennis die op zelf ervaren feiten is gebaseerd, jouw kennis zal best groot zijn want je bent veel jonger dan ik, maar nu bespot je zaken die ik helemaal niet beweerd heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ronny forgeron zei:

Wat begrijp je niet.. de CD app en de Nederlandse tv zijn NIET geblokkeerd in China, daar gaat het me om. Wel wanneer je met de app BBC wilt kijken. In Singapore zijn niet zoals in China sommige numerieke ip adressen geblokkeerd, maar allemaal wanneer je niet in een hotel verblijft.

Dat is kennis die op zelf ervaren feiten is gebaseerd, jouw kennis zal best groot zijn want je bent veel jonger dan ik, maar nu bespot je zaken die ik helemaal niet beweerd heb. 

 

Heeft niks met leeftijd te maken alleen klopt je informatie niet en zeg je rare dingen.

 

Allereerst je kunt best een enkel IP adres of range blokkeren maar nooit alle IP adressen want dan heb je letterlijk geen verbinding meer.  En IP adressen zijn altijd numeriek (uitgezonderd IPv6)  Al die URL's die je invoert worden door de DNS omgezet naar IP adressen kortom alle communicatie op internet is in werkelijkheid van IP adres naar IP adres met poortnummers (deurtjes)  Steeds meer communicatie op internet wordt versleuteld. (inhoud door elkaar gehutseld)  Je kunt onmogelijk versleutelde communicatie inzien ook niet met deep packet inspection, je kunt wel zien wat voor protocol er wordt gebruikt (metadata) mogelijk zelfs welke algoritme, en tussen welke punten er gecommuniceerd wordt en je kunt de inhoud opslaan en die over jaaaren misschien proberen te decoderen als ze ooit in staat zijn  die sleutel te bemachtigen. 

 

Je kunt heel soms de versleuteling strippen als het ware en er tussen kruipen, maar dat kan je dan ook zien. Verder kun je bepaalde protocollen blokkeren zodat niet lukt om een VPN verbinding op te zetten met standaard instellingen. Dat wil niet zeggen dat het niet lukt op een andere manier.  (daarom bieden VPN providers vaak ook verschillende methodes) En dat is ook meteen het ding. Er zijn zoveel protocollen en opties, het is onmogelijk om alles dicht te timmeren want dan werkt letterlijk niks meer.. En kun je net zo goed de verbinding tussen je land en de rest vd wereld verbreken.  

 

Kortom ik prik binnen 5 sec. door die chinese firewall en er is genoeg info over te vinden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel dus helemaal niet dat alle url adressen geblokkeerd zijn, alleen wanneer je zelf direct een numeriek ip adres invoert in Singapore is dat geblokkeerd. Niet een url adres wat je invoert tenzij dat op de censuurlijst staat. Toen ik verbinding wilde maken met een server thuis in NL werd dat op mijn ip adres geadresseerd en dus geblokt.

In China is er een lijst van url adressen die geblokkeerd is en sinds een tijdje ook van numerieke ip adressen.

Voor scholen, bedrijven en universiteiten heeft China eigen vpn systemen, die natuurlijk nooit uitvallen maar wel slow zijn.

 

aangepast door ronny forgeron
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, ronny forgeron zei:

Ik vertel dus helemaal niet dat alle url adressen geblokkeerd zijn, alleen wanneer je zelf direct een numeriek ip adres invoert in Singapore is dat geblokkeerd. Niet een url adres wat je invoert tenzij dat op de censuurlijst staat. Toen ik verbinding wilde maken met een server thuis in NL werd dat op mijn ip adres geadresseerd en dus geblokt.

In China is er een lijst van url adressen die geblokkeerd is en sinds een tijdje ook van numerieke ip adressen.

Voor scholen, bedrijven en universiteiten heeft China eigen vpn systemen, die natuurlijk nooit uitvallen maar wel slow zijn.

 

 

Probeer te begrijpen wat ik schrijf en vergeet wat je denkt te weten.  Ik zeg het je nogmaals. Op het internet communiceert men alleen maar via IP adressen en poort nummers, url's/hostnames/domeinnames zijn niks meer dan een verwijzingen naar een IP adres. En het protocol bepaald meestal welke poort er gebruikt wordt. Standaard http = poort 80, https = poort 443 bijv. overigens kan men daar vanaf wijken maar dan moet je het zelf opgeven. 

 

Je kunt een URL blokkeren in een firewall of in DNS server omleiden, dat is hoe netwerk advertentie blocker PiHole werkt.  Of je kunt een IP adres blokkeren, maar als je het IP adres blokkeert dan gaat de URL vanzelfsprekend ook niet meer werken.  Dus een IP adres invoeren van een site die niet geblokkeerd is in Singapore zal ook niet leiden tot een blokkade. Immers je computer doet op de achtergrond niks anders dat met dat IP adres communiceren.  

 

Ronny, ik zeg het je eerlijk. Je komt op mij over als iemand die niet weet waar die mee bezig is. 

aangepast door Codx
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld met CD om op te zeggen.

 

Ze hebben de volgende aanbieding bij verlenging van 12 maanden:

- 50 euro cashback (gestort op rekening)

- 2 maanden gratis (dus geen 2x 28.95)

- prijs van de extra kaart blijft hetzelfde 9.50

 

dus niet onaardig aanbod .....

even over nadenken ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk en pretendeer niet dat ik het begrijp, maar vertel alleen wat me overkomt. Als ik het numerieke ip adres van thuis invoer in Singapore is dat geblokkeerd.Mijn huis heeft geen url, alleen het ip adres van de router. Dus is er geen bekend url adres geblokkeerd, maar bij de eerste invoer ooit een  ip adres dat onbekend was in Singapore.

Als ik een url invoer in Singapore is die niet geblokkeerd, voer ik echter het mij bekende numerieke ip adres is, dan blokkade.

In China zijn veel url adressen geblokkeerd. Bv voor mijn vpn url adressen van servers buiten China die ik naar keuze moet invoeren. Wanneer ik het numerieke adres invoer krijg ik wel contact, en dan werkt de verbinding een paar dagen of tot 2 weken. Dan volgt blokkade en valt de vpn verbinding uit. Daarna is die betreffende server voortaan niet meer bereikbaar, omdat blijkbaar nu het ip adres geblokkeerd is. 

Ik lees over deze zaken op internet en kom dan verklaringen als deep packet inspectie etc tegen.

De Canal Digitaal app werkt echter in China en heeft dus geen vpn nodig. Daarom ben ik er blij mee ondanks de prijsverhoging.

Dat was mijn verhaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ronny forgeron zei:

Dat was mijn verhaal.

 

 

Wat jij schetst is zeer wel mogelijk.

China staat erom bekend om IP adressen te blokkeren en sommige URL's te herrouteren.

Daarkom kan het best voorkomen dat een URL adres wel werkt maar een hard IP adres niet.

Het URL wordt via een ander IP adres en netwerk geherrouteerd. Dat maakt voor China de controle

op URL / IP adressen eenvoudiger.

 

Als er teveel verkeer naar een bepaalde URL gaat dan wordt deze alsnog geblokkeerd.

 

Er is nog een land wat dit soort praktijken uitoefent ..... begint met een I en eindigt op sreal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels gebruik ik al twee weken NLZiet en ik ben daar wel positief over. Afgezien van een paar software gerelateerde foutjes gaat de ontvangst goed, zowel op mijn LG als mijn Sony ontvanger. De beeldkwaliteit van de VU+ satelliet ontvangst blijft licht superieur aan die van NLZiet. Ik kijk regelmatig naar RTLZ en vanaf het begin heeft Canaldigitaal deze zender in een bijzonder inferieure soort SD vertoond. Bij NLZiet krijg je hem gewoon in HD, zoals het hoort.

Per 1 juli as. is Canaldigitaal verleden tijd voor mij en er moet heel wat gebeuren om dit te veranderen.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...