Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, Penthe zei:

 

 

Misschien schiet ik nu mensen in hun voet maar door de domheid van velen moeten mensen steeds meer betalen voor produkten die het helemaal niet waard zijn. Je kunt 500 zenders hebben waar je overheen zapt en je dan als nadenkend mens tot de conclusie komt dat er eigenlijk vrijwel niets nieuws te zien is. Meer voor niets, weinig, minder. Het gros kijkt helaas weer naar herhaling 10 en neemt dit voor zoete koek en betaald braaf de volgende verhoging.

 

 

Allemaal juist wat je zegt, maar  heb je aan alternatief voor de Vlaamse kijker op het Nederlandse aanbod?

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, minplus zei:

Veel mensen met een CD-abo zijn inmiddels de 60 gepasseerd en al dan niet een klein beetje dement.

Dat geld ook een beetje voor die TV sterren die ze bij de commerciëlen opgegraven hebben alsook die programma's van 15 a 25 jaar geleden.

 

Noem het vergrijzing, ik noem het verblödung.

 

Het vernieuwende is dat grensoverschrijdend gedrag nog eens onder de aandacht gebracht wordt door al die oude series te herhalen en voor de jeugd weer als voorbeeld dient. Maar goed over de zin of onzin van de programmering en het zenderaanbod verschillen sommige van mening.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben veel maanden per jaar in het buitenland. Dan neem ik de cd kaart mee voor ontvangst als ik daar een schotel heb (Oostenrijk )en gebruik de gratis app die je bij het sat abo krijgt om via internet te kijken als ik geen schotel heb ter plekke. De cd app werkt altijd goed, de KPN iptv app niet en NPO al helemaal niet in het buitenland. Daarom betaal ik gewoon de 2 euro extra, zeker nu Slingbox is killed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ronny forgeron zei:

Ben veel maanden per jaar in het buitenland. Dan neem ik de cd kaart mee voor ontvangst als ik daar een schotel heb (Oostenrijk )en gebruik de gratis app die je bij het sat abo krijgt om via internet te kijken als ik geen schotel heb ter plekke. De cd app werkt altijd goed, de KPN iptv app niet en NPO al helemaal niet in het buitenland. Daarom betaal ik gewoon de 2 euro extra, zeker nu Slingbox is killed.

 

met een VPN routertje is het probleem ook getackeld. Dan kun je elke app gebruiken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vpn router heb ik, maar dat werkt niet altijd en soms traag. Na een paar dagen of een week wordt de server geblokkeerd en moet je een andere server in een ander land zoeken. Is die al eerder gebruikt en toen geblokt, dan is ie nog steeds geblokt..

Alle vpn servers in Noord Amerika, techbedrijven, emailservices etc (gmail, aol ,yahoo) zijn geblokt vanuit China

Er zijn ook landen zoals de UK en Australië waar via een VPN  bepaalde services zoals een internetradio portal ook geblokt worden.

KPN blokt iptv via vpn , ook als je een server in NL zoekt.

Maar de Canal Digitaal app die je bij het sat abo krijgt werkt altijd, je hebt betaald en dus zijn er rechten voldaan voor ontvangst die ook buiten NL kan plaatsvinden via schotel, in tegenstelling tot de pure internet Canal Digitaal app via abo zonder sat. Die werkt alleen in EU.

China is bekend vanwege de Firewall die op de naamadressen werkt maar nu ook op het ip adres als dat eenmaal bekend is als ongewenst.

In Singapore worden alle ip nummer adressen geblokkeerd wanneer je niet in een hotel als buitenlander zit.

China doet ook aan deep packet inspectie, dus ik kijk NPO via een app, maar als ik zap naar BBC News of Al Jazeera stopt de stream, tenzij ik switch naar vpn. Maar daar vindt men je uiteindelijk ook via analyse van het internetverkeer en deep packet inspection, gaat de stream stotteren en uiteindelijk op nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ronny forgeron zei:

Een vpn router heb ik, maar dat werkt niet altijd en soms traag. Na een paar dagen of een week wordt de server geblokkeerd en moet je een andere server in een ander land zoeken. Is die al eerder gebruikt en toen geblokt, dan is ie nog steeds geblokt..

Alle vpn servers in Noord Amerika, techbedrijven, emailservices etc (gmail, aol ,yahoo) zijn geblokt vanuit China

Er zijn ook landen zoals de UK en Australië waar via een VPN  bepaalde services zoals een internetradio portal ook geblokt worden.

KPN blokt iptv via vpn , ook als je een server in NL zoekt.

Maar de Canal Digitaal app die je bij het sat abo krijgt werkt altijd, je hebt betaald en dus zijn er rechten voldaan voor ontvangst die ook buiten NL kan plaatsvinden via schotel, in tegenstelling tot de pure internet Canal Digitaal app via abo zonder sat. Die werkt alleen in EU.

China is bekend vanwege de Firewall die op de naamadressen werkt maar nu ook op het ip adres als dat eenmaal bekend is als ongewenst.

In Singapore worden alle ip nummer adressen geblokkeerd wanneer je niet in een hotel als buitenlander zit.

China doet ook aan deep packet inspectie, dus ik kijk NPO via een app, maar als ik zap naar BBC News of Al Jazeera stopt de stream, tenzij ik switch naar vpn. Maar daar vindt men je uiteindelijk ook via analyse van het internetverkeer en deep packet inspection, gaat de stream stotteren en uiteindelijk op nul.

Als je het met wireguard doet heb je hier allemaal geen last van. Bovendien  hebt dan ook geen betaalde VPN dienst nodigen altijd de max snelheid van je thuisverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ronny forgeron zei:

Een vpn router heb ik, maar dat werkt niet altijd en soms traag. Na een paar dagen of een week wordt de server geblokkeerd en moet je een andere server in een ander land zoeken.

 

Beste is natuurlijk een VPN verbinding naar je eigen huis. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ronny forgeron zei:

Dan wordt na een tijdje het ip adres van je eigen huis geblokkeerd.. In Singapore werd het vanaf de eerste minuut geblokkeerd.

 

Nu praat je echt onzin.  Als je naar je woning thuis in Nederland een VPN verbinding opbouwt vanuit Singapore komt het verkeer voor KPN of Ziggo of welke provider dan ook gewoon vanuit jou huis. Zij kunnen niet zien dat jij via een vpn tunnel gaat. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is absoluut waar in China! Ze blokkeren daar gewoon de VPN provider en ze monitoren gewoon de verbinding. Mensen zat daar. Ze doen gewoon DPI monitoring en kijken ongetwijfelt naar de hoeveelheid traffic…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Idem met je GSM telefoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat is absoluut waar in China! Ze blokkeren daar gewoon de VPN provider en ze monitoren gewoon de verbinding. Mensen zat daar. Ze doen gewoon DPI monitoring en kijken ongetwijfelt naar de hoeveelheid traffic…

 

Een VPN is een versleutelde verbinding en ook met DPI kun je nooit zien wat er door die versleutelde verbinding gaat. je kunt hoogstens blocken op een port of handshake/protocol of bepaalde bekende VPN aanbieders maar daar houd het ook mee op.  Bovendien het gaat hier om Maleisië en niet China.  

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onzin wordt niet door mij gepresenteerd.In Singapore worden alle pogingen contact met een numeriek ip adres te maken direct geblokkeerd. Ook je ip adres thuis dus. Behalve wanneer je in een hotel met westerlingen zit. Ik woonde bij localo's thuis, daar is de censuur op gericht. 

In China wordt elke vpn verbinding geïnspecteerd, bekende internetadressen van vpn providers zijn inmiddels allemaal geblokkeerd, de numerieke ip adressen ondergaan na een paar dagen of bij HiddenRouter via Oslo zelfs na 2 weken toch hetzelfde lot, blokkade die blijft bestaan.

Zoals het oude adagium nog steeds luidt, je moet er geweest zijn om erover te kunnen oordelen.

Maar ik ben dus heel blij met mijn CD abo, want de app werkt overal ter wereld zonder vpn, ook in China. Zonder vpn kijk ik rustig 3 en een half uur, met vpn voortdurend onderbrekingen  en buffering, en time outs van minuten en opnieuw opstarten.

En het ging over de prijsverhoging, mijn punt is dat die voor mij acceptabel is vanwege de gebruiksmogelijkheden. VPN info etc was enkel bedoeld als illustratie van hoe het hier toegaat

aangepast door ronny forgeron
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 minuten geleden, ronny forgeron zei:

Zoals het oude adagium nog steeds luidt, je moet er geweest zijn om erover te kunnen oordelen.

Dat dus!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...