Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 17-5-2023 om 21:26, Noordzee zei:

Volgend de website gaat :

 

Riant van 21,95 naar 23,95

Rijk van 26,95 naar 28,95

Royaal van 36,95 naar 38,95

 

Wat een prijzen!

En dat terwijl ze ooit toch echt een vaste prijs van 10,00 (voor het goedkoopste pakket) hadden beloofd. 

Op deze manier houden ze alleen klanten over die geen alternatief hebben. 

 

 

Na tien dagen pas 30 reactie's. Je kan hieraan goed zien dat er hier nog maar weinig Canal Digitaal abonnee's zitten. 

Voornamelijk nog leden die (ook) een huis in het buitenland hebben. 

 

Tien jaar terug kwamen er op Sat4All vele honderden verontwaardigde reactie's op een soortgelijk bericht na een verhoging van tien euro op jaarbasis.  

 

Nu zijn de prijzen van Canal Digitaal totaal niet meer concurrerend. Bij KPN betaal ik tien euro voor de eerste TV-ontvanger en daarna vijf euro per extra ontvanger.

En dan heb je ook Eurosport en Discovery erbij. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist heb ik mijn Royaal abonnement telefonisch opgezegd. Ik ben toch abonnee geweest vanaf 2006, maar men kwam niet met een interessant voorstel. Voorlopig kijken we via NLZiet en dat scheelt wel 30 euro (!!) per maand. Ik ben nu bezig mijn vrouw op te leiden in de nieuwe bedieningsmethode, dat duurt nog wel even.

  • Like 1
  • Haha 2

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal al opgezegd toen de Discoveries verdwenen. Duurder voor veel minder. Snap ook niet hoe ze dat bedenken. Met Ziggo heb je meer in je pakket (maar daar moet je natuurlijk wel de mogelijkheid voor hebben). Ik ben de reclame inmiddels beu. Heb 10 kaarten voor verschillende providers en bij de meeste natuurlijk ook reclame maar veel veel minder (en korter)..

Bij mij staat meestal de BBC op en regelmatig wat HD+...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef het al elders Ziggo gaat met 5€ per maand omhoog (voor mijn TV+internet). Dus 2€ zal wel enkel voor het basis pakket gelden (hoe het ook heet doet er niet toe).

In 2005 nam ik het Premium pakket van CanalDigitaal met nog twee extra kaarten en betaalde heeeeeeeeeeeel veel per jaar.

 

Maar het werd allemaal minder.

Wissel op 23,5Oost.

Wissel van zenders waarbij er meerdere van m'n favorieten werden gecanceld

Wissel van de EPG

Wissel in het filmaanbod sowieso bij Film 1

Wissel van de sport uitzend rechten.

Wissel van bijna onbeperkt opnemen naar 4 en nu 2 als je mazzel hebt

Positieve wissel van echte DD sound bij de zenders kwam echt veel later, te laat want in 2014 heb ik opgezegd.

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook aan deze kant is de knop om. CD gaat eruit.

 

Hoe zit het eigenlijk met de verplichte doorgave van NL zenders (1-2-3)?

Vroeggahh was CD verplicht om deze basis zenders door te geven.

Hoe zit dat tegenwoordig? Liefst zouden we NPO 1-2-3 wel houden.

 

We hebben wel NPO start/plus.

 

 

Ter vergelijk. In Tsjechie is M7-group (Canaldigitaal) ook actief. Daar betaal je voor het basispakket

omgerekend 7.80 per maand.

 

aangepast door sat_angel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, sat_angel zei:

Hoe zit het eigenlijk met de verplichte doorgave van NL zenders (1-2-3)?

Vroeggahh was CD verplicht om deze basis zenders door te geven.

Hoe zit dat tegenwoordig?

Die zenders behoren bij het verplichte basis "must carry" pakket van 30 zenders.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Die zenders behoren bij het verplichte basis "must carry" pakket van 30 zenders.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

 

Er staat me iets van bij dat voorheen je met een CD kaartje zonder extra abo kosten (maar wel tegen kostprijs)

NPO1-2-3  (moest kunnen zien) vrij toegankelijk was. Voorheen had CD zo een soort constructie.

 

Blijkbaar is dat er niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is al heel lang geleden afgeschaft.

De regering heeft bepaald, dat Ned 1,2 3n 3 alleen via Digitenne vrij te ontvangen zijn.

De Nederlandse publieke omroepen rekenen een doorgifte vergoeding aan Canaldigitaal om die zenders door te mogen geven via satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sat_angel

 

Via de ether (DVB-T2) heb je in Nederland gratis ontvangst van vier NPO-zenders en waarschijnlijk twee regionale zenders.

En dat in een perfecte beeldkwaliteit.  

Ontvangst gaat via een FTA-ontvanger of rechtstreeks via steeds meer types TV. (Vanaf ongeveer 2019/2020 is dat bij de meeste types wel mogelijk.) 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Dat is al heel lang geleden afgeschaft.

De regering heeft bepaald, dat Ned 1,2 3n 3 alleen via Digitenne vrij te ontvangen zijn.

De Nederlandse publieke omroepen rekenen een doorgifte vergoeding aan Canaldigitaal om die zenders door te mogen geven via satelliet.

Dat was per 1 augustus 2014. Sommige data vergeet je niet. 
 

Voor CanalDigitaal was dat aanleiding om mij een brief te schrijven waarin ze mij het HD-actiepakket aanboden voor 9,95 per maand. Daar ben ik toen op ingegaan. 
 

Per 1 augustus 2016 werd de prijs verhoogd naar 10,00 per maand met daarbij de belofte dat dit een vaste prijs zou zijn. Helaas kwamen ze daar in 2018 al op terug en werd mij toen 13,00 in rekening gebracht. Daarom per 1-2-2019 opgezegd. Ik hou er niet van als iemand een belofte breekt. 
 

Nu in 2023 is de minimale prijs 23,95. Wat willen ze hiermee bereiken? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij en gratis ontvangen is gigantische apekool.

Vroeger betaalde je kijk-en-luister-geld, voor het kijken en luisteren.

Dat werd afgeschaft en voortaan betaalde je via de belastingen, een vage geschiedenis maar je betaalt het nog steeds. En dik.

Vervolgens moest je extra betalen om überhaupt nog wat te kunnen kijken via CD.

Gelukkig nog een klein beetje terrestrial zonder extra te betalen, behalve extra spullen aanschaffen.

Breek me de bek niet los.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Noordzee zei:

Nu in 2023 is de minimale prijs 23,95. Wat willen ze hiermee bereiken? 

Kennisen van mij hadden dit, vele jaren klant, ook. Nu, ja helaas voor CD, een eenvoudige decoder die cccam ondersteund.

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...