Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, Donkeyman zei:

Inmiddels gebruik ik al twee weken NLZiet en ik ben daar wel positief over. Afgezien van een paar software gerelateerde foutjes gaat de ontvangst goed, zowel op mijn LG als mijn Sony ontvanger. De beeldkwaliteit van de VU+ satelliet ontvangst blijft licht superieur aan die van NLZiet. Ik kijk regelmatig naar RTLZ en vanaf het begin heeft Canaldigitaal deze zender in een bijzonder inferieure soort SD vertoond. Bij NLZiet krijg je hem gewoon in HD, zoals het hoort.

Per 1 juli as. is Canaldigitaal verleden tijd voor mij en er moet heel wat gebeuren om dit te veranderen.

Ik ben ook deze week overgestapt van Canaldigitaal maar dan naar KPN+. Ik heb lang getwijfeld om ook naar NLziet te gaan.

IK heb echter voor KPN gekozen omdat zij de eerste 10 kanalen met 14Mb/s streamen tegenover NLziet maximaal op zo'n 7.5 Mb/s zit. KPN geeft deze kanalen on-gecomprimeerd rechtstreeks van vanaf de bron door.

En inderdaad bij NLziet is Canadigitaal met een VU+ net iets beter.

Maar bij KPN met 14Mb/s niet meer. Dat is duidelijk beter dan de satelliet.

Er blij met deze beslissing tot nu en 2 vliegen in 1 klap. Een betere beeldkwaliteit en ook nog eens  €30,= per maand goedkoper uit.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-6-2023 om 11:55, trinity1 zei:

Ik ben ook deze week overgestapt van Canaldigitaal maar dan naar KPN+. Ik heb lang getwijfeld om ook naar NLziet te gaan.

IK heb echter voor KPN gekozen omdat zij de eerste 10 kanalen met 14Mb/s streamen tegenover NLziet maximaal op zo'n 7.5 Mb/s zit. KPN geeft deze kanalen on-gecomprimeerd rechtstreeks van vanaf de bron door.

En inderdaad bij NLziet is Canadigitaal met een VU+ net iets beter.

Maar bij KPN met 14Mb/s niet meer. Dat is duidelijk beter dan de satelliet.

Er blij met deze beslissing tot nu en 2 vliegen in 1 klap. Een betere beeldkwaliteit en ook nog eens  €30,= per maand goedkoper uit.

En er zijn al testen gespot met betrekking de zenders 11 t/m 49 in 14 Mbit/s. Ik verwacht dat deze upgrade later dit jaar wordt uitgerold. 

Zelf ben ik ook TV-klant van KPN, dat noodgedwongen geworden door die achterlijke prijsverhogingen die CanalDigitaal de laatste jaren heeft uitgevoerd. Bij KPN heb je een veel lagere prijs, een betere beeldkwaliteit en alle (voor mij) belangrijke TV-zenders, zeker in combinatie met het FTA-aanbod via de satelliet. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal kost 38.95 en NLZiet 8.95. Nu geen Ziggo Sport meer, ook geen ESPN, maar dat rechtvaardigt geen prijsverschil van 30 euro per maand. Ik heb wel een Eurosport abo afgesloten. Met VPN en mediaplayer valt er veel te omzeilen, ik kan bijvoorbeeld vanavond gewoon F1 kijken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel plaatste dit topic in de spotlight
2 uren geleden, Donkeyman zei:

Canaldigitaal kost 38.95 en

CanalDigitaal kost je zenuwen en ergernis.

Laten we even vasthouden dat ik bijvoorbeeld met hen in zee ging omdat het niet anders kon en ik daarmee ook de Film kanalen + entertainment kanalen zonder reclame kon ontvangen. Maar dat was toen ook al heel duur, voor een elite kan men zo stellen.

Ik kon meervoudig opnemen om later terug te kijken met dolby surround en zonder subtitels, gezien mijn heel drukke baan destijds op elk moment afspeelbaar op mijn HDready Plasma TV.

Kan dat nog? retorisch

Het is echter een neerwaarts glijdende schaal geworden. Dit weg, dat anders, het volgende traject duurder en misschien ben ik alleen in de constatering dat die geleverde kanalen een dikke pap zijn van elke 14 minuten film of serie en dan 7 minuten reclame. Wat is zo fascinerend aan het zender pakket nog overgebleven.

Dat kijk ik liever voor 3 joet minder en betaal dat verschil aan Payperview op kwaliteitsniveau.

 

  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het wordt steeds duurder.Ik betaal nu €28.95.Wat krijg ik ervoor terug?Waarom geen extra Espn zenders?

ik heb geen andere keus als de schotel.Ik woon in duitsland.

Op 14-6-2023 om 11:55, trinity1 zei:

Ik ben ook deze week overgestapt van Canaldigitaal maar dan naar KPN+. Ik heb lang getwijfeld om ook naar NLziet te gaan.

IK heb echter voor KPN gekozen omdat zij de eerste 10 kanalen met 14Mb/s streamen tegenover NLziet maximaal op zo'n 7.5 Mb/s zit. KPN geeft deze kanalen on-gecomprimeerd rechtstreeks van vanaf de bron door.

En inderdaad bij NLziet is Canadigitaal met een VU+ net iets beter.

Maar bij KPN met 14Mb/s niet meer. Dat is duidelijk beter dan de satelliet.

Er blij met deze beslissing tot nu en 2 vliegen in 1 klap. Een betere beeldkwaliteit en ook nog eens  €30,= per maand goedkoper uit.

 

aangepast door Jasper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stapte in voor 76 gulden in een jaar zonder beperkingen.

Voor 76 euri per jaar zonder beperkingen ben ik meteen weer lid.

Denk dat het er niet van gaat komen, dus de NPO's gratis terrestrial ook al is dat absoluut niet gratis want je betaalt heel dik via de belastingen en enorm veel buitenlandse zenders FTA via de schotel.

aangepast door minplus
  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Jasper zei:

maar ik koop een totaal tv en daar staat alles in.

🤣😂

 

Jasper je mag natuurlijk alles beweren en schrijven indien niet fake, maar de kwaliteit van de CD app is al vaker aan de orde geweest hier op Sat4All

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jasper zei:

Ik heb werkelijk nooit maar dan ook nooit problemen met het kijken via de app.Kon zelfs in Australië kijken.

Nou ik vond de app van CD nou niet bepaald iets om trots op te wezen, en met grote evenementen zoals europees voetbal, ek, wk werd de stream met regelmaat slecht van kwaliteit. Dat heb ik met andere live streamings diensten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel haalde dit topic uit de spotlight
  • 3 weken later...
Op 30-6-2023 om 19:03, minplus zei:

Ik stapte in voor 76 gulden in een jaar zonder beperkingen.

Voor 76 euri per jaar zonder beperkingen ben ik meteen weer lid.

Denk dat het er niet van gaat komen, dus de NPO's gratis terrestrial ook al is dat absoluut niet gratis want je betaalt heel dik via de belastingen en enorm veel buitenlandse zenders FTA via de schotel.

Wat we werkelijk aan "kijk- en luistergeld" betalen na de officiële afschaffing in 2000 betalen is lastig te achterhalen, maar het schijnt zo'n €75 per jaar per huishouden te zijn. Voor een gemiddeld gezin van 4 personen komt dit neer op €1,56 per persoon maand.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel meer.

Ter compensatie van de afschaffing van het kijk- en luistergeld werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1 procentpunt. Als je de volle 1e schijf gebruikt, betaal je dus €409,- meer. En als je tweeverdiener bent, betaal je ook twee maal zo veel als eenverdiener, dus €818,- per jaar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen die dat al eerder allemaal hebben uitgezocht. Ik betaal helemaal niks via de belastingen want ik val niet eens in de eerste schijf van die inkomstenbelasting. Tja had je niet gedacht, heb je nooit gezien!

 

Jullie verwijzen naar de fabeltjeskrant inzake een heffing of belasting en dus daarmee is de vergelijking met de tarieven van CanalDigitaal ook onzin.

 

duur is duur

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks geen onzin. Lees op Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld

 

Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1 procentpunt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...