Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

We kunnen natuurlijk over jaren ervaringen met prijsverhogingen spreken en in sommige gevallen vergelijken we ook TV providers qua prijzen.

Het zal niet goedkoper worden. De Graaiflatie is alom aanwezig maar of dat in dit geval komt daar Canaldigitaal een doorgeefluik is heeft nog niemand onderzocht.

Ze produceren immers niets en geven alleen door wat anderen maken, produceren aan content voor een tweejaarlijkse contractprijs, toch?

 

Moeten ze nu voor SBS en RTL en consorten meer op tafel leggen?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

 

Moeten ze nu voor SBS en RTL en consorten meer op tafel leggen?

 

Dat zal zeker meespelen. 

 

Maar er is nu een Basispakket (Riant) van meer dan 65 zenders, terwijl wettelijk gezien er maar 30 zenders in een basispakket hoeven te zitten.

Het is vast mogelijk om een pakket te maken met de 30 meest bekeken zenders (waaronder de drie Vlaamse zenders) tegen een prijs die zeker tien euro lager ligt dan 23,95. Die andere 35 zenders verplaatsen ze dan maar naar Rijk of Royaal. 

 

bron: 

https://www.canaldigitaal.nl/satelliet-tv/thuis/

 

 

aangepast door Noordzee
  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, ik denk aan de hardwerkende man die in de bouwvak naar de camping gaat omdat het gezin geen geld heeft om naar het buitenland te gaan; die zitten in hun tentje met de barbecue braadworst te eten en een kratje bier erbij; en Eurosport nl kunnen ze niet ontvangen.

Tsja, CDS waar ben je mee bezig?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tonskidutch zei:

We kunnen natuurlijk over jaren ervaringen met prijsverhogingen spreken en in sommige gevallen vergelijken we ook TV providers qua prijzen.

Het zal niet goedkoper worden. De Graaiflatie is alom aanwezig maar of dat in dit geval komt daar Canaldigitaal een doorgeefluik is heeft nog niemand onderzocht.

Ze produceren immers niets en geven alleen door wat anderen maken, produceren aan content voor een tweejaarlijkse contractprijs, toch?

 

Moeten ze nu voor SBS en RTL en consorten meer op tafel leggen?

Ik vind meer dan 20 euro per maand voor merendeel herhaal zenders gewoon abnormaal, herhalen en herhalen met veel commercials ertussen dat is dus eigenlijk verdienen zonder iets te leveren. En een zender moeten betalen om door te kunnen geven is echt wel de grooste onzin uitgevonden door meneer graai. Een zender moet blij zijn dat deze doorgegeven wordt door de provider en niet andersom. Mensen zouden eens masaal op moeten gaan zeggen en dat bij elke provider, ok je kijkt dan even niets maar je maakt wel 100% duidelijk dat je het niet meer mee eens bent. Helaas heb je het gros brave betalers waardoor dit gedoemd zal zijn tot een mislukking.

 

Misschien schiet ik nu mensen in hun voet maar door de domheid van velen moeten mensen steeds meer betalen voor produkten die het helemaal niet waard zijn. Je kunt 500 zenders hebben waar je overheen zapt en je dan als nadenkend mens tot de conclusie komt dat er eigenlijk vrijwel niets nieuws te zien is. Meer voor niets, weinig, minder. Het gros kijkt helaas weer naar herhaling 10 en neemt dit voor zoete koek en betaald braaf de volgende verhoging.

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe,

 

ik kan het helemaal met jou eens worden.

Ik roep dat ook al jaren. Maar iedereen heeft zijn eigen TV gewoontes en helemaal zonder TV kunnen maar erg weinig mensen.

Ofschoon er behoorlijke kentering is van lineair TV naar streamingdiensten die voor het gemak ook in de pakketten zijn opgenomen van TV Providers.

 

Zet je der een NUC naast of chromecast kun je beter NLziet nemen voor die 34 zenders en een schotel voor alle FTA buitenlandse zenders.

 

p.s. als je alleen maar NPO 123 kijkt kun je ook een DVB-T2 antennetje aan de TV koppelen

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

als je alleen maar NPO 123 kijkt kun je ook een DVB-T2 antennetje aan de TV koppelen

Hallo.

Voor alleen de NPO zenders kun je ook de NPO app gebruiken.

Die biedt naast NPO 1,2 en 3 ook NPO 1 extra, NPO 2 extra en NPO politiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Penthe,

 

ik kan het helemaal met jou eens worden.

Ik roep dat ook al jaren. Maar iedereen heeft zijn eigen TV gewoontes en helemaal zonder TV kunnen maar erg weinig mensen.

Ofschoon er behoorlijke kentering is van lineair TV naar streamingdiensten die voor het gemak ook in de pakketten zijn opgenomen van TV Providers.

 

Zet je der een NUC naast of chromecast kun je beter NLziet nemen voor die 34 zenders en een schotel voor alle FTA buitenlandse zenders.

 

p.s. als je alleen maar NPO 123 kijkt kun je ook een DVB-T2 antennetje aan de TV koppelen

 

 

Idem.

Veel mensen met een CD-abo zijn inmiddels de 60 gepasseerd en al dan niet een klein beetje dement. Of ze zijn jonger of ouder maar zijn blij met wat ze hebben.

Die moet je echt niet aankomen met radicale vernieuwingen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Veel mensen met een CD-abo zijn inmiddels de 60 gepasseerd en al dan niet een klein beetje dement. Of ze zijn jonger of ouder maar zijn blij met wat ze hebben.

Die moet je echt niet aankomen met radicale vernieuwingen.

Je vergeet dat de huidige 60+'ers het internet hebben uitgevonden. Die hebben echt geen snotaap nodig om te vertellen wat er mogelijk is.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, zeeteefje zei:

Je vergeet dat de huidige 60+'ers het internet hebben uitgevonden. Die hebben echt geen snotaap nodig om te vertellen wat er mogelijk is.

Dan moet je naam Piet Beertema zijn om zoiets te zeggen en zelfs die Nederlander heeft het niet uitgevonden. https://www.consumind.nl/tvinternetbellen/de-geschiedenis-van-het-internet

 

Maar wat heeft het uitvinden van Internet nu te maken met de belachelijke prijsverhogingen hedendagen? Ook als je 90 jaar oud bent kun je het te duur vinden, maar het is gewoon de waarheid als iemand zegt dat ouderen vaak vastgeroest zitten en daardoor geen radicale beslissingen meer nemen. Vaak weten ze ook kant nog wal van een eventueel alternatief. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Penthe zei:

Maar wat heeft het uitvinden van Internet nu te maken met de belachelijke prijsverhogingen hedendagen? Ook als je 90 jaar oud bent kun je het te duur vinden, maar het is gewoon de waarheid als iemand zegt dat ouderen vaak vastgeroest zitten en daardoor geen radicale beslissingen meer nemen. Vaak weten ze ook kant nog wal van een eventueel alternatief. 

 

@Zeeteefje reageerde gewoon op een opmerking over ouderen door @minplus hierboven.

En jouw (voor)oordeel over "ouderen" zie ik nou niet bepaald bevestigd als ik door een willekeurige stadse winkelstraat loop en de meeste  ouderen inmiddels zie lopen met een smartphone in de ene hand en een tas in de andere. Ze zijn behoorlijk "bij de phone/tijd".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

@Zeeteefje reageerde gewoon op een opmerking over ouderen door @minplus hierboven.

En jouw (voor)oordeel over "ouderen" zie ik nou niet bepaald bevestigd als ik door een willekeurige stadse winkelstraat loop en de meeste  ouderen inmiddels zie lopen met een smartphone in de ene hand en een tas in de andere. Ze zijn behoorlijk "bij de phone/tijd".

Dat heeft toch helemaal niets te maken met wat ik bovenstaande schreef, natuurlijk hebben ze telefoon, tablet enz. En nu verwijs ik je weer naar bovenstaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom altijd maar klagen? Echt Nederlands: wel klagen, maar nooit iets doen! En dát weten de bedrijven, dus die gaan gewoon door… Ik heb na het verdwijnen van Discovery de stekker eruit getrokken. Als je het niet eens bent met de gang van zaken… Gewoon opzeggen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Waarom altijd maar klagen? Echt Nederlands: wel klagen, maar nooit iets doen! En dát weten de bedrijven, dus die gaan gewoon door… Ik heb na het verdwijnen van Discovery de stekker eruit getrokken. Als je het niet eens bent met de gang van zaken… Gewoon opzeggen..

 

Ik vermoed dat er onder de leden van Sat4All een grote groep is afgehaakt bij CanalDigitaal. Overigens verliezen Ziggo en KPN ook kijkers, niet iedereen heeft tegenwoordig een TV-abonnement. 

 

Wat betreft Canal-Digitaal : Nog meer dan vroeger moeten ze het hebben van de buitengebieden waar geen kabel ligt en klanten die in het buitenland wonen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...