Ga naar inhoud


CanalDigitaal i.c.m. Tvheadend


Aanbevolen berichten

Beste Sat2all leden,

 

Recentelijk kwam ik op het idee om een tv server op te zetten met Tvheadend. Het uiteindelijke doel is om deze samen te laten werken met Plex DVR.

 

Ik heb de Tvheadend server draaien die communiceert met de Triax TSS 400 SAT>IP. Voor test zit er op dit moment nog maar 1 coax aangesloten op de schotel. Deze setup werkt, maar alleen voor de FTA zenders. Nu is de bedoeling dat ik ook betaalde zenders moet kunnen kijken.

 

Ik weet dat dit mogelijk moet zijn d.m.v. een smartcard reader zoals een "TBS Phoenix". Alleen blijken er veel haken en ogen aan de soorten smartcards te zitten en hun coderingen. Ik ben al jaren klant bij CD en zou voor dit projectje een extra Entertainment HD abonnement afsluiten.

 

Nu heb ik een aantal vragen voordat ik dit doe:
- Is het nog mogelijk wat ik wil?
- Is de nieuwe smartcard bruikbaar? of zo nee, wat is het alternatief (kaart overnemen zag ik ergens)?
- Welke zenders kan ik wel/niet kijken?

 

Als het later allemaal werkt wil ik de setup naar 8 tuners uitbreiden.

 

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

 

aangepast door PakjeBoter
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De nieuwe smartcard is niet bruikbaar, omdat die vastgebakken zit in een CI module.

 

Je zal op zoek moeten gaan naar een 2e hands kaart.

Daarmee kan je minimaal 2 en maximaal 4 zenders tegelijk decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Aan tweedehands kaart kan ik wellicht komen, maar kan ik dan ook echt alle zenders bekijken? Ik had ergens gelezen dat bepaalde zenders een nieuwe codering hebben die niet te decoderen zijn.

 

@zeeteefje Het is voor thuis, maar hoeveel kans heb ik bij een zakelijk abbonement? Als het zo makkelijk was hadden wellicht meer mensen het al voor elkaar. Daarnaast weet ik niet hoe CD denkt over mijn DIY projectje ;)

 

Alternatief zou Ziggo zijn, maar als ik het goed begrijp is dat voor nieuwe abonnees niet meer mogelijk om alle zenders in Tvheadend te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad zijn niet alle zenders te ontvangen met een kaart.

Er zijn op dit moment een handvol zenders waarvoor het nieuwe module nodig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...