Mojo Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 13 minuten geleden, hugogertie zei: Straks bestaat Sinterklaas nog echt Hoezo? Wat is er met Sinterklaas?? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Maar het melden van de echte oorzaak zal door de NOS nog enige tijd op zich laten wachten. Ondertussen meldt het bedrijf dat erover gaat: REE meldde dat het twee incidenten had vastgesteld waarbij sprake was van uitval van elektriciteitsopwekking, waarschijnlijk van zonne-energiecentrales , in het zuidwesten van Spanje. Deze incidenten zorgden voor instabiliteit in het elektriciteitssysteem en leidden tot een uitval van de verbinding met Frankrijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden 32 minuten geleden, hugogertie zei: Straks bestaat Sinterklaas nog echt🤫 WATTE……??? Bestaat Sinterklaas niet? Dit gaat me echt te ver. 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
hugogertie Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Ik krijg toch nu wel erg veel opmerkingen over "Sinterklaas"🤔 excuses voor deze vergelijking........ 1 2 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Moderator ceesv Geplaatst: 12 uren geleden Moderator Geplaatst: 12 uren geleden Dit was de opmaat naar het instabiel worden van het Spaanse netwerk. Bij 100% hernieuwbare energie zijn bijna geen conventionele generatoren en turbines gekoppeld, de massatraagheid van de enorme rotoren en turbines zorgen voor de nodige stabiliteit bij fluctuaties! Door het ontbreken van voldoende massa traagheid werd het net instabiel en werd door de beveiliging het Franse net losgekoppeld. Dat was de druppel die ervoor zorgde dat het Spaanse en Portugese net volledig uitgeschakeld werd. Voor geïnteresseerden in de onderliggende techniek Hier klikken voor uitleg. Red Eléctrica, de Spaanse netbeheerder, heeft bevestigd dat hernieuwbare energiebronnen op 16 april voor het eerst volledig hebben voldaan aan de vraag naar elektriciteit op het schiereiland van het land. Wind produceerde 256 GWh, goed voor 45,8% van de totale productie. Zonne-energie volgde met 151 GWh, of 27%. Waterkrachtbronnen voegden 129 GWh toe, goed voor 23,1% van de mix. Thermische zonne-energie leverde een bijdrage van 11 GWh, oftewel 2%, terwijl andere hernieuwbare energiebronnen nog eens 11 GWh, oftewel 1,9%, bijdroegen. Hernieuwbaar afval genereerde 1 GWh, of 0,2%. Om 11.15 uur die dag op 16 april produceerden wind en PV samen 100,63% van de totale vraag - een primeur in de energiegeschiedenis van Spanje. In tegenstelling tot eerdere mijlpalen gebeurde dit op een doordeweekse dag. Op 21 april om 13.35 uur bereikte zonne-energie een nieuw record voor ogenblikkelijk vermogen, met een productie van 20.120 MW - 0,7% hoger dan het vorige record, dat op 12 juli 2024 werd gevestigd. Op dat moment was PV goed voor 61,5% van de nationale mix en 78,6% van de vraag. 2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) Het gaat nu helemaal los in de kranten en nieuwssites. Elke stroomstoring word met koeienletters gepubliceerd. https://www.gelderlander.nl/wijchen/flinke-stroomstoring-in-wijchen-25-straten-zonder-elektriciteit~aaebb003/ https://www.gelderlander.nl/enschede/live-enorme-stroomstoring-in-enschede-meer-dan-20-000-huishoudens-zonder-stroom-binnenstad-donker~afc76b5b/ 11 uren geleden aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 uren geleden Moderator Geplaatst: 11 uren geleden Goh. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden En laten we dan vooral zonnepanelen nemen die ook geen stroom meer leveren als het stroomnet is uitgevallen!
el renegade Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Op 28-4-2025 om 16:56, Drs. IJzerbout zei: Dit is een noodsituatie dus nu in Spanje allemaal naar de middengolf luisteren voor verdere instructies en meldingen. Dan had @Eduard07 toch gelijk dat voor een noodplan een middengolfradio onontbeerlijk is. De FM zenders waren uit de lucht maar de nationale FM zender (RNE) waren wel continu nog te beluisteren, die zullen een backup systeem hebben. Later in de dag zonden alle RNE zenders dezelfde nood uitzending uit om op de hoogte te blijven.
astro iris Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Net gehoord op RTL4 nieuws. Radio Oost gaat bij een ramp in Nederland over op AM uitzendingen, daarom raad men aan een noodradio op baterijen aan te schaffen die een AM band heeft.
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Dan heb jij een andere versie gehoord dan ik of ik heb niet goed opgelet want volgens mij hadden ze het over het ouderwetse uitzenden via de FM. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Mijn middelste was dol op groen en blauw. Dus haar een Sony CFS-E6 gegeven. Die gebruik ik hier nog dagelijks in de badkamer bij het wassen, poetsen en scheren want ze heeft hem hier achtergelaten. Geen probleem dus.🙂 Op 29-4-2025 om 18:41, gerrit B zei: 2 uren geleden aangepast door minplus 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Op mijn zoektocht naar de perfecte bouwradio (stevig, niet te groot en goed geluid) in de loop der jaren al een heel assortiment verzameld de 1e was een Hitachi (FM + AM) door een actie van gereedschap leverancier de volgende was een Makita (FM + AM) actie van een beveiligingsleverancier en deze gaf echt een heel stuk beter geluid. Maar beide namen wel flink wat ruimte in in de toch al volle auto Dus een Bosch gekocht, lekker makkelijk met dezelfde accu's als voor mijn gereedschap en een stuk kleiner en ook een goed geluid (FM en blauwtand) nadeel is wel dat als je remt hij makkelijk omrolt en dan spontaan aangaat. Bij een veiling zat in een kavel nog een Makita met DAB+ en die staat in het magazijn jammere is dat er wel een accu in kan maar sluit je de radio op 230V aan dan gaat hij de accu niet opladen. (dus bij stroomuitval moet je al wel je accu's opgeladen hebben) In de tussentijd een Renkforce gekocht die wel een stuk kleiner is en spraak is goed te verstaan, geluid is wat blikkerig maar op 230V aansluiten is ook accu opladen en die kan bijna een dag op flink volume op 1 accu. Flink nadeel het uitstekende stekkertje van de voeding en in de auto tussen alle spullen breekt dan snel af dus die gebruiken ze nu op kantoor waar ze tijdens telefoongesprekken toch geen zware bas op de achtergrond willen. Mijn laatste aanschaf een Sangean MMR 99, mooi klein ding (AM, FM, DAB+ en streaming via blauwtand) en voorzien van 3 voedings manieren 1 is via een USB C connector 2 is een slinger en 5 minuten draaien is ongeveer 1 uur radio luisteren 3 is zet hem in de zon en hij laadt zich vanzelf op Verder voorzien van zaklamp/schijnwerper/signaleringslamp, alarm, een rode knipperlamp en een uitgang om je telefoon er mee op te laden. Voor het formaat een ongekend goed geluid, gaat niet echt heel hard maar wel een mooi vol geluid met ook basweergave en kan ook 1 dag op een acculading. Dus mocht de 230V uitvallen dan is er altijd wel een radio in de buurt waar iets op te ontvangen is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
astro iris Geplaatst: 33 minuten geleden Geplaatst: 33 minuten geleden (aangepast) 1 uur geleden, gerrit B zei: Dan heb jij een andere versie gehoord dan ik of ik heb niet goed opgelet want volgens mij hadden ze het over het ouderwetse uitzenden via de FM. Zou kunnen, de herhaling bekeken, maar ik ben er nog niet echt uit, klonk heel onduidelijk, het klonk als afm. 32 minuten geleden aangepast door astro iris
gerrit B Geplaatst: 25 minuten geleden Geplaatst: 25 minuten geleden Is natuurlijk ingesproken door een Twentenaar en net zoals Belgisch veel op Nederlands lijkt maar wij er toch soms niets van snappen zo krijg je dat ook als een Twentenaar Nederlands spreekt, daar zitten klanken tussen die het dialect uit deze streek verraden en voor ons heel normaal zijn maar voor wie dit niet kent is het dan vaak van "hé wat zegt die nu?" zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen