Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Grote flutkabel die Edision. CCS rommel, opgedampt ijzerdraad. Geeft bij 200Mz 17,2dB verlies per 100 meter. Neem de Koka 9TS, die heeft slechts een verlies van 8,0dB per 100 meter, minder dan de helft dus. Je hebt bijna 1dB meer signaal met die Koka 9TS.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)
56 minuten geleden, SouLGuY zei:

Gebruikte coax = Edision 120db Class A 002M..

Die kabel is minder geschikt voor buitengebruik. Het is een CCS (copper clad steel) kabel niet geschikt voor lage temperaturen (grote temperatuurschommelingen) en ik zie in de specs ook niet of de mantel UV bestendig is.

Ik zou eerder Belden CX9 of Hirschmann KOKA 9 eca/TS9 kiezen.

1 uur terug, Sprietje zei:

- De Franse DAB is verticaal gepolariseerd.

- De versterker van Wittenberg versterkt alleen de VHF-band (DAB+) en is uitgerust met een 4-krings filteropbouw en is 10dB regelbaar. Echt dus een antenneversterker specifiek voor DAB en van Duitse makelij. De 5volt voeding wordt meegeleverd.

specificaties DAB-versterker.png

Thanks (polarisatie)!

Ik ken de Wittenberg, maar weet ook dat hij slecht verkrijgbaar was en behoorlijk aan de prijs was toen ik er naar zocht.

aangepast door SimonLeBon
typo
Geplaatst: (aangepast)

De Koka 9TS is UV-bestendig (zie fabrieksspecificaties) en is geschikt voor buitengebruik. Hij zit al meer dan 20 jaar bij mij in Spanje elke dag in de volle zon en nog geen enkele verharding laat staan scheurtjes en is per meter te koop voor een schappelijke prijs.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Dat gaat met Edision kabel niet lukken. Binnen 1 jaar gaat de buitenmantel al scheuren. Net als de kappen van de LNB's die ze maken. Grieken hebben een goede keuken, maar slecht sat materiaal.

• Haha 1

gepensioneerd. En 25 jaar lid van sat4all.

Geplaatst:

Ik was ooit het slachtoffer van die klote coax in oost duitsland

Maar met heel wat luide heisa in de winkel betreffende de reclamatie m'n geld terug gekregen.

Hurt

Nils Wülker, Arne Jansen

Geplaatst:
1 uur terug, Sprietje zei:

De Koka 9TS is UV-bestendig (zie fabrieksspecificaties) en is geschikt voor buitengebruik. Hij zit al meer dan 20 jaar bij mij in Spanje elke dag in de volle zon en nog geen enkele verharding laat staan scheurtjes en is per meter te koop voor een schappelijke prijs.

Yep, ben er ook zeer over te spreken, ook over zijn stuggere voorganger (Koka 799) die ik nog steeds binnenshuis gebruik. En Belden H100 vond ik ook een fijne kabel.

Voor 50ohm kabels gebruik vooral M&P kabel (bijv Ultraflex10). 

PXL_20260621_104601871.jpg

Geplaatst:
14 minuten geleden, Frans B zei:

Dat gaat met Edision kabel niet lukken. Binnen 1 jaar gaat de buitenmantel al scheuren. Net als de kappen van de LNB's die ze maken. Grieken hebben een goede keuken, maar slecht sat materiaal.

Er wordt heel veel goedkope waardeloze coax verkocht. Daarom vroeg ik wat er op gedrukt staat want de kans op Copper Clad Steel was groot en bleek dus ook zo.  Edision heeft bij mij een hele slechte naam.  Hier een Edision lnb na 2 jaar in de Spaanse zon.

Edision 6 graden monoblock.JPG

Geplaatst:
4 uren geleden, Sprietje zei:

Hier een Edision lnb na 2 jaar in de Spaanse zon.

Komt door de klimaatverandering🥶

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
36 minuten geleden, Mojo zei:

Komt door de klimaatverandering🥶

De zonkracht was 20 jaar geleden ook al 10 of 11 in Spanje maar dat zal in Griekenland niet veel anders zijn.

Geplaatst:

Edision had een hele mooie lnb gemaakt, 4,3 graden. met 1 uitgang. Goedkoop en werkte perfect op een 80cm schotel. Echter na 1 jaar begon het kapje al te scheuren en daarna te verpulveren. 

Maar we gaan nu erg ver weg van het onderwerp.

gepensioneerd. En 25 jaar lid van sat4all.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...