Ga naar inhoud


Ultimo en nog ander zeer interessant VU+ nieuws


Edgario

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Helemaal niet. Ik geef allen aan dat er wel degelijk een risico bestaat dat de enigma2 'forks' een stuk minder verder zullen worden ontwikkeld.

 

Als je even realistisch blijft, zul je zelf ook wel snappen dat Enigma2 een enorm complexe software is en bijvoorbeeld OpenPLi zelf niet in staat is zoiets te bouwen, maar hooguit bestaande code te wijzigen en eventueel plugins te schrijven. Dat houd ergens ooit een keer op.

 

Als er daadwerkelijk (meerdere) forks komen, kan je op je vingers natellen dat Dream Multimedia met toekomstige ontwikkelingen veel afstand zal nemen van bestaande code waardoor forks en Enigma2 up- en backwords niet meer uitwisselbaar zullen zijn.

 

Dream Multimedia heeft bewezen dat ze zoiets zelf kunnen bouwen. De 'rest' niet. Als je dus nogmaals realistisch bent, heb je met DMM de beste kaarten in de hand.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dat zie ik niet, hoe ik dat ook probeer.

 

DMM bestaat al bijna 10 jaar en in hun vorige bedrijfsvorm (visoduck) zelfs al meer dan 12 jaar.

 

Ze hebben zich aardig bewezen dacht ik zo.

 

Ik vind het ook geen fijn bedrijf, maar de feiten spreken voor zich.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Grappig. Ik had altijd begrepen dat zo'n box pas tot leven kwam op het moment dat je er pli of enig andere software image op ging draaien zodat die plugins voor extra functionaliteit zorgden.

 

Tevens heeft VU aangegeven in de toekomst een box te releasen die xbmc native draait. Maar jij denkt dus echt dat Dream MM de enige is die een applicatie kan maken die je op een settop box kan draaien?

 

Ik denk dat Dream zeker het fundament heeft gemaakt en een referentie is geweest voor wat er heden ten dagen beschikbaar is aan images en software welke kunnen draaien op een settop box, maar er zijn zeker wel partijen die dat ook (zelfs vanaf scratch) zouden kunnen als ze dat zouden willen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Zonder de makers van enigma2 was er nu niets. Op niets kan je niets bouwen.

 

Een image zoals Newnigma, gemini of in dit geval Pli is (ik wil helemaal niet oneerbiedig zijn) slechts een verzameling van code die door anderen geschreven is, aangevuld met een in verhouding extreem klein deel eigen geschreven code of wijzigingen op bestaande code.

 

Zonder de door DMM geschreven code blijft er vrijwel niets over. Hier moet je dus echt de vergelijking omdraaien en stellen dat er zonder enigma2 bijvoorbeeld geen Pli was en zonder Pli wel een Dreambox.

 

Je kunt praten als brugman, maar zo is het nu eenmaal.

 

XBMC (in combinatie met DVB tuners) draait op een PC niet eens fatsoenlijk. Laat staan op een veel langzamer platform als een VU+, Dreambox of wat dan ook met een broadcom cpu.

Eerst zien, dan geloven. Om dat werkbaar en stabiel te krijgen, zit nog wel minimaal een jaar of 2 werk in.

 

maar er zijn zeker wel partijen die dat ook (zelfs vanaf scratch) zouden kunnen als ze dat zouden willen.

 

We zijn nu 10 jaar bezig en het is nog niet gebeurt. Ik ziet het dus ook volgende maand en volgend jaar nog niet gebeuren. Misschien wel nooit want zoiets kost moed en geld (in de vorm van een forse investering) en daar begint men in Korea meestal niet aan.

 

Ik heb veel met Koreanen gehandeld en die willen in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk geld verdienen, zonder ook maar één cent duurzaam te investeren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie ik niet, hoe ik dat ook probeer.

 

Het instandhouden van dat ontwikkelteam vereist een bepaalde omzet. Daalt die omzet dan kan DMM zijn ontwikkelteam niet in stand houden en stagneert de boel. Gezien DMM uit een kleinere vijver klanten vist staat er druk op die omzet. Hoe sterk die druk op de omzet is natuurlijk koffiedik kijken, maar we kunnen wel wat afleiden uit berichten van verkopers die hier en daar melden dat de omzetten in de concurrerende ontvangers hoger liggen dan die in DMM.

 

Ik vind het moeilijk te zeggen... Alles wees er de afgelopen tijd op dat DMM slecht verkocht. Desondanks lees ik momenteel veel berichten dat mensen een DM7020HD aanschaffen, dus misschien hebben ze weer een goedlopende ontvanger te pakken. Maar dat moeten ze wel volhouden.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Zonder de makers van enigma2 was er nu niets. Op niets kan je niets bouwen.

 

 

Tuurlijk, ik heb het verkeerd begrepen. Volgens jou hebben we alles aan Dream te danken. Ik ga een heel eind met je mee dat ze goede dingen hebben gedaan en ze hebben het zo gemaakt dat het te forken was en voor ieder gebruik door derden aan te laten passen.

 

Dat men iets wat al bestaat en wat goed doordacht in elkaar steekt als basis neemt wat daarvoor vrijelijk beschikbaar is daar hoef je denk ik niet voor doorgeleerd te hebben om daar het nut van te zien. Maar als Dream zo snugger was geweest om enigma2 in zijn totaliteit onder de creative licentie te laten vallen, dan waren de koreaanse harware bouwers echt zelf wel aan de slag gegaan om iets te maken hoor, anders kunnen zij hun hardware niet slijten. Zonder software heb je er zo verdomde weinig aan. En overigens niet alleen de Koreaanse leveranciers.

 

Dan hadden we geen gemene deler gehad die nu enigma2 heet, en waar volgens jou dus geen ontwikkeling aan gedaan wordt omdat alle opensource programmeurs sukkels zijn en alleen dream zulke slimme mensen in dienst heeft die dat zouden kunnen.

Jammer voor Dream dat ze geen licentie deskundigen in dienst hadden die ze hadden kunnen waarschuwen voor het effect wat het forken van "hun" enigma2 te weeg zou kunnen brengen aan concurrentie...

 

Waar ik het wel mee eens ben is dat er veel open source talent op verschillende plekken het wiel aan het uitvinden is. Bij de verschillende teams zitten best programmeurs die aardig weten wat ze doen, het zou alleen voor iedereen beter zijn als zij hun krachten zouden bundelen. Maar goed, dan heb je weer botsende ego's enzo, en tegenstrijdige belangen, dus dat gaat hem ook niet worden. :)

 

Maar voordat het hier een Dream versus de rest van de leveranciers wordt, ik denk echt dat VU een blijvertje is qua hardware leverancier, en zij zullen binnenkort hun Ultimo op de markt brengen. Ik persoonlijk kijk er reikhalzend naar uit, en ik denk dat dit wel eens de opvolger kan gaan worden van de Duo die hier nu wordt gebruikt voor tv kijken en media afspelen enzo.

 

Zo heel af en toe kom ik een sat tuner te kort, en de Ultimo zou er 3 kunnen huisvesten, hetgeen zeker voldoende gaat zijn voor mij.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je andere wielen onder een Ferrari kunt plaatsen, wil dat nog niet zeggen dat je zelf een Ferrari kunt bouwen.

 

Het blijft een keihard feit dat er nog geen ander merk is dat een met enigma2 vergelijkbaar GUI heeft gebouwd of zelfs maar de moeite heeft genomen een bestand open source GUI echt te verbeteren.

 

Ik ben helemaal geen dream multimedia voorstander, ook geen VU+ of zelfs xtrend tegenstander, maar ik bekijk een product als geheel (dus software, hardware, support, community) en het product dreambox heeft naar mijn mening gewoon meer gepresteerd en steekt beter in elkaar dan welk ander vergelijkbaar product dan ook.

 

De rest hobbelt daar een beetje achteraan. Dat kan ook niet anders, want de 'anderen' kopiëren het concept, doen dat alleen (vooralsnog) slechter maar wel goedkoper. Dat kan ook niet anders als je zelf nauwelijks ontwikkelingsbudget hoeft te reserveren.

 

Ik denk overigens dat je met de afschrijving van een VU+ DUO en de aanschafkosten van een Ultimo een hele leuke DM8000HD-DVD had kunnen kopen en dan had je 3 jaar geleden al de luxe van (maximaal) 4 tuners gehad. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft een keihard feit dat er nog geen ander merk is dat een met enigma2 vergelijkbaar GUI heeft gebouwd of zelfs maar de moeite heeft genomen een bestand open source GUI echt te verbeteren.

Overigens denk ik dat mijn vuduo samen met mijn Ultimo zometeen niet meer kosten dan wat een dreambox 8000 zou hebben gekost met 3 tuners erin. En dan nog kan ik mijn duo inzetten in de slaapkamer of hobbykamer, maar dat dan weer terzijde :)

 

Oke, ik kan er geen dvd speler in bouwen, maar die usb burner die mag er in dat specifieke geval dat ik iets op disk wil krassen vanaf mijn settop box wel even boven op liggen.

 

Ik snap heel goed waarom er geen leverancier is die iets als enigma2 van scratch heeft gebouwd, terwijl ze het zo kunnen en mogen gebruiken.

Ik ben helemaal geen dream multimedia voorstander

 

Wil je mij niet meer zo laten lachen? :D :D :D

  • Like 1

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wil je mij niet meer zo laten lachen? :D :D :D

 

Misschien kan je nu even stoppen met de flauwekul opmerkingen van je?

Ik heb (met meerdere goede redenen) een bloedhekel aan het bedrijf Dream Multimedia, maar ik beoordeel een product op zijn waarde en prestaties en niet op het bedrijf er achter.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo heb ik het niet gelezen en niet bedoeld. Als jij het zo hebt opgevat, bij deze mijn excuses. Waar jij dream MM bedoelt, bedoel ik het product, en daar zit denk ik onze verwarring.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...