Ga naar inhoud


Digitenne smartcard ondersteund in Linux ontvanger???


stabiel

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Je vraag over digitenne in het forum over satellietontvangt-algemeen stellen is niet handig.

 

Ik vraag je nogmaals vriendelijk even de regels van dit board goed te lezen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook, er worden twee DVB-t tuners aangestuurd in de DM8000, werkt als een speer. Als de anti share maatregelen in Nederland erdoor geduwd worden ga ik ook op de slaapkamer een DVB-t stick aansluiten op de VU

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Andersom: werkt een kaart van T-mobile/Online ook in een KPN Topfield TF5300K recorder? Lijkt van niet omdat er komt: Incorrecte Conax kaart.

Is hier nog iets aan te doen? Kan er iets in de Topfield aangepast worden om het T-mobile/Online kaartje toch te accepteren en alle zenders te laten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hi, ik lees hier allemaal succes verhalen vandaar dat ik mij tot jullie richt. Ik ben al dagen aan het prutsen met mijn Dreambox (dm-800-hd-se) in combinatie met Digitenne. Ik heb digitenne eerst met de meegeleverde KPN box geprobeerd en dat werkt als een trein, ik kan alle zenders prima ontvangen. Als ik nu diezelfde smartcard uit de KPN decoder haal en in mijn dreambox zet en op de dreambox automatisch kalen zoek dan vindt ik alleen de free-to-air zenders en niet de commerciële zenders? Op mijn dreambox draai ik OpenPli 3.0 en heb als softcam CCam 2.3.0 geactiveerd.

 

Ik heb het kaartje alle kanten om (chip om hoog en omlaag) en in beide sloten geprobeerd, je wordt wanhopig als je overal leest dat het werkt maar je het niet aan het werk krijgt. Iemand nog tips of aanwijzingen hoe ik het zootje toch aan de praat krijg? Mijn dank is alvast groot! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andersom: werkt een kaart van T-mobile/Online ook in een KPN Topfield TF5300K recorder? Lijkt van niet omdat er komt: Incorrecte Conax kaart.

Is hier nog iets aan te doen? Kan er iets in de Topfield aangepast worden om het T-mobile/Online kaartje toch te accepteren en alle zenders te laten zien?

Als je de laatste update hebt geinstalleerd op je TF5300K dan passen alle kaartjes erin. Als je er 1 hebt met system ID 10437 (zie informatiemenu) dan moet je nog even geduld hebben. aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn dreambox draai ik OpenPli 3.0 en heb als softcam CCam 2.3.0 geactiveerd.

 

Iemand nog tips of aanwijzingen hoe ik het zootje toch aan de praat krijg? Mijn dank is alvast groot! :-)

 

Hier eigenlijk eenzelfde probleem, de digitenne ontvanger heeft het laatst aangestaan met Nederland- Duitsland tijdens het WK.

dus het kaartje zou verlopen zijn denk ik en zou opnieuw geactiveerd moeten worden.

Ik heb de conaxkaart in beeld met cccam info

het volgende zie ik staan

Conax card

Caid b00

id name date

1010 Digitenne 01.09.12-30.09.12

01.06.12-30.06.12

normaal gesproken moet hij toch ook een update krijgen via de dreambox, alleen dat wil nog niet lukken.

Ik heb er een pctv 73e usb stick inzitten.

bij nederland 1,2 en 3 zie ik FTA, en als ik zap naar bijv rtl4 zie ik /dev/sci1(0,271s)

dus hij spreekt de kaart wel aan, alleen geen beeld.

Of is dit eenzelfde probleem wat de 7020hd heeft gehad met de pli 2.1 image van afgelopen juli?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toeter...heb inmiddels alle kanalen kunnen gevonden, had niet de juste frequenties in mijn terrestial xml file staan. Na aanpassing kon ik alles vinden. Het lijkt alleen alsof mijn kaart niet wordt uitgelezen. De free to air kanalen kan ik prima bekijken. De comemrciel zenders blijven op zwart. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier exact hetzelfde, zou het aan de image liggen? ik zie wel dat de kaart aangesproken wordt, maar geen beeld.

 

hier nogmaals cccam info

card reader /dev/sci1

handled 13258(1949) ecms and 1(1) emms

 

Conax card

Caid b00

id name date

1010 Digitenne 01.09.12-30.09.12

01.06.12-30.06.12

ik draai openpli 3.0 met cccam 2.3.0 op een dm7020hd

misschien een andere image proberen, of heeft iemand het wel werkend op een zelfde dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem met mijn "oudere" dvb-t stick icm een Vu+ Duo. Verschillende images geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij een VTi-Team Image, Dit werkt prima.....het is soms even zoeken naar een juiste combinatie van hard/software.

aangepast door piele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...