Ga naar inhoud


hoe TVV kaart activeren mbv Duo?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Als men in zo'n gecertificeerd Philips ontvangertje een Tv-Vlaanderen kaart ploft, volstaat het om hem eventjes op een Vlaams kanaal te zetten en als het activatiesignaal binnenkomt werkt de kaart naar behoren.

 

Nu ben ik aan een niet actief kaartje geraakt, met dank aan een forumlid. Na telefonisch contact gehad te hebben met TVV alle documenten doorgemaild en zij zouden de kaart vandaag of morgen actief zetten.

Mijn VU+Duo heeft VTI4.1 aan boord, er is CCCAM 2.3.0 op draaiende en ik heb voor de veiligheid de LAN adaptor even uitgeschakeld. De TV-Vlaanderen kaart zit in het bovenste kaartslot (waar ik ooit met een actieve kaart de boel spelende heb gezien).

 

Is dit alles nu voldoende om mijn kaart actief te krijgen, of moet er nog wat gedaan worden?

 

Ik hoor het graag,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat moet voldoende zijn

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, prima, dan is het nu geduldig afwachten. Hopelijk rept TV-Vlaanderen zich, want Telenet is met zijn plan om vele analoge zenders te schrappen heel dichtbij aan het komen. Tegen die tijd wil ik TVV perfect werkend hebben ;)

 

btw: de chip zit perfect. Heb de kaart er op dezelfde manier ingestoken als destijds met het reeds geactiveerde (geleend) exemplaar. Dit ging toen feilloos.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet bang zijn,om eens een cam restart te doen,dit helpt soms ook.vooral om het kaartje op de firmware I4A te krijgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet bang zijn,om eens een cam restart te doen,dit helpt soms ook.vooral om het kaartje op de firmware I4A te krijgen.

 

Nu heb ik er geen idee van hoe lang het duurt vooraleer men bij TVV een overname doet en de kaart weer activeert. De man aan de telefoon zei vandaag of morgen, maar in alle geval nog geen activatie gehad. (misschien nog eens een topic voor in TV-Vlaanderen?) De box staat in alle geval aan op "één HD". (Aan het "HD" icoontje op de display van de duo kan ik zien dat er beeld is of niet voor jullie je vragen stellen bij mijn uitgeschakelde tv ;))

 

Als straks de tv ook aangaat eens proberen van een Cam herstart te doen. Tnx voor de tip sattv4iedereen!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ga even met je pc naar http://ipvanjebox:16001, dan zie je als het goed is de webinterface van cccam. Daar kan je onder entitlements zien wat de huidige expiratie datum van je ding is. Tevens kan je dan ook even kijken over al emm's naar je kaart zijn gestuurd, en welke versie software er op je kaartje draait.

 

Dan wel weer je lan adapter aan zetten, anders gebeurt er weinig :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

card reader /dev/sci0

handled 4(0) ecms and 52(52) emms

 

SECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-05-26

006c TV VLAANDEREN : 2011-08-25

 

 

card reader /dev/sci1

no or unknown card inserted

 

Dit staat er bij entitlements

 

Current time 17:50:33

NodeID: d5d7aac71599997e

Uptime: 00d 00:04:45

Connected clients: 0

Active clients: 0

Total handled client ecm's: 0

Total handled client emm's: 0

Peak load (max queued requests per workerthread):

 

Dit staat bij home.

 

Nog weinig gebeurd blijkbaar?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

een tip,als je nog kan bewerken,haal het serienummer weg van je kaart,want TVV moet niet weten,wat je met je kaartje uitspookt.

het ziet er naar uit,dat je kaart geactiveerd is,maar er is geen informatie of de kaart al geactiveerd is.vroeger bij seca1 kan je dit beter weten.als je een aktivatie gedaan heeft via de site,maar het contract nog niet hebt ingevuld,krijg je een ook datum in de toekomst,maar de kaart werkt wel niet zolang of dat de datums erop staan.maar aangezien je de documenten hebt ingevuld :confused: .

de firmware I4A is alleszins goed :) .ik blijf het vol

gen,het is bizar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan TVV het serienummer lezen vanop afstand? Satelliet is in mijn geval toch enkel richting dacht ik?

 

Ook even klantenservice tvv gebeld,waren tot 19u bereikbaar,wist ik niet...

Andere operator als dinsdag aan de lijn gehad.De man van vandaag sprak dat zo'n overname tot 14 dagen kan duren,dus ten laatste eind volgende week beeld.Nu ja,om wat geld uit te sparen moeten we tegen het wachten kunnen...

 

Op hun site kon ik onder mijn naam ook nog geen login aanmaken,wat bewijs dat het nog een administratief "probleem" is.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt alle stappen prima doorlopen: je ontvanger/smartcard is er klaar voor, je hebt een goeie softcam geïnstalleerd enz.

Toen ik een goeie tijd geleden een upgrade deed van mijn TVV abonnement van het basispakket naar basic+ heb ik dat ook via de Vu+ Duo (Pli) en CCcam gedaan. Nog even geduld dus en binnenkort kan je via TVV kijken :)

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na een dikke halve maand is de boel eindelijk geactiveerd.

Met VTI 4.1 CCcam 2.3.0 lukt het dus.

 

Het probleem? Bij TVV was men op de één of andere duistere wijze mijn mail (overnameformulier enz) kwijt. Vrijdag een behulpzame operator aan de lijn gehad die zijn persoonlijk mailadres gegeven heeft en die persoonlijk de boel op orde gezet heeft.

Resultaat: vanmiddag de bevestiging dat alles doorgespeeld was met "HAAST" erbij. Sinds 14u staat alles actief.

 

Hopelijk kunnen we nu gaan genieten. Thnx voor de hulp!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...