Ga naar inhoud


(on)zin Technisat Multytenne TWIN op Motech SG2100?


rdashp

Aanbevolen berichten

Ik ben me aan het voorbereiden om van glas op satelliet over te gaan, dus sta me toe een paar domme vragen te stellen:

 

- heeft het zin om een Technisat Multytenne TWIN schotel op een Motech SG2100 te installeren? Zijn er op deze manier b.v. nog meer dan de 4 bekende satellieten vanuit de luie stoel te ontvangen? De schotel komt in Amsterdam op ons dak te staan.

 

- de TWIN heeft twee uitgangen terwijl de SG2100 maar 1 van die uitgangen zal doorvoeren. Kan de VU+ Duo HD de SG2100 wel aansturen als de tweede kabel direct de TWIN in gaat en kan ik op deze Vu+ dan nog steeds 2 uitzendingen tegelijk volgen/ opnemen?

 

Alvast dank voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste rdashp

 

Een Multytenne is een schotel van slechts 45x45cm. Als je die op een rotor wilt plaatsen, kun je hem niet eens op het nulpunt afstellen op de 5 graden oost satelliet omdat het signaal te zwak is voor een Multytenne. Nooit aan beginnen dus. Neem voor een draaibare schotel minimaal een 80cm maar liever nog een 100cm-schotel of nog iets groter. Daarbij mag je dus wel meerdere lnb’s op de schotel hebben staan om de meest bekeken satellieten te kunnen ontvangen zonder de schotel te draaien.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

Dank voor je snelle reaktie! top

ik probeer je te begrijpen.

"niet eens op het nulpunt afstellen op de 5 graden oost satelliet"

Is dit een mogelijke 5e sat. die is te ontvangen vanuit NL, maar niet voor mij met mijn kleine 45x45?

M.a.w. er zijn meer satellieten te ontvangen, maar mijn schoteltje moet zich beperken tot de bekende 4 ... en dan heeft een rotor geen zin want die kan de TWIN met vaste montage al ontvangen?

 

Heeft een rotor ook geen zin om TWIN af en toe weer perfect te richten (b.v. na een storm)? Of is dat niet nodig als hij stevig is bevestigd aan paal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een schotel aanschaft zoals de Wavefrontier kan je in Nederland meer dan 12 satelliet posities ontvangen.

Vooropgesteld is dat je vrij zicht hebt van oost door het zuiden naar west.

 

Of alle posities interessant zijn zal je zelf moeten bepalen.

Kijk op kingofsat.net voor de zenders welke op deze satellieten uitgezonden worden.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rdashp

 

Een draaibare schotel moet altijd eerst op het nulpunt afgesteld worden. Voor Nederland dat op ongeveer 5 graden oost ligt, moet je daar de 5 graden oost satelliet voor gebruiken. De Multytenne is helaas te klein om die te ontvangen. Het wordt dan problematischer om je rotor goed af te stellen maar niet onmogelijk.

Even opgemerkt, met de Multytenne kun je 5 satellieten ontvangen namelijk de Hotbird 13,0, de Astra 19,2, de Astra 23,5, de Astra 28,2 en de Eutelsat 28,5 oost.

Omdat de Astra 28,2 en de Eutelsat 28,5 zo dicht bij elkaar staan, kan die met één lnb in de Multytenne ontvangen worden.

 

Als een schotel na een storm opnieuw uitgericht moet worden, dan heeft die gewoon niet goed vastgestaan. Kijk, als het echt heel hard stormt, dan kan het wel zijn dat de zaak afbreekt, maar vergaan zal bij mij nooit gebeuren. Ik zet na de afstelling van de schotel altijd een stuk betonijzer in de schotelklem en probeer met alle macht de schotel te verdraaien. Als dat niet lukt, staat hij bij mij pas vast.

 

Tja, er zijn satellieten genoeg te ontvangen zoals de moderator al schreef maar het betreft natuurlijk allemaal buitenlandse zenders.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lol, RTL en co. zijn ook buitenlandse (Luxemburg) zenders toch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

@pollegazon grappig dat je dat vraagt voor mn 5 jaar oude topic. :)

leven is inmiddels anders:

we zitten na omzwerving bij UPC toch weer op glas omdat www en IP data over sat daarmee vergeleken relatief langzaam en duur blijft. tv kijken we ook weinig. af en toe Netflix.

 

Daardoor is onze twin puur een fun projectje geworden als backup source of wanneer we een keer exotische zenders willen bekijken die KPN niet aanbiedt.

Daarvan zitten er alleen al op de 13.0, 19.2, 23.5 en 28.5 te veel gratis (FTA) om ‘door de bomen het bos te zien’.

Dit laatste komt ook omdat ik de VU+ decoder inmiddels heb verkocht en signalen van twin direct op mn hd tv binnenhaal. De zoek- en sorteringsfuncties van onze tv voor de 3000+ gevonden kanalen op deze 4 satellieten, zijn helaas nogal beperkt vergeleken met een goede dedicated decoder zoals de VU+ was.

gr

aangepast door rdashp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-9-2017 om 21:26 zei rdashp:

 

De zoek- en sorteringsfuncties van onze tv voor de 3000+ gevonden kanalen op deze 4 satellieten, zijn helaas nogal beperkt vergeleken met een goede dedicated decoder zoals de VU+ was.

gr

 

 

Wat dat betreft heb ik een soortgelijke ervaring, niet dat ik mijn twee decoders heb weggedaan. Maar ik wou eens testen hoe het zat met de sat tuner op mijn 4K LG tv en toen bleek dat ik bij het instellen van de "standaard ingevulde" frequenties via het virtuele toetsenbord maar niet aan het / streepje kan (wel plus en alle anderen, maar net die éne reageert niet), waardoor ik slechts een deel van de beschikbare 4000 zenders binnenhaal. Niks zo vervelend inderdaad als je eindeloos moet scrollen om een favoriete zender te vinden.

 

Resultaat: experiment met de sat tuner voortijdig afgebroken en weer overgeschakeld op het vertrouwde bakje. 

aangepast door pollegazon
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...