Ga naar inhoud


Telenet kan zien wat je opneemt: Wat met de privacy?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

hangt er een beetje van af welke informatie ze nu precies opslaan. Als het enkel het bekeken/opgenomen programma is, zonder de bijbehorende informatie over wie dit aan het bekijken/opnemen is, dan kan het geen kwaad volgens mij. Als ze natuurlijk per klant een klantenprofiel bijhouden met wat je allemaal bekijkt/opneemt, dat is wel een brug te ver. Maar anonieme commerciële gegevens verzamelen daar kan ik mee leven.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ff gaan rondneuzen:

Dit staat er in hun Algemene voorwaarden:

 

12.4. De Digibox/Digicorder is uitgerust met software die toelaat uitgevoerde handelingen met de Digibox te registreren. Deze gegevens worden geregistreerd met het oog op het ontdekken van technische of andere problemen, het verbeteren van de dienstverlening (zoals software- updates, het beter laten functioneren van de diensten) en het verhogen van de efficiëntie van de diensten. Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derden. Wel kunnen statistische gegevens

in geaggregeerde vorm worden aangewend door Telenet en derden.

 

uitgevoerde handelingen = lekker vaag kan dus alles zijn wat je doet op de box

 

Je kunt je hier niet tegen verzetten.

Maar wie heeft dit gelezen?

Wetelijk zal alles dus wel kloppen, maar wie weet dit? Wie kan dit controleren?

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het voor bvb kijkcijfers gaat,dan heb ik er geen probleem mee.wanneer heb ik er wel problemen mee?

als ze bvb zien via dit kanaal,dat ik een natuurliefhebber ben,en mij bestoken met mails over alles en nog wat met de natuur,dan zou ik het een brug te ver vinden.

en als de ci+,het verhinderen van reclame door te spoelen en allerlei pesterijen,gaan de abonnementen de deur uit.

ik wil nog altijd baas zijn over mijn toestellen ook al huur ik ze.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil nog altijd baas zijn over mijn toestellen ook al huur ik ze.

 

lijkt me wel heel moeilijk :confused:

als je baas wil zijn over je toestellen, dan koop je ze. Dan pas heb jij het recht er mee te doen wat jij wil (ook al zegt de fabrikant dat het toestel er niet voor geschikt is; maar dat is een ander verhaal).

 

Je weet dat als je een digibox of smartbox of hoe het ding ook mag heten in huis haalt; en er tweerichtingscommunicatie met je aanbieder mogelijk is; je er niet onderuit kan door de opgedrongen hardware. Zij meten en weten. Wil je dit niet; haal dan de box van het netwerk; of kies zelf een box... Maar ja, wordt niet door elke aanbieder toegelaten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik "verplicht" wordt om naar de reclame te kijken om een programma te kunnen zien , vliegt de boel buiten . Ik blijf baas van mijn kijk- of nietkijkgedrag , maar het stoort mij niet dat een aanbieder weet wat er opgenomen wordt of niet . De commerciele zenders zullen natuurlijk niet liever willen dan dat het uitgesteld kijken wordt afgeschaft ( of financieel wordt gecompenseerd ) - ze doen maar -

maar als ze hun klanten te zeer pesten zullen die afhaken en dan stopt het spel vanzelf .

 

Als de advertenties niet bekenen worden zijn ze niets waard en zullen het niet de klanten zijn die afhaken maar de aanbieders van programma's. Zonder bekeken reclames kan alleen de BBC werken, en kijk maar eens wat de BBC de belasting betaler kost. Het geld moet ergens vandaan komen en ik vind reclame nog een van de minst bezwaarlijke mogelijkheden omdat diegene die het programma kijkt er dan voor 'betaald'. Ik zou niet graag ziendat mijn belastinggeld voor sommige SBS programma's gebruikt zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er helemaal met je eens ,de wet schrijft zelf voor als gegevens over jou

opgeslagen wordt (niet alleen adres gegevens) heb je het recht die gegevens

op te vragen om de kunnen controleren op juistheid.

Ik zal maar niet verder gaan voor dat ik van diverse kanten op mijn kop krijg

 

En blijkbaar heb je dat al geprobeert en een onaardig andwoord gekregen en aangifte gedaan? Ik bedoel als iemand iets doet waar jij in betrokken bent en dat illegaal is dan doe je daar toche wel iets aan? Of denk je eigenlijk ook wel dat het wettelijk mag en kan zoals ik dat denk? Zeker als de informatie geannonimiseers (waar is die spelchecker als je hem nodig hebt?) zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...