Ga naar inhoud


reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Zilverhippie zei:

Uitbreiding zou niet leuk zijn, maar dit is niet relevant aangezien het nu over die ene minuut gaat.

Ja, hallo, niet relevant?

De VRT (radio en TV zenders) zijn momenteel niet versleuteld op de kabel, dat wil zeggen dat je met om het even welk toestel kunt kijken en opnemen, als het maar de audio en video van die zenders ondersteunt.

Je doet dus met je opnames wat je wilt, en als je een CI+ module hebt, blijft ze vrij om iets anders op te nemen.

Als men reclame wil opleggen, betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat ze wel versleuteld worden.

En dan heb je  misschien al problemen als je tegelijk iets van VTM HD en Canvas HD wilt opnemen, omdat je module bezet is.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, zzzzzz zei:

Ja, hallo, niet relevant?

De VRT (radio en TV zenders) zijn momenteel niet versleuteld op de kabel, dat wil zeggen dat je met om het even welk toestel kunt kijken en opnemen, als het maar de audio en video van die zenders ondersteunt.

Je doet dus met je opnames wat je wilt, en als je een CI+ module hebt, blijft ze vrij om iets anders op te nemen.

Als men reclame wil opleggen, betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat ze wel versleuteld worden.

En dan heb je  misschien al problemen als je tegelijk iets van VTM HD en Canvas HD wilt opnemen, omdat je module bezet is.

 


ivm die ci module bij Telenet heb ik dit al nagevraagd intern wat dit zal opleveren die reclame optie, van zodra ik nieuws heb meld ik het hier 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal opnemen met mijn vu. Die trekt zich nog niks aan van hun restricties.

maken ze de ci onbruikbaar in een vu, dan maar SD en fta.

en als ze dan nog moeilijk doen, naar tvv antenne dan maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen maar op , geen last van hier 🥳 , enkel bij VTMGO 😟

De playzenders kan ik niet zien wegens geen abo ,

en de GoPlay website vind ik zelfs niet de moeite waard !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vergelijking met Amerika is het hier nog heel braafjes met de reclame. Persoonlijk heb ik liever ook geen reclame, maar ik begrijp wel dat de commerciële zenders inkomsten nodig hebben. Dat Telenet het voortouw neemt is ook niet verwonderlijk, daar zij

 de play zenders in portefeuille hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Voor mij is reclame net leuk, tijd om een plasje te doen en de kat wat melk te geven.

Gelukkig is het in België wat minder dan in Nederland, in België 6 a 7 min reclame bij de DPG zenders, in Nederland loopt dat soms tegen de 10 a 12 min soms.

belgen hebben minder tijd om te plassen 😂

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, zzzzzz zei:

Ja, hallo, niet relevant?

De VRT (radio en TV zenders) zijn momenteel niet versleuteld op de kabel, dat wil zeggen dat je met om het even welk toestel kunt kijken en opnemen, als het maar de audio en video van die zenders ondersteunt.

Je doet dus met je opnames wat je wilt, en als je een CI+ module hebt, blijft ze vrij om iets anders op te nemen.

Als men reclame wil opleggen, betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat ze wel versleuteld worden.

En dan heb je  misschien al problemen als je tegelijk iets van VTM HD en Canvas HD wilt opnemen, omdat je module bezet is.

 

 

Er wordt gesproken over een minuut reclame aan het begin van een opname, voor zover mij bekend staat nergens dat die minuut deel uitmaakt van de opname zelf. Dat kan in het geval van de VRT natuurlijk ook helemaal niet. Versleuteling VRT met het oogmerk reclame niet-doorspoelbaar te maken zou dus geen zin hebben, aangezien de reclame geen deel uitmaakt van het lineaire signaal.

 

Verder kan het geen kwaad hier nog eens het curieuze geval in herinnering te brengen van wat men bij Telenet het 'compacte signaal' noemt, zoals we weten een resem 'belangrijke zenders' ongecodeerd in SD, waarbij de VRT een opvallende afwezige in het rijtje is, diezelfde VRT waarvan de HD-zenders als een van de weinige niet gecodeerd worden. Mijn vermoeden is dat Telenet 'must carry' verplicht ongecodeerd moet aanbieden, en dat eventueel coderen van VRT-HD daarom gepaard zou moeten gaan met het toevoegen van ongecodeerde SD. Wat Telenet uit egoïstische motieven misschien graag zou willen, maar het verhaal van de minuut reclame an sich lijkt daar in ieder geval geen aanleiding toe te geven.

 

Wel gniffelen bij de berichten vandaag die twijfelloos stellen dat reclame doorspoelen onmogelijk wordt, zonder enige verwijzing naar CI+ op Linuxboxen. Redacties her en der lijken weer eens niet de middelen te hebben om meer te doen dan een persberichtje door te geven. Ik heb het liever zo hoor, denk niet dat het kleine Telenet op z'n eentje CI+ gaat hertimmeren maar goed... waarom deze mogelijkheid meer aandacht geven dan nodig. :)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk passen ze dit nu toch ook al gedeeltelijk toe en ik heb er nog niemand over horen klagen.

 

Als je een programma opvraagt via VTM go, krijg je eerst reclame.

Halverwege het programma krijg je terug reclame te zien.

Het is allemaal wel beperkt en is net voldoende om een drankje te gaan halen.

 

Maar de wereld staat wel op zijn kop om te moeten betalen om reclame te zien via een provider..

En is er geen reclame te zien dan is er wel een programma op, om reclame te maken voor een of ander bedrijf.

Kijk maar naar al die bouw en interieur programma's.

Das een en al reclame, met heel af en toe eens een interessant weetje.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

YWat ik dan 'grappig' vind is wel de vraag óf die reclamevloed überhaupt zorgt voor aantoonbaar meer aankoop? De reclames zijn toegespitst op vrouwelijke hygiëne, mannelijke hygiëne en consumptie... Met name die hygiëne producten worden oeverloos op de avond herhaald.. Mensen kopen wat ze gewend zijn en heus niet meer en meer omdat de reclame toevallig voorbijkomt..

 

Een voor mij interessant programma kijk ik op Netflix of Videoland en neem dat op via Apple tv naar HDMI in op de DM920... Kan ook op de VU+Ultimo4K maar die is daarmee zwaar instabiel.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

YWat ik dan 'grappig' vind is wel de vraag óf die reclamevloed überhaupt zorgt voor aantoonbaar meer aankoop? De reclames zijn toegespitst op vrouwelijke hygiëne, mannelijke hygiëne en consumptie... Met name die hygiëne producten worden oeverloos op de avond herhaald.. Mensen kopen wat ze gewend zijn en heus niet meer en meer omdat de reclame toevallig voorbijkomt..

 

Als je maar vaak genoeg een artikel ziet, dan ga je als je eens voor de keuze komt te staan kiezen voor dat merk dat je al zo vaak op tv hebt gezien.

Het komt je bekent voor en omdat je het zo vaak hebt gezien zal het wel goed zijn.

 

Men heeft ooit eens tussen een programma beeldjes getoond van een frisdrank.

Om de zoveel frame's zat er een beeldje tussen.

Deze waren niet zichtbaar, maar onbewust werden deze wel waargenomen en vele gingen dan ook een frisdrankje halen tijdens dat programma.

Gelukkig is dit niet toegestaan.

 

En wat je DM of VU hiermee te maken heeft......?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Koen B zei:

 

Er wordt gesproken over een minuut reclame aan het begin van een opname, voor zover mij bekend staat nergens dat die minuut deel uitmaakt van de opname zelf. Dat kan in het geval van de VRT natuurlijk ook helemaal niet. Versleuteling VRT met het oogmerk reclame niet-doorspoelbaar te maken zou dus geen zin hebben, aangezien de reclame geen deel uitmaakt van het lineaire signaal.

Als je het niet weet, kun je ook niet zomaar veronderstellen dat het dan niet zo is.

Jouw lezing houdt in dat men aan CI+ niets zou veranderen, en dat die gebruikers dus ontsnappen aan die beperking.

Ik ben daar helemaal niet van overtuigd.

Toen HD+ ingevoerd werd in Duitsland (een vorm van CI+), waren er heel wat klachten dat doorspoelen problemen gaf bij opnames.

 

Échte reclame bij de VRT heb je niet, maar de sponsoring lijkt wel verdacht veel op reclame.

Dan krijg je bijv. sponsoring voor een automerk voor en na het programma.

Als ze die sponsoring vóór het programma 1 minuut lang maken, zouden ze die wel kunnen ondoorspoelbaar maken, maar ik vermoed dat je daar dan wel encryptie voor nodig hebt. Vandaar dat ik wat bezorgd ben, dat ze dat signaal ook gaan encrypteren.

 

Ik denk dat de VRT speciale afspraken heeft met Telenet, en dat zij daarom nog altijd ongeëncrypeerd zijn, ook al zijn één en Canvas in HD.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

YWat ik dan 'grappig' vind is wel de vraag óf die reclamevloed überhaupt zorgt voor aantoonbaar meer aankoop? De reclames zijn toegespitst op vrouwelijke hygiëne, mannelijke hygiëne en consumptie... Met name die hygiëne producten worden oeverloos op de avond herhaald.. Mensen kopen wat ze gewend zijn en heus niet meer en meer omdat de reclame toevallig voorbijkomt..

Mocht het echt geen invloed hebben op het koopgedrag zouden al die bedrijven daar geen massa's geld tegenaan gooien.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...