Ga naar inhoud


reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

@jeevanhoof

Dat sloeg op het reclame-loos opnemen van Netflix en Videoland..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zzzzzz zei:

Als je het niet weet, kun je ook niet zomaar veronderstellen dat het dan niet zo is.

Jouw lezing houdt in dat men aan CI+ niets zou veranderen, en dat die gebruikers dus ontsnappen aan die beperking.

Ik ben daar helemaal niet van overtuigd.

Toen HD+ ingevoerd werd in Duitsland (een vorm van CI+), waren er heel wat klachten dat doorspoelen problemen gaf bij opnames.

 

Échte reclame bij de VRT heb je niet, maar de sponsoring lijkt wel verdacht veel op reclame.

Dan krijg je bijv. sponsoring voor een automerk voor en na het programma.

Als ze die sponsoring vóór het programma 1 minuut lang maken, zouden ze die wel kunnen ondoorspoelbaar maken, maar ik vermoed dat je daar dan wel encryptie voor nodig hebt. Vandaar dat ik wat bezorgd ben, dat ze dat signaal ook gaan encrypteren.

 

Ik denk dat de VRT speciale afspraken heeft met Telenet, en dat zij daarom nog altijd ongeëncrypeerd zijn, ook al zijn één en Canvas in HD.

 

'Niets is zeker...' etc., dus slag om de arm is altijd veiliger - maar hoe zou je je dat precies voorstellen om reclame toe te voegen aan een ts van een lineair signaal waar bij uitzending geen reclame werd uitgezonden? Ik formuleer het even wat onvoorzichtiger: dat lijkt me niet mogelijk.

 

Sponsoring bij lineaire uitzendingen - een onwenselijke ontwikkeling, natuurlijk - is naar ik meen aan allerlei regels gebonden en ik vermoed dat de VRT daar niet zomaar verkapte reclameblokken van een minuut van mag maken.

 

Je zou inderdaad denken dat het feit dat de VRT-zenders in HD ongecodeerd zijn omdat daarover afspraken gemaakt werden. Wat de eventuele invloed van het reclameverhaal daarop zal zijn... het zal mij benieuwen. Denk wel dat Telenet het eerste het beste excuus wil aangrijpen om tot codering over te gaan hoor, dat is zo'n  commerciële club (hele geval zou gewoon genationaliseerd moeten worden).

 

Het verhaal over HD+ ken ik niet, ik ben niet zo mee met wat er in Duitsland gebeurt. Beetje teleurstellend wel dat men daar dan toch last had - ik had vermoed dat dat bij CI+ onder Linux wel zou loslopen. Nu ja, we zullen wel zien. 't Is uiteindelijk maar tv, als het echt al te moeilijk gemaakt wordt dan gaan we wel kaartspelen, boeken lezen of truien breien. :)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, digitaal kijker zei:

Gelukkig is het in België wat minder dan in Nederland, in België 6 a 7 min reclame bij de DPG zenders, in Nederland loopt dat soms tegen de 10 a 12 min soms.

belgen hebben minder tijd om te plassen 😂

En bij het ouder worden loopt het kraantje trager, dan moet de kat maar wachten tot de volgende reclame.😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zzzzzz zei:

Mocht het echt geen invloed hebben op het koopgedrag zouden al die bedrijven daar geen massa's geld tegenaan gooien.

 Op de grote massa vast wel. Bij mij werkt het omgekeerd als ik gedwongen zou worden om reclame te kijken, ook al zap ik die eigenlijk altijd weg bij de opnames. Ik koop de spullen van dergelijke ergerlijke reclames zeker niet; reclame op TV is bij mij algemeen een rem op het kopen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, minplus zei:

 Op de grote massa vast wel. Bij mij werkt het omgekeerd als ik gedwongen zou worden om reclame te kijken, ook al zap ik die eigenlijk altijd weg bij de opnames. Ik koop de spullen van dergelijke ergerlijke reclames zeker niet; reclame op TV is bij mij algemeen een rem op het kopen.

Je kat krijgt dan over 20 minuten weer wat voer,en 20 minuten later weer wat😂

 

69096107-17AA-46D2-94C9-BBD0C8D52419.jpeg

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Koen B zei:

 

'Niets is zeker...' etc., dus slag om de arm is altijd veiliger - maar hoe zou je je dat precies voorstellen om reclame toe te voegen aan een ts van een lineair signaal waar bij uitzending geen reclame werd uitgezonden? Ik formuleer het even wat onvoorzichtiger: dat lijkt me niet mogelijk.
Sponsoring bij lineaire uitzendingen - een onwenselijke ontwikkeling, natuurlijk - is naar ik meen aan allerlei regels gebonden en ik vermoed dat de VRT daar niet zomaar verkapte reclameblokken van een minuut van mag maken.

Dat zouden ze in mijn optiek niet doen dan.
Wat ik bedoel met reclame is de 'sponsoring' die ze bij de VRT toepassen.
Vaak zie je een korte "sponsoring" boodschap voordat een programma begint, en die zit gewoon in het lineaire signaal.

Dat is zogezegd geen reclame, maar in werkelijkheid is het net hetzelfde.
Ik weet niet waar jij een verschil ziet tussen een reclame voor een automerk en een filmpje van datzelfde automerk waar dan eventjes bijstaat dat het de sponsor is.
Het is bewegend beeld, met geluid, en het duurt zoveel seconden, voor mij is dat reclame.

Als je op dat moment een marker zet in de stream die zegt dat je niet kunt doorspoelen heb je hetzelfde effect, behalve dat het geen gepersonaliseerde reclame is.
Ze kunnen dan voor de digiboxen/corders wel een gepersonaliseerde reclame op dat moment inlassen, en voor de mensen met CI+ een marker in het signaal zetten dat je niet meer kunt zappen.
Maar ik denk dat dat laatste alleen kan als het signaal niet onversleuteld is.

Hoe ga je het trouwens doen voor VTM HD, als een kijker met CI+ kijkt?
Die kun je niet een gepersonaliseerde reclame streamen, maar ongetwijfeld willen ze ook niet dat die kan doorspoelen.
Dus volgens mij zullen ze iets dergelijks doen.

Dat het niet onmiddellijk bij de VRT komt is waarschijnlijk precies omwille van dat onversleuteld zijn.
Waarschijnlijk mogen ze de VRT niet zomaar versleutelen omdat dat politiek gevoelig ligt, en gaan ze dan afspreken met de Vlaamse Regulator voor de Media.
Ik geef toe, dat zijn mijn veronderstellingen, maar ik weet niet wat ze anders bedoelen met "dat de VRT later zal volgen".

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, op die manier... dat men het doorspoelen van (de immers al bestaande) sponsormeldingen zou willen verhinderen, dat kan ik me inderdaad voorstellen, dat is iets waar ik nog niet aan gedacht had (die dingen zijn dermate kort dat ik ze nu ook weer niet zo hinderlijk vind, al zie ik ze wel liever verdwijnen). En die boodschappen maken uiteraard wél deel uit van het lineaire signaal, dus dan kan Telenet het inderdaad interessant vinden om de VRT te gaan versleutelen. 't Zal natuurlijk wel zo zijn dat de inkomsten van sponsoring op dit ogenblik integraal naar de VRT gaan, en waarom zou Telenet geneigd zijn om te gaan knutselen aan het VRT-signaal opdat mensen naar meldingen zouden kijken waar Telenet zelf geen geld voor krijgt... Interessant vraagstukje. :)

 

Er is overigens iets dat ik niet begrijp.

Men zegt: financiering van commerciële tv wordt problematisch omdat mensen reclame doorspoelen. Dat begrijp ik.

Idee: we zorgen voor niet-doorspoelbare reclame. Dat begrijp ik ook.

Wat ik niet begrijp: het idee ook bij de VRT niet-doorspoelbare reclame aan te bieden.

Gaat het geld van 'VRT-reclame' naar de VRT? Je zou denken dat dat niet kan, want de VRT mag geen 'echte'  reclame aanbieden.

Mijn indruk is dat Telenet haar terugkijkdienst financiert door mensen vooraf die minuut reclame voor te schotelen, dat die reclames gekozen worden door Telenet en dat de inkomsten daarvan naar Telenet zelf gaan. Anders begrijp ik niet waarom ook bij opnames van VRT-zenders vooraf die minuut reclame zou komen.
Je krijgt het vermoeden dat Telenet een deel van de inkomsten vervolgens doorsluist naar de grote commerciële zenders (anders snijdt het argument geen hout dat met deze reclames de productie van de commerciële zenders ondersteund wordt)... maar als dat zou betekenen dat via het kijken naar VRT-opnames de activiteiten van commerciële omroepen gefinancierd worden dan is dat natuurlijk hele foute boel.

 

(Het element doorspoelen op zich maakt voor mij persoonlijk overigens niet zo heel veel uit, ik neem veel op en bewaar veel maar het eigenlijke kijken gebeurt vaker niet dan wel op de computer. Het is voor mij dan ook vooral interessant in hoeverre het versassen van ongecodeerde bestanden mogelijk blijft. Ik hoop dat dat wel los zal lopen, desnoods in SD... en als dat niet zo is dan gaan we dus wel wat anders doen.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je als bedrijf nog reclame willen maken op lineare media als iedereen het massaal doorspoelt/vermijdt.

De reclame inkomsten lopen dus terug voor alle zenders, voor de meeste zenders de enige bron van inkomsten.

De zender zijn financiering komt in het gedrang en zal dan vroeg of laat komen te vervallen => totaal zenderaanbod verschraalt.

Vroeg of laat kom je dan weer uit op een paar zenders gefinancierd met belastingcenten aangevuld met paar thema zenders die dekkend bekostigd worden uit de extra themapakket kosten van je provider.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou. Alternatief toekomstbeeld: commerciële tv verdwijnt, neiging openbare omroepen om te concurreren (waarom in hemelsnaam, maar het gebeurt) met commerciële aanbod verdwijnt zo ook, gevolg: openbare omroep kan breder programmeren, en hoeft bovendien geen idioot hoge lonen te betalen voor schermgezichten die interessant zijn voor de commerciëlen. Denk alleen al eens aan de bedragen die bespaard zouden kunnen worden op rechten voor sportuitzendingen, zo men die überhaupt zou willen voortzetten... ik ben geen econoom, maar ik kan me zo voorstellen dat het wegvallen van commerciële tv zou kunnen leiden tot een rijker aanbod, en nog goedkoper ook. :)

 

Even ter illustratie: tussen april 2020 en maart 2021 ('de meest recente periode met volledige cijfers', zoals men dat zegt bij onderzoekjes) tel ik op mijn schijven welgeteld vijf nieuwe, eigen uitzendingen van VTM. Twee daarvan zijn afleveringen van een programma dat ik daarna alsnog heb opgegeven, en eentje heeft een sterke link met de VRT (de beruchte Telefacts overt Bart de Pauw). Van de VRT heb ik voor de eerste week van april 2020 alleen al 39 uitzendingen.

Wel is het zo dat ik in recente tijden dankzij de zender VTM Gold aanzienlijke hoeveelheden ouder VTM-materiaal heb kunnen toevoegen, dat deels niet commercieel verkrijgbaar is... dat ook wel weer.

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Koen B zei:

O ja, op die manier... dat men het doorspoelen van (de immers al bestaande) sponsormeldingen zou willen verhinderen, dat kan ik me inderdaad voorstellen, dat is iets waar ik nog niet aan gedacht had (die dingen zijn dermate kort dat ik ze nu ook weer niet zo hinderlijk vind, al zie ik ze wel liever verdwijnen). En die boodschappen maken uiteraard wél deel uit van het lineaire signaal, dus dan kan Telenet het inderdaad interessant vinden om de VRT te gaan versleutelen. 't Zal natuurlijk wel zo zijn dat de inkomsten van sponsoring op dit ogenblik integraal naar de VRT gaan, en waarom zou Telenet geneigd zijn om te gaan knutselen aan het VRT-signaal opdat mensen naar meldingen zouden kijken waar Telenet zelf geen geld voor krijgt... Interessant vraagstukje. :)

 

Er is overigens iets dat ik niet begrijp.

Men zegt: financiering van commerciële tv wordt problematisch omdat mensen reclame doorspoelen. Dat begrijp ik.

Idee: we zorgen voor niet-doorspoelbare reclame. Dat begrijp ik ook.

Wat ik niet begrijp: het idee ook bij de VRT niet-doorspoelbare reclame aan te bieden.

Gaat het geld van 'VRT-reclame' naar de VRT? Je zou denken dat dat niet kan, want de VRT mag geen 'echte'  reclame aanbieden.

Mijn indruk is dat Telenet haar terugkijkdienst financiert door mensen vooraf die minuut reclame voor te schotelen, dat die reclames gekozen worden door Telenet en dat de inkomsten daarvan naar Telenet zelf gaan. Anders begrijp ik niet waarom ook bij opnames van VRT-zenders vooraf die minuut reclame zou komen.
Je krijgt het vermoeden dat Telenet een deel van de inkomsten vervolgens doorsluist naar de grote commerciële zenders (anders snijdt het argument geen hout dat met deze reclames de productie van de commerciële zenders ondersteund wordt)... maar als dat zou betekenen dat via het kijken naar VRT-opnames de activiteiten van commerciële omroepen gefinancierd worden dan is dat natuurlijk hele foute boel.

 

(Het element doorspoelen op zich maakt voor mij persoonlijk overigens niet zo heel veel uit, ik neem veel op en bewaar veel maar het eigenlijke kijken gebeurt vaker niet dan wel op de computer. Het is voor mij dan ook vooral interessant in hoeverre het versassen van ongecodeerde bestanden mogelijk blijft. Ik hoop dat dat wel los zal lopen, desnoods in SD... en als dat niet zo is dan gaan we dus wel wat anders doen.)

Die sponsoring boodschappen zijn inderdaad zeer kort, maar niets belet hen om die ook naar 1 minuut 'op te waarderen'.

Nu, het blijft koffiedik kijken, persoonlijk vrees ik dat die 1 minuut maar een eerste stap is, als de kijkers het slikken gaan ze misschien ook nog eens van elk reclameblok (commerciële zenders dan) 1 minuut erbij doen, enz.

Hoe dat precies zit met die inkomsten, weet ik ook niet, het zou kunnen dat het gaat zoals je zegt.

Reden dat ze het bij VRT ook doen, zou ook kunnen als "solidariteit" zijn, in die zin dat je anders een paar Vlaamse zenders zou hebben waar je niet gehinderd wordt door gebrek aan doorspoelen, en de rest wel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zomaar kunnen dat heel wat 'hen' (VRT? Telenet?) belet om die sponsormeldingen langer te maken, want voor zover ik weet is dat allemaal nogal streng gereglementeerd. Het fijne weet ik er niet van, kan niet alles uit gaan zoeken. :)

 

Solidariteit tussen VRT en commerciëlen, tja. Zou ik wel de verkeerde instelling vinden; als mensen een reclamezender in de lucht willen houden dan mogen ze dat, maar daar hoeft de openbare omroep zich verder toch niet om te bekommeren...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu eens aan het kijken waarvan ik meest opneem.
De cijfers worden zijn wel wat vertekend, omdat ik bepaalde programma's overgezet heb, of live bekeken heb (VTM Nieuws, De Mol op Play4), en die blijven dus niet staan.

Ik denk dat in dit persoonlijk lijstje de BBC zenders wat overschot zijn, Play4, VTM, NPO2 wat onderschat.
NPO1 is effectief quasi nooit, omdat ik geen sportkijker ben.
Maar ik neem dus heel veel BBC op en Canvas (ik neem natuurlijk in HD op, enkel van RTPi heb ik geen HD variant).
Ik verschiet zelf een beetje hoe weinig ik van de Vlaamse commerciële zenders opneem, toch zou ik ze niet direct willen missen.

 

Canvas 26.3 %
BBC Two 17.2 %
BBC Four 15.6 %
BBC One 14.5 %
één 8.9 %
VTM 6.5 %
TVEi 5.1 %
NPO2 1.9 %
RTPi 1.9 %
NPO3 1.6 %
VTM 2 0.3 %
Play4 0.3 %
aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, digitaal kijker zei:

belgen hebben minder tijd om te plassen 😂

Ik moet 2x per week plaspillen slikken .... ophouden is dan goed geen idee .... 😭

Het parlement is er dan werkelijk niks tegen !! 😱🥳😎🤭

Reklame , goed idee 😈😂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...