Ga naar inhoud


Telenet kan zien wat je opneemt: Wat met de privacy?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Vandaag in de krant |(het belang van Limburg)

 

Het uitgesteld kijken is de grootste vijand van adverteerders want wie een opgenomen programma bekijkt, spoelt de reclame meestal door. “We merken een toename sinds 17 september, vooral in primetime zien we een stijging tot 20% en meer op digiboxopnames”.

 

Hoe weten zij dat?

Ze kunnen dit alleen weten als de digiboxen het maken van opnames terugkoppelen naar de servers van Telenet. m.a.w. Telenet weet welke opnames jij maakt!!!

 

Waar is de privacy hier?

 

Willy

aangepast door ceesv
Onderwerp verplaatst, geen relatie met TVV

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie heeft jou het idee gegeven dat jouw privacy bij kabelboeren in goede handen is?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt verder wil drijven, zij weten ook welke websites je bezoekt, welke emails je stuurt, enz.

En het is niet alleen telenet die dat doet hoor.

Momenteel loopt op de Belgische tv een campagne over zorgzaam omgaan met wat je op sociale media plaatst.

 

Als je heden ten dage privacy wil moet je in een bos gaan wonen, geen auto, geen telefoon, geen gsm, geen internet en geen digitale tv nemen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt verder wil drijven, zij weten ook welke websites je bezoekt, welke emails je stuurt, enz.

Inderdaad moet ik bevestigen ,je bent al geen baas meer over

je dsl modem ,de bbox en experia ligt helemaal open voor de

providers .

Zo heb ik om die reden na 1 dag de bbox vervangen door een fritz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weten zij dat?

Ze kunnen dit alleen weten als de digiboxen het maken van opnames terugkoppelen naar de servers van Telenet. m.a.w. Telenet weet welke opnames jij maakt!!!

Waar is de privacy hier?

Willy

 

Ik ben eigenlijk verrast dat er nog mensen zijn die hiervan schrikken . Ik dacht vorig jaar al gelezen te hebben dat men het uitgesteld kijken gaat verwerken in de kijkcijfers , want het huidige systeem is hopeloos achterhaald : het telt alleen de rechtstreekse kijkers van een programma . Zelf kijk ik ca. 85 % naar opnames , toch niks mis mee dat een provider dat weet en meet en zelfs gebruikt in zijn onderhandelingen met belanghebbende partijen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat belgacom ook perfect weet wat je kijkt,wanneer enz.opname's weten ze ook.al kunnen ze dat kijken niet 100% zeker zijn,want als de decoder aanstaat en de tv uit,kijk je niet.

ps.het opnemen van hun programma's is de fout van de provider.als ze hun reclame meer dan halveren,en maar onderbreken bij een programma van anderhalf uur,dan zou er mogelijk al minder opgenomen worden.

om dan nog maar te zwijgen over elkaar te beconcurreren..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene 1225

 

Jawel, het gaat die provider geen flikker aan dat ik reclames doorspoel. Het gevolg zal straks zijn dat je die reclames niet meer kan doorspoelen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene 1225

Jawel, het gaat die provider geen flikker aan dat ik reclames doorspoel. Het gevolg zal straks zijn dat je die reclames niet meer kan doorspoelen.

 

Zodra ik "verplicht" wordt om naar de reclame te kijken om een programma te kunnen zien , vliegt de boel buiten . Ik blijf baas van mijn kijk- of nietkijkgedrag , maar het stoort mij niet dat een aanbieder weet wat er opgenomen wordt of niet . De commerciele zenders zullen natuurlijk niet liever willen dan dat het uitgesteld kijken wordt afgeschaft ( of financieel wordt gecompenseerd ) - ze doen maar -

maar als ze hun klanten te zeer pesten zullen die afhaken en dan stopt het spel vanzelf .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De CI+ techniek maakt het allemaal mogelijk en nog veel meer.

 

Weest op uw hoede.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De CI+ techniek maakt het allemaal mogelijk en nog veel meer.

 

Weest op uw hoede.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt verder wil drijven, zij weten ook welke websites je bezoekt, welke emails je stuurt, enz.

En het is niet alleen telenet die dat doet hoor.

Momenteel loopt op de Belgische tv een campagne over zorgzaam omgaan met wat je op sociale media plaatst.

 

Als je heden ten dage privacy wil moet je in een bos gaan wonen, geen auto, geen telefoon, geen gsm, geen internet en geen digitale tv nemen.

 

Voor e-mail, internet, sociale websites moet je noodzakelijkerwijze passeren via je ISP.

Terwijl voor opnames op een digibox er totaal geen noodzaak bestaat om deze informatie via Telenet te laten lopen. Telenet heeft in hun software iets ingebouwd zodat zij dat kunnen zien en gegevens verzamelen. Ik noem dit spionage, of zelfs een Trojaans paard. Dit is illegaal informatie verzamelen op een actieve manier.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem dit spionage, of zelfs een Trojaans paard. Dit is illegaal informatie verzamelen op een actieve manier.

 

Willy

Ik ben het er helemaal met je eens ,de wet schrijft zelf voor als gegevens over jou

opgeslagen wordt (niet alleen adres gegevens) heb je het recht die gegevens

op te vragen om de kunnen controleren op juistheid.

Ik zal maar niet verder gaan voor dat ik van diverse kanten op mijn kop krijg

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er helemaal met je eens ,de wet schrijft zelf voor als gegevens over jou

opgeslagen wordt (niet alleen adres gegevens) heb je het recht die gegevens

op te vragen om de kunnen controleren op juistheid.

 

Maar dit zal wel onbegonnen werk zijn om dit te realiseren.

Werk aan de winkel voor Test-aankoop en de ombudsman.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Artikel 11 algemene voorwaarden bruikleen kabeltuner Telenet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...