Ga naar inhoud


Kan een Telenet CI+ module twee zenders gelijktijdig decoderen


phum3

Aanbevolen berichten

Een vriend gebruikt momenteel de Telenet CI+ module in een Vu+Duo2 met een OpenATV image. Zijn Vu+Duo2 heeft momenteel maar één DVB-C tuner. Dus telkens hij iets opneemt van Telenet kan hij niet gelijktijdig naar een andere zender van Telenet kijken want dan krijgt hij de melding dat er geen vrije tuner beschikbaar is.

Om die reden wil hij nu de enkele DVB-C tuner vervangen door een dubbele (dual) twin DVB-C/T/T2 tuner. Op verschillende websites staat vermeld dat deze tunermodule geschikt is voor de zijn Vu+Duo2. Hij hoopt/denkt dat het dan mogelijk is, aangezien hij dan over twee DVB-C tuners zou beschikken, om één zender van Telenet op te nemen en tegelijkertijd rechtstreeks (live) naar een andere zender van Telenet te kijken.
Kan iemand bevestigen of de Telenet CI+ module inderdaad twee zenders gelijktijdig kan/zal decoderen? Daar het om een CI+ module gaat, vrees ik dat dit niet zal werken (maximum één zender gelijktijdig decoderen) en hij ondanks hij dan over twee DVB-C tuners beschikt, toch niet rechtstreeks zal kunnen kijken terwijl er een opname bezig is.

Als iemand met zekerheid kan bevestigen of dit wel, of juist niet, zal werken, horen we het graag.

Alvast bedankt.

Groeten
Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan maar 1 gecodeerde zender opnemen maar bv dan wel kijken naar de VRT zenders want die zijn zonder codering te bekijken.

en nog enkele zenders die open staan zonder codering.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus duidelijk dat dit enkel zou kunnen met twee CI+ modules van Telenet. Daar had hij eigenlijk al een beetje rekening mee gehouden. Maar dat hij hiervoor dan een nieuwe ontvanger zal moeten aanschaffen om deze twee modules gelijktijdig te kunnen gebruiken, zal hij niet verwachten. Ik zal het hem doorgeven, maar denk dat dit (vervangen ontvanger) voorlopig nog niet in de planning zat en dat hij er zich dus voorlopig bij moet neerleggen dat hij nog wat geduld zal moeten hebben.

Bedankt allen voor de info.

Groeten
Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 zenders analoog zonder codering te bekijken.Vermoedelijk kun je die ook opnemen maar weet niet of er daarvoor een epg is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei bellejt:

22 zenders analoog zonder codering te bekijken.Vermoedelijk kun je die ook opnemen maar weet niet of er daarvoor een epg is.

Hoe ga je met een tuner die enkel digitaal kan ontvangen op die ontvanger analoog ontvangen???

voor zolang nog analoog in belgie bij Telenet word verdeeld, die analoge zenders kan je enkel met een video recorder opnemen of een harde schijf recorder met analoge tuner, maar dan ook beperkt tot 1 zender maar.

dus snap uw reactie niet van analoog....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

was ff in de war met die dvb cable :) omdat ik 2 topics aan het lezen was

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Tripleboy:

Ik vrees dat er 2 Modules / 2tuners zullen moeten komen, de vraag is dan of ze goed samen zullen werken ?

en

23 uur geleden zei Tonskidutch:

tegelijkertijd gaat dat in de nieuwe DM920UHD, maar niet in de VU+ Duo2

gaat gewoon lukken betreffende de vraagstelling

 

https://dreambox.de/en/dm920-ultrahd

lees maar na

 

je kunt niet op één tuner met één ci+ meerdere opnames tegelijk maken maar dus wel met meerdere tuners en meerdere ci+'s modules

 

let wel: Met een CI+ heb je geen interactieve diensten van telenet

dus een aantal IPTV zenders zul je missen en het on-demand aanbod en/of terugkijken ~ opnieuw starten zul je missen

 

met een VU+ UHD receiver zou je echter wel gecodeerd kunnen opnemen met één CI+ module

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV zenders heeft Telenet nog niet appart die niet digitaal aangeboden word, 

dus zoveel missen ze niet.

digitaal is mogelijk en als je extra pakketten zijn deze extra betalend bovenop je kabelhuur kost.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI+ modules van Telenet noemt men "TV met een kaartje". Dit is inderdaad een CI+ module waar een kaart in zit. Deze worden dus gelijktijdig gekocht en zijn, volgens mij toch, aan elkaar gekoppeld. Dus als er een extra module wordt aangekocht (éénmalige aankoopprijs), dan bevat deze automatisch ook een kaart die standaard alle basis digitale zenders kan decoderen. Desgewenst kan men ook nog sommige extra pakketten toevoegen mits een abonnement (maandelijkse betaling).
 

Ik denk niet dat een aankoop van een nieuwe ontvanger er voor hem momenteel in zit. Maar moest dit toch zo zijn, is dit dan gewoon de twee modules plaatsen en gaan met die banaan? Ik bedoel hiermee dat hij momenteel één module gebruikt in de Vu+Duo2 met de openatv image. In de instellingen van de CI module wordt daar aangegeven welke zenders/providers de module moet decoderen. Als je dan bv. de DM920UHD zou hebben met twee modules. Moet je dan bij de instellingen bij beide modules dezelfde zenders en/of providers opgeven? En kan je dan gewoon vlot zappen en de ontvanger doet de rest (is module één al met een zender bezig, wordt automatisch module twee gebruikt)? Of zie ik dit totaal fout en moet er nog van alles anders gebeuren om dit vlot werkend te krijgen? Werkt dit met alle images, of enkel met een specifieke images? Zo ja welke? En is de DM920UHD momenteel de enige (enigma2) ontvanger die dit kan (twee CI+ modules parallel gebruiken) of zijn er meerdere (misschien goedkopere en/of betere).
 

Zoals ik al zei denk ik niet dat de aankoop van een nieuwe ontvanger er momenteel in zit, maar mocht dit wel zo zijn en hij vraagt meer specifieke/praktische informatie, dan ben ik graag voorbereid.
 

Nogmaals dank voor alle info en advies.

 

Groeten
Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Piet

 

de deltacam  neemt voor het decoderen van twee  zenders op dezelfde transponders , twee tuners in beslag .  Opmerkelijk want  op DVBS (satelliet )  is dit niet het geval .

 

met één tuner kunnen er twee of meer kanalen  opgenomen worden ,  weerom op dezelfde transponder.

 

Zoals ik reeds schreef ,  kan een module twee   zenders tegelijk decoderen maar dan op dezelfde transponder.   Ik werk als volgt :  één module zit in de televisie , panasonic , en de deltacam zit in de technisat tuner.

 

voordeel van telenet is dat alle combinaties van  één canvas ketnet FR3  ARTE  , samen met een gecodeerde  zonder probleem kunnen ,  terwijl  met tv vlaanderen  dit  niet kan.

 

Ik begrijp dat met een kaartlezer  dit probleem zich niet stelt  , vandaar de populariteit van linux enigma 2 , buiten de share.   ik heb de module van telentet (de originele ) nog niet op deze manier getest,  maar ik vermoed hetzelfde . Tonski heeft volledig gelijk.

ook het gecodeerd opnemen  en achteraf decoderen  is bij telenet  niet onaardig,  de code blijft dan ook lang genoeg dezelfde in tegenstelling tot  tv vlaanderen.

 

één voordeel heeft tv vlaanderen dan wel;  namelijk  verschillende vlaamse zenders op één transponder , meer dan bij telenet.  Maar het zal je maar overkomen , net deze waarvan je tegelijk wilt opnenemen zitten dan weer net niet op dezelfde transponder.

 

Ja het is moeilijk ,  en ik begrijp dat modules in het forum hebben afgedaan.

 

hereberie1234

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hereberie1234 ik ga dit eens testen met die deltacam, heb deze in gebruik in mijn ontvanger met 2 kabel tuners, ik heb dit vroeger al geprobeerd en dacht dat die maar 1 zender decodeerde bij opnames van gecodeerde zenders zodat ik maar 1 gecodeerde zender kan opnemen.

moet wel zeggen dat ik op mijn gigablue Quad Plus OpenVix heb als image, misschien ondersteunt die het niet????

 

update: kan bevestigen dat dit kan, net getest met 2 gelijktijdige opnames van 2 verschillende MUXEN (transponders), weer wat bijgeleerd.

aangepast door digitaal kijker
update

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...