Ga naar inhoud


aan/uit VU+duo/Panasonic


ariep

Aanbevolen berichten


Behoudens dmv de hdmi cec plugin gaat dat met mijn Panasonic tv ook niet. Met de ab van de Ultimo en de uno gaat het wel.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkte het ook niet toen kwam ik op een site waar iemand de juiste instellingen beschreef.

 

Enabled: yes

Put TV in standby: yes

Wakeup TV from standby: yes

Regard deep standby as standby: yes

Switch TV to correct input: yes

Use TV remote control: yes

Handle standby from TV: yes

Handle wakeup from TV: yes

Wakeup signal from TV: stream request

Forward volume keys: yes

Put your VU+ in standby: yes

Wakeup your VU+ from standby: yes



If you haven't done so, you'll also need to make sure that Viera Link is
enabled on your TV (I assume you'll have an option for this on your
TV).

 

Werkt toch niet helemaal met deze settings solo en panasonic tv gaan wel samen in standby maar schakel ik de solo weer in dan blijft de tv in standby.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even dit... zelf geprobeerd zoals je uit die engelstalige bijdrage hebt gevonden

dat werkt prima hier op m'n toestellen

 

dus er kan een kabel probleem zijn (lager dan hdmi 1.3c type kabel) of jou type Panasonic heeft toch een verkeerde instelling

 

zelf had ik geen hotel mode instelling wijziging nodig

hij doet het gewoon, heb enkel de naam hdmi ingang 1 veranderd in sat-dvb

meer niet

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even dit... zelf geprobeerd zoals je uit die engelstalige bijdrage hebt gevonden

dat werkt prima hier op m'n toestellen

 

dus er kan een kabel probleem zijn (lager dan hdmi 1.3c type kabel) of jou type Panasonic heeft toch een verkeerde instelling

 

zelf had ik geen hotel mode instelling wijziging nodig

hij doet het gewoon, heb enkel de naam hdmi ingang 1 veranderd in sat-dvb

meer niet

 

 

 

Ik gebruik de HDMI kabel die bij de solo werd geleverd.

 

Mijn panasonic TX-L32E5E heeft de volgende Link instellingen:

Viera link: aan

HDMI-bestandstype: auto

AV1 uitg: AV2

Aan via link: aan

Standby energiebesparing: uit

Standby intelligent auto: uit

 

Net even een HDMI 1.4 kabel aangesloten maar het probleem blijft het zelfde beide tv en solo gaan in de standby, bij inschakelen van de solo blijft de tv in standby.

 

Welke instelling in de tv ik hiervoor moet hebben kan ik zo niet vinden.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat het signaal te kort is voor de tv ,op de ab van de tv moet je ook al langer drukken om de tv aan te krijgen

 

Klopt.

 

Maar druk je op de uit knop van de  AB TV dan gaat de tv in standby en de solo in sleep oranje led druk de dan op de AB van de solo dan gaat de tv wel aan maar gaat niet naar hdmi om dan weer beeld te krijgen moet ik op de AB tv av drukken.

 

 

Dus het zou kunnen dat de tv niet aan gaat omdat de solo een tijdje nodig heeft om op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb sinds kort ook een Vuduo2. Deze schakelt de tv met de afstandbediening van de Vuduo in maar de tv start dan op in de DVB-T modus en niet op de HDMI 1 ingang. De HDMI-1 ingang heb ik gekoppeld aan de Sat ontvanger. Iemand een idee

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn Panasonic kan je de inschakel voorkeur op AV zetten.

Instellingen, overige instellingen, inschakelvoorkeuren, AV

 

Wanneer er daadwerkelijk een HDMI signaal aangeboden wordt zal de TV inschakelen op de betreffende ingang.

 

Of jouw TV ook die mogelijkheid heeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Tv heeft die mogelijkheid niet. Ben wel wat verder gekomen. Stand van zaken is nu zo dat ik met de afstandsbediening van de Tv de sat ontvanger en geluidsinstallatie aan en uit kan zetten.

Met de afstandsbediening van de VUduo2 kan ik dit ook maar dan start de Panasonic op met DVB T en niet op het gewenste HDMI kanaal.

Draai met PLi en de tv is een Panasonic TX 47ASM651

Het is niet echt belangrijk maar heeft iemand nog een idee

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...