Ga naar inhoud


Nederlandse openbare zenders krijgen nieuwe naam


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

we zijn kort bij 1 april, ik weet het, maar het onderstaande staat op de website van het laatste nieuws :

 

 

De zenders van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) krijgen een nieuwe naam. Ze krijgen allemaal de toevoeging NPO. Zo wordt de televisiezender Nederland 1 straks NPO 1. Radio 2 verandert in NPO Radio 2.

 


Op deze manier zijn de programma's van de openbare omroep straks beter te vinden, stelde de NPO. Nu zijn er nog talloze verschillende namen voor de tv-netten, radiozenders en websites, variërend van Uitzending Gemist tot 3FM.

Voor de kijker en luisteraar wordt het duidelijker, zei bestuursvoorzitter Henk Hagoort van de NPO. "De link tussen Nederland 1 en Uitzending Gemist wordt nu onvoldoende gelegd. Als je straks een programma op NPO 1 hebt gemist, kijk je dat terug op npo.nl of de NPO-app op je tablet."

Hoewel de nieuwe namen van de tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 al vaststaan, is het nog onduidelijk of radiomerken als 3FM helemaal verdwijnen. "Voor de radiozenders bekijken we nog hoe de nieuwe namen er precies gaan uitzien", verklaarde een woordvoerder. Wanneer de wijziging zichtbaar wordt, is nog niet bekend

 

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad geldverspilling.Goed signaal naar onze volksvertegenwoordigers,dat ze nog wel meer kunnen bezuinigen op de omroep.Ze hebben blijkbaar nog geld genoeg.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond Hilversum 1 en Hilversum 2 ook prima!

Ik niet, want Hilversum was ooit een lokaal initiatief, maar past niet bij een nationale zender waar Winschoten en Sittard ook bij horen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond bij P&W heeft hij verteld waarom.

Ze willen een korte aanroepnaam voor app's, smart-tv, etc.

 

Als ze dat zonodig willen: Nederland 1, 2, 3 zo houden maar een extra afkortnaam meegeven als NED1, NED2, NED3.

Radio een extra afkortnaam als NLR1, etc.

Is toch niet zo moeilijk.

 

Trouwens waarom? Bij onze oosterburen hoor ik niet dat "Das Erste" zijn naam moet aanpassen.

En ik zie nog vele andere lange namen als ik door de zenderlijst blader, te veel om op te noemen.

aangepast door schimpie

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen maar... Voor de radio zeg ik overigens ook nog steeds Hilversum 2 etc... dat klinkt beter... maar ik luister eigenlijk vrijwel niet meer naar NL radio, en ook niet naar de NL televisie...  Door mijn Squeezebox ben ik thuis gelukkig onafhankelijk van het oninteressante aanbod hier, en kan ik luisteren naar wat ik wil.

 

Ik begrijp niet waarom er zoveel geld verbrand moet worden voor zoiets onzinnigs als de naam van tv zenders... iedereen weet waarover we het hebben... als reactie hierop zou ik inderdaad de geldkraan flink dichtdraaien. Wij moeten meer belastingen gaan betalen, hogere btw tarieven etc... en op die manier gooien ze het geld gewoon over de balk. Daar kan ik me heel erg boos over maken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu www.ned1.nl doe kom je gewoon op www.nederland1.nl uit. Waarom moet dit nou aangepast worden als het al werkt.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een discussie die duidelijk maakt dat we in Nederland van die logo's en versnipperende zuilen af moeten uit de jaren 30 en 50.

In 1 keer goed doen: 1 logo, 1 nationale omroep.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...